Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • متکی : برای مذاکرات صریح , جامع و بدون پیش شرط آمادگی داریم . متکی : برای مذاکرات صریح , جامع و بدون پیش شرط آمادگی داریم .
    سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۲۹

    وزیر امور خارجه جمهوری سلا‌می ایران گفت: طرفهای مقابل ایران در مذاکرات هسته ای باید در فضای واقعیت های جدید حرکت کنند و اگر حرف جدیدی داشته باشند برای مذاکرات صریح , جامع و بدون پیش شرط آمادگی داریم . منوچهر متکی روز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای افغان خود در تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پاسخ جمهوری اسلا‌می ایران به درخواست دیروز دبیر کل سازمان ملل برای آغاز دورجدید مذاکرات با ایران چیست ؟ گفت: در دیداری که در حاشیه اجلا‌س سران ع

    وزیر امور خارجه جمهوری سلا‌می ایران گفت: طرفهای مقابل ایران در مذاکرات هسته ای باید در فضای واقعیت های جدید حرکت کنند و اگر حرف جدیدی داشته باشند برای مذاکرات صریح , جامع و بدون پیش شرط آمادگی داریم . منوچهر متکی روز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای افغان خود در تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پاسخ جمهوری اسلا‌می ایران به درخواست دیروز دبیر کل سازمان ملل برای آغاز دورجدید مذاکرات با ایران چیست ؟ گفت: در دیداری که در حاشیه اجلا‌س سران عرب در ریاض با دبیر کل سازمان ملل داشتم تاکید کردم که مذاکرات باید جدی و با هدف نیل به راه حلی جامع باشد و ما برای این کار آمادگی داریم. وزیر امور خارجه‌ایران با تاکید دوباره بر آمادگی جمهوری اسلا‌می ایران برای آغاز دور جدید مذاکرات تصریح کرد:مشروط کردن مذاکرات به تعلیق چه در شروع و چه به عنوان نتیجه مذاکرات‌, مرحله ای است که ما از آن عبور کرده‌ایم. منوچهر متکی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارزیابی شما از سفر قائم مقام وزیر کشورایران به روسیه با توجه به مفاد قطعنامه 1747 در خصوص منع سفر برخی افراد ایرانی چیست گفت: این سفر با استقبال طرف روسی صورت گرفته است. وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی برگزاری اجلا‌س بعدی درباره عراق و دیدار احتمالی وزرای خارجه ایران و امریکا گفت: برخی طرف ها بنا دارند که اجلا‌س پر حاشیه ای برگزار کنند که این امر خلا‌ف توافقهای قبلی است و در واقع براساس این توافقات باید اجلا‌س همسایگان عراق برگزار شود. وی با تاکید بر اینکه ترجیح جمهوری اسلا‌می ایران این است که اجلا‌س بعدی‌عراق با حضور وزیران امور خارجه همسایگان عراق و مصر و بحرین برگزار شود افزود: جمهوری اسلا‌می ایران ترجیح می دهد که این اجلا‌س در خود عراق برگزار شود و در واقع این موضوع از مصوبات اجلا‌س تهران بوده است. زیرا پیامی که برگزاری نشست وزیران در بغداد می‌تواند داشته باشد برای امنیت عراق بسیار کارامدتر از آن است که در نیویورک یا یکی از کشورهای همسایه برگزار شود.

    جمهوری اسلا‌می ایران ترجیح می دهد که این اجلا‌س در خود عراق برگزار شود و در واقع این موضوع از مصوبات اجلا‌س تهران بوده است. زیرا پیامی که برگزاری نشست وزیران در بغداد می‌تواند داشته باشد برای امنیت عراق بسیار کارامدتر از آن است که در نیویورک یا یکی از کشورهای همسایه برگزار شود.
    وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد : براین اساس که توضیح دادم فعلا چنین اجلا‌سی را در دستور کارمان نداریم و طبیعی است که سوال بعدی نیز که برخی رسانه‌ها مطرح می کنند فعلا منتفی است و در این زمینه برنامه ای وجود ندارد. پس از پایان این مصاحبه , خبرنگار خبرگزاری رویترز از وزیر امور خارجه ایران پرسید: آیا اگر اجلا‌س در خود عراق برگزار شود شرکت می کنید؟ متکی پاسخ داد: اعلا‌م کنند اجلا‌س همسایگان , بعد درباره محل توافق می‌کنیم .



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9893
    دفعات دیده شده: ۸۹۴ | آخرین مشاهده: ۴ روز پیش