Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • محکومیت شدید بمب‌گذاری‌های روز چهارشنبه در الجزایر از سوی رهبران جهان محکومیت شدید بمب‌گذاری‌های روز چهارشنبه در الجزایر از سوی رهبران جهان
    پنج‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۵۲

    بمب‌گذاری‌های روز چهارشنبه در الجزایر که به کشته شدن دست کم 30 تن ومجروح شدن 160 تن منجر شد خشم و محکومیت شدید رهبران جهان را به دنبال داشت. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ماری اوکابه، معاون سخنگوی سازمان ملل در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل این بمب‌گذاری تروریستی را درالجزایرمحکوم کرده است. اوکابه در بیانیه‌ای اظهار داشت: دبیرکل معتقد است این حادثه‌ی تاسف آور که در تازه‌ترین حملات مشابه درمنطقه‌ی مغرب روی داد لزوم تم

    بمب‌گذاری‌های روز چهارشنبه در الجزایر که به کشته شدن دست کم 30 تن ومجروح شدن 160 تن منجر شد خشم و محکومیت شدید رهبران جهان را به دنبال داشت. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ماری اوکابه، معاون سخنگوی سازمان ملل در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل این بمب‌گذاری تروریستی را درالجزایرمحکوم کرده است. اوکابه در بیانیه‌ای اظهار داشت: دبیرکل معتقد است این حادثه‌ی تاسف آور که در تازه‌ترین حملات مشابه درمنطقه‌ی مغرب روی داد لزوم تمرکز اقدامات بین المللی برای مبارزه با تروریسم که بر عملکرد طبیعی جوامع و زندگی عادی مردم خلل وارد می‌کند، را تایید کرد. جمهوری اسلا‌می ایران نیز ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت الجزایر ، از اقدامات تروریستی که موجب قربانی شدن چند تن از مسلمانان الجزایری شد ابراز تاسف کرد .

    جمهوری اسلا‌می ایران نیز ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت الجزایر ، از اقدامات تروریستی که موجب قربانی شدن چند تن از مسلمانان الجزایری شد ابراز تاسف کرد .
    متکی در پیامی به همتای الجزایری خود ابراز امیدواری کرد دولت و ملت الجزایر با توان هر چه بیشتر و با برطرف کردن مشکلات خود در مسیر بهروزی حرکت کنند. وزیر امور خارجه جمهوری اسلا‌می ایران همچنین توفیقات روزافزون دولت و ملت الجزایر را آرزو کرد .دیروز چهارشنبه در انفجار سه دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده در حومه شرقی الجزیره 30 نفر کشته و 162 نفر دیگر نیز زخمی شدند. سه دستگاه خودرو بمب‌گذاری شده در نزدیکی مرکز پلیس در باب الزوار درجاده فرودگاه بین‌المللی در حومه شرقی الجزیره منفجر شد. شان مک کورمک، سخنگوی وزارت خارجه‌ی‌ آمریکا نیز در این ارتباط اظهار داشت: این اقدامات وحشتناک اعضای سرویس‌های امنیتی وغیرنظامیان را به شکلی غیرقابل توجیه به کام مرگ کشاند، آمریکا این حملات تروریستی را محکوم می‌کند. ولادیمیرپوتین، رییس جمهورروسیه در بیانیه‌ای تاسف عمیق خود را نسبت به این واقعه ابراز داشت و گفت: این اقدام جنایی تروریستی یکبار دیگر تایید کرد که تروریسم هیچ هویت قبیله‌یی یا مذهبی ندارد و یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی جامعه‌ی بین الملل است. عمرو موسی، دبیرکل اتحادیه‌ی عرب نیز این حملات را محکوم کرد. پادشاهی امارات متحده‌ی عربی، کویت و قطر نیز دربیانیه‌های جداگانه‌ای این حملات را محکوم کردند. خاویار سولانا، رییس سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا نیز در بروکسل اعلام کرد: من حملات خونین در الجزایررا که به کشته شدن تعداد بی‌شماری منجر شد، به شدت محکوم می‌کنم. این اقدام بسیار بزدلانه‌ بود و من مراتب تاسف و تسلیت خود را به خانواده‌ی قربانیان اعلام می‌دارم. ژاک شیراک، رییس جمهور فرانسه نیز با وحشتناک خواندن این حملات در پیامی همدردی و تسلیت خود را به عبدالعزیزبوتفلیقه، رییس جمهور الجزایر ابراز داشت. خوزه لوئیز رودریگرز زاپاترو، نخست وزیراسپانیا درتلگرافی خطاب به بوتفلیقه اظهار داشت که وی از شنیدن خبرهای این حملات تروریستی درالجزایر حیرت‌زده شده است. زاپاترو گفت: من می‌خواهم به نام خودم و به نام دولت اسپانیا عمیق‌ترین همدردی و قوی‌ترین محکومیت را نسبت به این حملات ابراز کنم. پیتر مک کی، نخست وزیر کانادا نیز دربیانیه‌ای اعلام داشت: کانادا قویا این بمب‌گذاری‌های سبعانه که دفتر نخست وزیر و پاسگاه پلیس در الجزایر را مورد هدف قرار داد، محکوم می کند. هیچ توجیهی برای این اقدامات جنایی وجود ندارد. فیلیپ دوست بلازی، وزیر خارجه‌ی فرانسه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: من از شنیدن خبر وقوع حمله در الجزایر بسیار عصبانی شدم. بلازی گفت: من با خانواده‌ی تمام قربانیان این واقعه همدردی کرده و به مقامات الجزایر نسبت به همدردی کامل ما در مبارزه علیه تروریسم اطمینان می‌دهم. شبکه‌ی تروریستی القاعده مسوولیت انفجارهای الجزایر را برعهده گرفته است. سازمان القاعده در مغرب اسلامی" طی بیانیه‌ای اینترنتی مسوولیت این حملات را بر عهده گرفت. در این بیانیه‌ی اینترنتی ادعای انجام حملات در حومه‌ی مراکش نیز به همراه تصاویری از سه عاملی انتحاری این حملات نشان داده شد. این گروه که پیش از این با نام گروه سلفیون برای موعظه و مبارزه شناخته می‌شدند، پیش از این تعدادی از حملات مرگبار علیه نیروهای امنیتی و خارجیان در الجزایر از ماه ژانویه را برعهده گرفته بودند.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9987
    دفعات دیده شده: ۱۷۰۹ | آخرین مشاهده: ۲ هفته پیش