Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • عفو بین‌الملل: زندان گوانتانامو نشانه‌ای از تمسخر عدالت است. عفو بین‌الملل: زندان گوانتانامو نشانه‌ای از تمسخر عدالت است.
    جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۰۲

    سازمان عفو بین‌الملل روز پنجشنبه از شرایط غیرانسانی حاکم بر بیشتر زندانیان بازداشتگاه آمریکایی "گوانتانامو" ابراز نگرانی کرده و شرایط این زندانیان را غیر انسانی توصیف کرد. "کیت آلن" مدیر بخش انگلیس عفو بین‌الملل با اشاره به اینکه حدود ‪۸۰‬ درصد از زندانیان بازداشتگاه گوانتانامو بیش از چهار سال در سلول انفرادی بوده‌اند، گفت: روند حاکم بر بازداشتگاه گوانتانامو نشانه‌ای از تمسخر عدالت است. وی با ابراز نگرانی از استفاده گسترده از سلول انفرادی و شرا

    سازمان عفو بین‌الملل روز پنجشنبه از شرایط غیرانسانی حاکم بر بیشتر زندانیان بازداشتگاه آمریکایی "گوانتانامو" ابراز نگرانی کرده و شرایط این زندانیان را غیر انسانی توصیف کرد. "کیت آلن" مدیر بخش انگلیس عفو بین‌الملل با اشاره به اینکه حدود ‪۸۰‬ درصد از زندانیان بازداشتگاه گوانتانامو بیش از چهار سال در سلول انفرادی بوده‌اند، گفت: روند حاکم بر بازداشتگاه گوانتانامو نشانه‌ای از تمسخر عدالت است. وی با ابراز نگرانی از استفاده گسترده از سلول انفرادی و شرایط نامطلوب حاکم بر این بازداشتگاه افزود: برخی از زندانیان به صورتی خطرناک در آستانه فروپاشی روحی و جسمی قرار دارند. دولت آمریکا باید از تحت فشار قرار دادن افراد با استفاده از روشهای انزوای شدید خودداری کند. این مدیر عفو بین‌الملل همچنین از دولت آمریکا خواست اجازه انجام معاینات جسمی و روانی زندانیان گوانتانامو را به پزشکان مستقل بدهد. بر اساس آخرین گزارشهای سازمان عفو بین‌الملل، حدود ‪ ۳۸۵‬نفر در گوانتانامو تحت بازداشت هستند که ‪ ۳۰۰‬نفر از آنان در پی سختگیرانه‌تر شدن قوانین آمریکا در سال جاری میلادی، در سه بخش ویژه و با کمترین امکان ارتباط با دیگران نگهداری می‌شوند. هفته گذشته، یک مظنون تروریستی دارای اقامت انگلیس که پنج سال در زندان گوانتانامو تحت بازداشت بود، پس از آزادی به این کشور بازگشت. سازمان عفو بین‌الملل در پی آزادی وی در بیانیه‌ای از دولتمردان لندن خواست برای آزادی دیگر زندانیان دارای اقامت انگلیس در گوانتانامو تلاش کنند. دولت انگلیس پیش از این با دریافت حکم آزادی تمام شهروندان زندانی این کشور در گوانتانامو موفق به بازگرداندن آنان به انگلیس شده بود، اما برای آزاد کردن اتباع کشورهای دیگر که فقط دارای حق اقامت در انگلیس بوده اما شهروند این کشور محسوب نمی‌شوند، اقدامی انجام نمی‌دهد.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9820
    دفعات دیده شده: ۷۵۷ | آخرین مشاهده: ۶ روز پیش