Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • تبلیغات دروغین رسانه های صهیونیستی علیه مقاومت و در جهت توجیه جنایت های اشغالگران
    شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۳ ساعت ۱۵:۱۶

    2 مارس/ 2005_ تازه ترین گزارش ها از جنگ تبلیغاتی مقامات اشغالگر صهیونیست علیه ملت فلسطین نشان می دهد که رسانه های خبری این رژیم برای توجیه جنایت ها و قتل و کشتار فلسطینیان و تخریب اموال آنان در اراضی اشغالی 1967 از هیچ دروغ پردازی و عوامفریبی ابایی ندارند. این گزارش ها همچنین نشان می دهد که رسانه های صهیوونیستی همچنان از دروغ و حیله و فریب برای ارائه تصویری از وضعیت فلسطین به عنوان یک وسیله معمولی استفاده می کنند و ابزار تبلیغاتی بنگاه های دروغ پ

    2 مارس/ 2005_ تازه ترین گزارش ها از جنگ تبلیغاتی مقامات اشغالگر صهیونیست علیه ملت فلسطین نشان می دهد که رسانه های خبری این رژیم برای توجیه جنایت ها و قتل و کشتار فلسطینیان و تخریب اموال آنان در اراضی اشغالی 1967 از هیچ دروغ پردازی و عوامفریبی ابایی ندارند. این گزارش ها همچنین نشان می دهد که رسانه های صهیوونیستی همچنان از دروغ و حیله و فریب برای ارائه تصویری از وضعیت فلسطین به عنوان یک وسیله معمولی استفاده می کنند و ابزار تبلیغاتی بنگاه های دروغ پراکنی صهیونیست ها پیش از پخش هر تصویر آن را مونتاژ کرده یا اجزای مشخصی از آن را پخش می کنند تا دروغی را جایگزین واقعیت کنند و به این ترتیب ملت فلسطین و مقاومت مشروع این ملت در برابر اشغالگران را متهم ساخته و چهره منفوری از آن ارائه کنند. در گزارش سالانه مرکز خبرنگاری بین المللی وابسته به هیأت عمومی استعلامات فلسطین که با نام "جنگ تبلیغات" منتشر شد، آمده است که رسانه های صهیونیستی به هیچ وجه اصل بی طرفی و صداقت را رعایت نمی کنند و نگاهش به فلسطینیان نگاه جلاد به قربانی است که نه تنها به فکر پیکر قربانی نیست، بلکه فقط درباره میزان خستگی که از کشتن قربانی بر او عارض شده، فکر می کند. در این گزارش به نمونه های بسیاری از قتل ها و تجاوزات نظامی صهیونیست ها علیه ملت بی دفاع و غیر نظامی فلسطین که رسانه های صهیونیستی آنها را توجیه کرده یا روایت های متناقضی از آن ارائه کرده، اشاره شده است. برای مثال، رسانه های رژیم صهیونیستی برای انتشار حادثه شلیک یک فروند موشک به سوی راهپیمایی مسالمت آمیز فلسطینیان در یکی از خیابان های شهر رفح را که در ماه مه سال 2004 به وقوع پیوست و به شهادت 22 تن و مجروح شدن ده ها تن دیگر منجر شد، مدعی شدند که این حادثه بر اثر سقوط موشک های ضد هوایی مبارزان فلسطینی که به سوی هواپیماهای رژیم صهیونیستی شلیک شده بود بر سر فلسطینیان شرکت کننده در راهپیمایی، به وقوع پیوسته است که البته دروغین بودن این ادعا در همان زمان ثابت شد. در گزارش "جنگ تبلیغات" همچنین شمار دیگری از خبرهای دروغینی که از رسانه های صهیونیستی و برای اهداف مشخصی پخش شده، یاداوری شده و آمده است که برای مثال رادیو رژیم صهیونیستی در ماه آوریل سال 2004 م. گزارش داد که نیروهای امنیتی "اسرائیل" در روزهای "عید فسح" چندین عملیات "تروریستی" را خنثی کرده اند که خنثی شدن عملیات انفجار یک بمب حاوی مقداری خون آلوده به ویروس ایدز از آن جمله است. گزارش "جنگ تبلیغات" می افزاید، رسانه های صهیونیستی تلاش می کنند با بزرگ نمایی تبلیغاتی و مباهات به "بشردوست بودن اشغالگران"! که از آنان چهره ای انسانی ترسیم کنند و این کار را بزرگ نمایی تسهیلاتی که به فلسطینیان ارائه می دهند، انجام می دهند که البته در بیشتر اوقات این تسهیلات مورد ادعا دروغ و فریبی بیش نیست. آنان برای نمونه برچیدن یک ایست بازرسی ارتش اشغالگر در ورودی یکی از شهرها یا اعطای مجوز ورود یک کامیون خواروبار برای مصرف ساکنان منطقه ای فلسطینی نشین، به شدت بزرگ کرده و از آن به عنوان تسهیلات آنچنانی خود به فلسطینیان نام می برند. تلاش برای فتنه انگیزی در میان فلسطینیان یکی دیگر از بخش های تلاش های مذبوحانه جنگ تبلیغاتی دشمن علیه ملت فلسطین است که گزارش "جنگ تبلیغات" به آن می پردازد. در این گزارش آمده است، اشغالگران هر روز اخبار دروغی و غیر واقعی از اوضاع فلسطین پخش می کنند. برای مثال آنان اخباری دروغین در رابطه با اینکه یاسر عرفات رئیس فقید فلسطین میلیاردها دلار در حساب های بانکی خصوصی خود دارد را به صورت گسترده پخش کرده اند. از جمله اخبار واهی دیگر رسانه های صهیونیستی این است که نوار غزه شاهد درگیری شدید میان تشکیلات خودگردان و جنبش مقاومت اسلامی "حماس" است. پخش اظهارات تحریک آمیز صهیونیست ها علیه ملت و مؤسسات رسمی فلسطین نیز بخش دیگری از این تلاش نافرجام تبلیغاتی است که البته بخش اعظم آن علیه یاسر عرفات رهبر فقید فلسطین جریان داشت. اظهارات تحریک آمیز ده ها تن از مقامات صهیونیستی از جمله آریل شارون نخست وزیر صهیونیست ها درباره این که ترور شیخ شهید امام احمد یاسین حق طبیعی رژیم صهیونیستی بود یا گزارش رادیو رژیم صهیونیستی در این باره که دانشگاه های فلسطین اکنون به عنوان مراکز نشو و نمای "تروریسم" است، جزو اسنادی است که مرکز خبرنگاری بین المللی وابسته به هیأت استعلامات فلسطین برای نمونه آنها را در گزارش خود ذکر کرده است. جنگ و تجاوز صهیونیست ها به روزنامه نگاران و خبرنگاران عرب و غیر صهیونیست نیز به شدت در این گزارش مورد انتقاد قرار گرفته و در آن آمده است که تل آویو حتی به خبرنگاران کارت خبری نیز نمی دهد و اگر هم چنین کاری انجام شد تنها با موافقت سازمان کل اطلاعات و امنیت رژیم صهیونیستی امکان پذیر می گردد. گزارش "جنگ تبلیغاتی" همچنین یادآور شده است که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در طول انتفاضه الاقصی حتی از شلیک گلوله های جنگی به سوی خبرنگاران خودداری نکرده تا به این وسیله مانع از پوشش خبری جنایت هایی شوند که نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در اراضی فلسطین و علیه یک ملت بی دفاع و ستمدیده مرتکب می گردند.



    خبر
    نام منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین
    شماره مطلب: 98
    دفعات دیده شده: ۱۴۹۸ | آخرین مشاهده: ۶ روز پیش