Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: قصورهای آشکار و آگاهانه مقامات آمریکایی مانع حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، شد. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: قصورهای آشکار و آگاهانه مقامات آمریکایی مانع حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، شد.
    شنبه ۴ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۰۶

    سیدمحمد علی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: بدلیل قصورهای آشکار و آگاهانه مقامات آمریکایی در عدم صدور مجوز روادید برای هیات همراه و گروه پروازی رییس جمهوری اسلامی ایران، عملا رییس جمهوری اسلامی ایران از شرکت در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، بازماند. به گزارش ایرنا، هیات ایرانی به ریاست رییس جمهوری ایران، قرار بود در نشست شورای امنیت که به بررسی یک قطعنامه ضد ایرانی اختصاص دارد، شرکت و از مواضع اصولی تهران در بحث استفاده صلح آمیز از انرژ

    سیدمحمد علی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: بدلیل قصورهای آشکار و آگاهانه مقامات آمریکایی در عدم صدور مجوز روادید برای هیات همراه و گروه پروازی رییس جمهوری اسلامی ایران، عملا رییس جمهوری اسلامی ایران از شرکت در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، بازماند. به گزارش ایرنا، هیات ایرانی به ریاست رییس جمهوری ایران، قرار بود در نشست شورای امنیت که به بررسی یک قطعنامه ضد ایرانی اختصاص دارد، شرکت و از مواضع اصولی تهران در بحث استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای، دفاع کند. انگلیس، آمریکا و فرانسه به عنوان سه قدرت اتمی دارنده حق وتو گفته‌اند که قصد دارند روز شنبه این قطعنامه ضد ایرانی را به رای بگذارند. این تاخیر و تعلل در صدور ویزاها اثبات می‌کند که واشنگتن به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده بود که ویزای تمامی اعضای هیات اعزامی ایران زمانی صادر شود که عملا با توجه به بعد طولانی مسافت، امکان حضور در نشست شورای امنیت وجود نداشته باشد. آمریکا طبق قوانین بین‌المللی به عنوان دولت میزبان، موظف است به هیات هایی که خواهان حضور در سازمان ملل هستند، روادید بدهد.

    این تاخیر و تعلل در صدور ویزاها اثبات می‌کند که واشنگتن به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده بود که ویزای تمامی اعضای هیات اعزامی ایران زمانی صادر شود که عملا با توجه به بعد طولانی مسافت، امکان حضور در نشست شورای امنیت وجود نداشته باشد. آمریکا طبق قوانین بین‌المللی به عنوان دولت میزبان، موظف است به هیات هایی که خواهان حضور در سازمان ملل هستند، روادید بدهد.
    این نخستین باری نیست که آمریکا به این مسوولیت خود عمل نمی‌کند و یا اینکه بطور عمد چنان در صدور ویزاها تاخیر می‌اندازد که عملا امکان حضور هیاتها در نشستهای سازمان ملل وجود نداشته باشد.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9576
    دفعات دیده شده: ۶۲۷ | آخرین مشاهده: ۳ روز پیش