Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • گستاخی های بیش از حد آمریکا: ما نیاز داریم طرح خط لوله گاز ایران پاکستان هند را متوقف کنیم! گستاخی های بیش از حد آمریکا: ما نیاز داریم طرح خط لوله گاز ایران پاکستان هند را متوقف کنیم!
    شنبه ۴ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۳۸

    احزاب چپ هند ضمن حمایت از اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به هند از طریق پاکستان، مخالفت آمریکا با این پروژه را شرم‌آور خواندند. بنابر این گزارش، احزاب چپ هند روز جمعه با انتشار بیانیه‌های جداگانه، از دولت هند خواستند که در برابر فشارهای واشنگتن مقاومت کند. به گزارش ایرنا، حزب کمونیست شاخه مارکسیست هند در واکنش به گزارشی مبنی بر اینکه ساموئل بودمن وزیر انرژی آمریکا هنگام دیدار خود از دهلی نو، مخالفت واشنگتن با پروژه خط لوله گاز را به دولت

    احزاب چپ هند ضمن حمایت از اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به هند از طریق پاکستان، مخالفت آمریکا با این پروژه را شرم‌آور خواندند. بنابر این گزارش، احزاب چپ هند روز جمعه با انتشار بیانیه‌های جداگانه، از دولت هند خواستند که در برابر فشارهای واشنگتن مقاومت کند. به گزارش ایرنا، حزب کمونیست شاخه مارکسیست هند در واکنش به گزارشی مبنی بر اینکه ساموئل بودمن وزیر انرژی آمریکا هنگام دیدار خود از دهلی نو، مخالفت واشنگتن با پروژه خط لوله گاز را به دولت هند ابلاغ کرده است، اعلام کرد که پروژه گاز ایران برای منافع هند و امنیت انرژی این کشور بسیار مهم است. کمیته سیاسی حزب کمونیست شاخه مارکسیست هند در بیانیه‌ای که در این ارتباط منتشر کرد اضافه نمود: مخالفت صریح آمریکا با خط لوله گاز ایران در جهت منافع این کشور و برآورده شدن اهداف واشتگتن در ضدیت با ایران است. این حزب یادآور شده است که دولت هند بایستی برای اجرای پروژه خط لوله گاز و نیز تکمیل مذاکرات خود با پاکستان بر سر پرداخت حق ترانزیت گاز و دیگر هزینه‌ها تلاش کند. حزب کمونیست هند نیز، مخالفت آمریکا با پروژه خط لوله گاز را شرم آور خواند و گفت: آمریکا با هر تلاشی که هند برای امنیت انرژی خود در همکاری با ایران انجام می‌دهد، مخالفت می‌کند. این چیزی جز دخالت تحریک‌کننده در امور هند نیست. حزب کمونیست هند در بیانیه خود یادآور شد: هند به عنوان یک کشور مستقل از حق تضمین امنیت انرژی از طریق همکاری اقتصادی با ایران برخوردار است. این حزب با اشاره به اینکه هند به آنچه آمریکا می‌گوید عمل نخواهد کرد اضافه نمود: مربوط کردن پروژه خط لوله گاز با پیمان همکاری هسته‌ای هند و آمریکا شرم آور است. "ساموئل بودمن" وزیر انرژی آمریکا روز پنجشنبه در شهر بمبئی مرکز ایالت مهاراشترا مدعی شد که خط لوله گاز ایران پاکستان هند می‌تواند در ساختن سلاح هسته‌ای به ایران کمک کند و بنابر این "ما نیاز داریم این طرح را متوقف کنیم". "بودمن" این مطلب را در حاشیه گردهمایی تحت عنوان "همکاری هسته‌ای هند و آمریکا: فرصت‌ها و چالش‌ها" که توسط "فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع هند (فکی) با حضور "آنیل کاکودکر" رئیس کمیسیون انرژی هسته‌ای و مسئول بخش انرژی هسته‌ای و "اس. کی. جین" مدیر عامل شرکت نیروی هسته‌ای هند برگزارشد، بیان داشت. وزیر انرژی آمریکا گفت که وی این نگرانی را به مقام‌های عالی هند در دهلی‌نو اعلام کرده است. وی در عین حال با اشاره به اینکه دولت آمریکا بطور مداوم برای نهایی کردن پیمان همکاری هسته‌ای با دولت هند تلاش می‌کند گفت است که دو موضوع خط لوله گاز ایران با پیمان همکاری هسته‌ای آمریکا با هند از یکدیگر جدا است. بودمن روز سه‌شنبه گذشته نیز در دهلی نو گفته بود که همکاری هند و ایران، روابط هند و آمریکا را مختل نخواهد کرد.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9582
    دفعات دیده شده: ۷۲۸ | آخرین مشاهده: ۲ هفته پیش