Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • به رغم مخالفت شدید دیک چنی و گونزالس ، وزیر دفاع آمریکا خواستار تعطیلی گوانتانامو شد به رغم مخالفت شدید دیک چنی و گونزالس ، وزیر دفاع آمریکا خواستار تعطیلی گوانتانامو شد
    شنبه ۴ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۱۱:۲۲

    روزنامه نیویورک تایمز در شماره‌ی روز جمعه نوشت : رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا خواستار تعطیلی بازداشتگاه گوانتانامو شده است. به گزارش روز جمعه خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، گیتس همچنین خواستار انتقال محاکمه زندانیان گوانتانامو به خاک آمریکا شد تا روند محاکمه از اعتبار بیشتری برخوردار شود، . آلبرتو گونزالس دادستان کل آمریکا و دیک چنی معاون اول رییس جمهوری این کشور، مخالفت شدید خود را با پیشنهادات گیتس اعلام کرده‌اند. بر اساس گزارش وزارت دفاع آمریک

    روزنامه نیویورک تایمز در شماره‌ی روز جمعه نوشت : رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا خواستار تعطیلی بازداشتگاه گوانتانامو شده است. به گزارش روز جمعه خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، گیتس همچنین خواستار انتقال محاکمه زندانیان گوانتانامو به خاک آمریکا شد تا روند محاکمه از اعتبار بیشتری برخوردار شود، . آلبرتو گونزالس دادستان کل آمریکا و دیک چنی معاون اول رییس جمهوری این کشور، مخالفت شدید خود را با پیشنهادات گیتس اعلام کرده‌اند. بر اساس گزارش وزارت دفاع آمریکا، شمار زندانیان گوانتانامو در پایان دسامبر گذشته، ‪ ۴۰۰‬نفر از اتباع ‪ ۴۰‬کشور، اعلام شده است. سوء‌ رفتار در گوانتانامو از جمله شکنجه، رفتارهای غیرانسانی و توهین‌آمیز و همچنین حبس زندانیان بدون محاکمه و یا طرح اتهام علیه آنها، اعتراض عفو بین‌الملل، سازمانهای مدافع حقوق بشر و سازمان‌های حقوقی را به دنبال داشته است.

    سوء‌ رفتار در گوانتانامو از جمله شکنجه، رفتارهای غیرانسانی و توهین‌آمیز و همچنین حبس زندانیان بدون محاکمه و یا طرح اتهام علیه آنها، اعتراض عفو بین‌الملل، سازمانهای مدافع حقوق بشر و سازمان‌های حقوقی را به دنبال داشته است.
    آمریکا پس از حملات ‪ ۱۱‬سپتامبر ‪ ۲۰۰۱‬میلادی، زندان گوانتانامو را در خلیج کوبا برپا کرد. اغلب زندانیان گوانتانامو از چهار سال پیش بدون محاکمه در این زندان به سر می‌برند. با وجود مخالفت‌های جهانی با ادامه بازداشت این افراد در گوانتانامو که غیرقانونی بودن آن بارها توسط سازمان‌های مسئول بین‌المللی مورد تاکید قرار گرفته است، دولت آمریکا با هرگونه نظارت سازمان ملل بر این زندان مخالفت کرده است و بر تداوم فعالیت آن تاکید دارد.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9584
    دفعات دیده شده: ۶۰۰ | آخرین مشاهده: ۲ هفته پیش