Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • آلمانی‌ها، آمریکا را بزرگترین تهدید برای صلح جهانی می‌دانند آلمانی‌ها، آمریکا را بزرگترین تهدید برای صلح جهانی می‌دانند
    چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۴۰

    مجله اشترن نوشت: بر پایه یک نظرسنجی ‪ ۴۸‬درصد از مردم آلمان، آمریکا را بزرگترین تهدید برای صلح جهانی می‌دانند. این مجله آلمانی روز چهارشنبه افزود: ((( نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد که به ویژه قشر جوان در آلمان دیدگاه منفی در برابر سیاست‌های آمریکا دارد و ‪ ۵۷‬درصد از قشر اجتماعی بین ‪ ۱۷‬تا ‪ ۲۹‬ساله در آلمان، آمریکا را تهدید بزرگی برای جهان می‌دانند. ))) به گزارش ایرنا، بر پایه این نظرسنجی، ‪ ۴۶‬درصد از طرفداران حزب دمکراتیک آزاد، ‪ ۴۸‬درصد از

    مجله اشترن نوشت: بر پایه یک نظرسنجی ‪ ۴۸‬درصد از مردم آلمان، آمریکا را بزرگترین تهدید برای صلح جهانی می‌دانند. این مجله آلمانی روز چهارشنبه افزود: نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد که به ویژه قشر جوان در آلمان دیدگاه منفی در برابر سیاست‌های آمریکا دارد و ‪ ۵۷‬درصد از قشر اجتماعی بین ‪ ۱۷‬تا ‪ ۲۹‬ساله در آلمان، آمریکا را تهدید بزرگی برای جهان می‌دانند.

    نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد که به ویژه قشر جوان در آلمان دیدگاه منفی در برابر سیاست‌های آمریکا دارد و ‪ ۵۷‬درصد از قشر اجتماعی بین ‪ ۱۷‬تا ‪ ۲۹‬ساله در آلمان، آمریکا را تهدید بزرگی برای جهان می‌دانند.
    به گزارش ایرنا، بر پایه این نظرسنجی، ‪ ۴۶‬درصد از طرفداران حزب دمکراتیک آزاد، ‪ ۴۸‬درصد از طرفداران حزب سوسیال دمکرات و ‪ ۶۳‬درصد از طرفداران حزب سبزها نیز ‪۷۲‬ درصد از حامیان فراکسیون اتحاد چپ در مجلس آلمان ابراز عقیده کرده‌اند که مقامات واشنگتن با اتخاذ سیاست‌های نادرست امنیت بین‌المللی را با مخاطره مواجه کرده‌اند. در این حال "کارستن فوگت" نماینده دولت آلمان برای هماهنگی مناسبات این کشور و آمریکا نتیجه این نظرسنجی را نگران‌کننده خواند اما گفت: این نتیجه غیرمنتظره نیست. اشترن به نقل از فوگت نوشت: دولت کنونی آمریکا نه تنها در اروپا وجهه خود را بشدت کاهش داده بلکه در دیگر نقاط جهان نیز از این امر رنج می برد. این مجله همچنین به نقل از "مانفرد گولنر" رییس موسسه همه پرسی "فورسا" که این نظرسنجی را انجام داده، نوشت: از زمان جنگ آمریکا علیه عراق، تصویر آمریکا در جهان به عنوان قدرتی تثبت شده که از عملیات نظامی واهمه ندارد و خود را به عنوان پلیس جهان می‌داند. گولنر افزود: "جرج بوش" رییس جمهوری آمریکا از زمان جنگ علیه عراق به عنوان جنگ طلب قلمداد می‌شود و می‌توان پیش بینی کرد که دولت آمریکا دست به هر اقدامی نظامی بزند. اشترن به نقل از "اکارد فون کلائدن" کارشناس سیاست خارجی احزاب حاکم مسیحی آلمان نوشت: تصویر کنونی از آمریکا تحت تاثیر وضعیت در عراق است. این مجله همچنین افزود: "جفری گدمین" مدیر موسسه آمریکایی آسپن در برلین که اخیرا نیز به سمت ریاست رادیو فردا منصوب شده است، هم نتیجه این نظرسنجی را هشداردهنده خواند اما در عین حال مدعی شد که آمریکا مروج دمکراسی در جهان است. به نوشته این مجله، گدمین در عین حال اعتراف کرد حتی بدون در نظر گرفتن بوش به عنوان رییس جمهوری آمریکا، یک گرایش نهفته ضد آمریکایی در آلمان وجود دارد و بسیاری از آلمانی‌ها به آمریکا اعتماد و اطمینان ندارند. اشترن نوشت: فوگت نیز چون گدمین معتقد است که یک گرایش نهفته ضد آمریکایی در آلمان وجود دارد. همچنین یافته‌های این نظرسنجی حاکی است، ‪ ۷۲‬درصد از مردم آلمان از مخالفت شدید "کورت بک" رییس حزب سوسیال دمکرات این کشور با طرح استقرار سیستم پدافند موشکی آمریکا در اروپای شرقی حمایت می‌کنند و با استقرار چنین سیستمی مخالف هستند.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9646
    دفعات دیده شده: ۹۱۵ | آخرین مشاهده: ۲ هفته پیش