Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • رییس دوره‌ای شورای ‌امنیت تصریح کرد که بانیان قطعنامه او را گمراه کرده‌اند. رییس دوره‌ای شورای ‌امنیت تصریح کرد که بانیان قطعنامه او را گمراه کرده‌اند.
    جمعه ۳ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۲۵

    متن پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی در وضعیت آماده رای‌گیری (وضعیت آبی) قرار گرفت و پنج‌قدرت اتمی دارای حق وتو گفتند که روزشنبه رای‌گیری خواهند کرد، اقدامی که خشم شماری از اعضای غیردائم شورا به‌عنوان نمایندگان افکار عمومی جهان را برانگیخته است. دومیسانی کومالو سفیر آفریقای جنوبی و رییس دوره‌ای شورای‌امنیت پنجشنبه شب به وقت نیویورک (صبح جمعه به وقت تهران) به خبرنگاران گفت: به نظر می‌رسد که بازی بسکتبال را روز شنبه نمی‌توانیم ببینیم! بانیان پیش‌نویس قط

    متن پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی در وضعیت آماده رای‌گیری (وضعیت آبی) قرار گرفت و پنج‌قدرت اتمی دارای حق وتو گفتند که روزشنبه رای‌گیری خواهند کرد، اقدامی که خشم شماری از اعضای غیردائم شورا به‌عنوان نمایندگان افکار عمومی جهان را برانگیخته است. دومیسانی کومالو سفیر آفریقای جنوبی و رییس دوره‌ای شورای‌امنیت پنجشنبه شب به وقت نیویورک (صبح جمعه به وقت تهران) به خبرنگاران گفت: به نظر می‌رسد که بازی بسکتبال را روز شنبه نمی‌توانیم ببینیم! بانیان پیش‌نویس قطعنامه متنی را به ما ارائه دادند که برخی از تغییرات ما را در آن گنجانده‌اند و برخی دیگر را نپذیرفته‌اند. وی افزود: قرار است که رای‌گیری را روزشنبه انجام دهند و آنها می‌خواهند که آن را امشب در وضعیت آبی بگذارند و ساعت ‪ ۱۱‬روز جمعه نشستی در این‌باره خواهیم داشت. کومالو گفت: آفریقای جنوبی کاملا ناامید شده چراکه تغییراتی را که ما مطرح کردیم با حسن نیت بوده و ما انتظار داشتیم که پایتختهایمان فرصت مطالعه این متن را داشته باشند. آنها می‌گویند این متنی است که تهیه شده و می‌خواهند آن را در وضعیت آبی بگذارند و روز شنبه رای‌گیری کنند.

    کومالو گفت: آفریقای جنوبی کاملا ناامید شده چراکه تغییراتی را که ما مطرح کردیم با حسن نیت بوده و ما انتظار داشتیم که پایتختهایمان فرصت مطالعه این متن را داشته باشند. آنها می‌گویند این متنی است که تهیه شده و می‌خواهند آن را در وضعیت آبی بگذارند و روز شنبه رای‌گیری کنند.
    سفیر آفریقای جنوبی اظهارداشت: از این که تصمیم وزیر خارجه آفریقای جنوبی چه باشد اطلاع ندارم و نمی‌دانم که اجماع وجود خواهد داشت یا خیر. به نظر می‌رسد که چند تغییر از ما و چند تغییر از اندونزی را پذیرفته‌اند ولی آنچه را که قطر گفته، احتمالا نپذیرفته‌اند. آنها به ما گفتند که فرصت مذاکره داریم ولی این گونه نبود، مساله این است که به وزیر ما فرصت نمی‌دهند تا بفهمد که چه شده است. وی افزود: البته هنوز این متن را با دقت نخوانده‌ام و همین حالا باید آن را برای وزیر خارجه بفرستم. این تغییرات خیلی سطحی هستند البته باید بیشتر به آن نگاه کنم. از وی سوال شد: چقدر نگران هستید که این تغییرات بیش از برنامه هسته‌ای ایران پیش رفته باشد؟ رییس دوره‌ای شورای امنیت گفت: ما که این قطعنامه را ننوشتیم... اما این را می‌دانم که ما را احمق فرض کرده‌اند (فریب داده‌اند) و درباره رای آفریقای جنوبی باید از وزیر خود سووال کنم. خبرنگاری از وی پرسید: از نظر دیپلماسی چه چیزی از دست رفته است؟ وی جواب داد: آنها صحبت از اجماع می‌کردند که همه ما باید پیام محکمی به ایران بدهیم ولی برای این باید به وزیران ما فرصت بدهند تا متن را مطالعه کنند. کومالو در رابطه با سفر رییس جمهوری ایران به نیویورک گفت که باید به سفیر ایران اطلاع بدهد که اگر رییس جمهور ایران سعی دارد در این نشست شرکت کند باید حرکت کند و به نظر او برای ایران عادلانه نیست. سفیر آفریقای جنوبی تصریح کرد که بانیان قطعنامه او را گمراه کرده‌اند.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9573
    دفعات دیده شده: ۸۲۹ | آخرین مشاهده: ۴ روز پیش