Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • آفریقای جنوبی و پیشنهاد الحاق طرح البرادعی در متن پیش نویس قطعنامه ضدایرانی سازمان ملل آفریقای جنوبی و پیشنهاد الحاق طرح البرادعی در متن پیش نویس قطعنامه ضدایرانی سازمان ملل
    سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۹:۴۲

    آفریقای جنوبی از اعضای غیردائم شورای امنیت یک سلسله پیشنهادات برای اصلاح متن پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی ارائه داده و به این ترتیب احتمال می رود مذاکرات شورا درباره متن مذکور به درازا کشیده شود. این اصلاحات قرار است عصر سه شنبه به وقت محلی در یک نشست کاملا غیررسمی در دفتر نمایندگی انگلیس در نیویورک مورد بررسی قرار گیرد. ((( گنجاندن طرح محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص اقدام هماهنگ ایران و شورای امنیت برای تعلیق محدود غنی

    آفریقای جنوبی از اعضای غیردائم شورای امنیت یک سلسله پیشنهادات برای اصلاح متن پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی ارائه داده و به این ترتیب احتمال می رود مذاکرات شورا درباره متن مذکور به درازا کشیده شود. این اصلاحات قرار است عصر سه شنبه به وقت محلی در یک نشست کاملا غیررسمی در دفتر نمایندگی انگلیس در نیویورک مورد بررسی قرار گیرد. گنجاندن طرح محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص اقدام هماهنگ ایران و شورای امنیت برای تعلیق محدود غنی‌سازی و لغو تمامی تحریم‌ها در یک دوره ‪ ۹۰‬روزه در کنار حذف نام بانک سپه ، برخی نهادها و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست تحریم‌ها از جمله پیشنهادات آفریقای جنوبی است.

    گنجاندن طرح محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص اقدام هماهنگ ایران و شورای امنیت برای تعلیق محدود غنی‌سازی و لغو تمامی تحریم‌ها در یک دوره ‪ ۹۰‬روزه در کنار حذف نام بانک سپه ، برخی نهادها و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست تحریم‌ها از جمله پیشنهادات آفریقای جنوبی است.
    دومیسانی کومالو سفیر آفریقای جنوبی در سازمان ملل و رییس دوره‌ای شورای امنیت به خبرنگاران گفت که عصر سه شنبه یک نشست کاملا غیررسمی درباره ایران برگزار می‌شود تا بانیان پیش‌نویس قطعنامه مطالب دیگری را که در رابطه با این قطعنامه وجود دارند و در پیش نویس بوضوح دیده نمی‌شود، به اعضای غیردائم اطلاع دهند. وی افزود که مذاکرات اصلی از روز چهارشنبه آغاز می‌شود. کومالو در ارتباط با تغییراتی که کشورش پیشنهاد داده گفت:" آفریقای جنوبی مایل است که با سایر اعضا در رابطه با آنچه که روز چهارشنبه قرار است ارائه دهد تبادل نظر کند. ما با اعضای مختلف درباره مسائل مختلف گفت و گو می‌کنیم." رییس دوره‌ای شورای امنیت در رابطه با توقف ‪ ۹۰‬روزه که توسط آفریقای جنوبی پیشنهاد شده گفت:" درباره جزییات آنچه که پیشنهاد داده‌ایم صحبت نمی کنم ولی آنچه که مهم است دخالت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این قضیه است و این ‪ ۹۰‬روز را البرادعی پیشنهاد داده است. ما به آژانس روی می آوریم که کارشناس در این زمینه است." وی افزود:" ما با استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای موافق هستیم از طرف دیگر قطعنامه باید به مسئله مذاکرات اشاره کند و نقش آژانس بین المللی اتمی حفظ شود چرا که آنها کارشناس هستند." کومالو گفت:" آفریقای جنوبی توسط ‪ ۱۸۷‬عضو انتخاب شده است...به ما گفتند که پیش نویس قطعنامه را به ما می‌دهند و پس از آن فرصت داده می‌شود تا آن را مورد بحث قرار دهیم یا تغییراتی در آن دهیم. بررسی را شروع کرده ایم و اگر ما خواستار حذف برخی از قسمتهای این متن شده‌ایم دلیل آن این است که با هر قطعنامه‌ای این گونه برخورد می‌کنیم چرا شما سعی دارید این قطعنامه را بصورت کلمات خداوند نشان دهید این یک قطعنامه معمولی است." رییس دوره‌ای شورای امنیت در رابطه با زمان تصویب و حضور احمدی نژاد گفت:" فردا(سه شنبه) شورا قرار است نشست غیررسمی - غیر رسمی داشته باشد. چهارشنبه مذاکرات آغاز می‌شود و پس از چهارشنبه مسائل روشن می‌شود که آیا همه ما موافق هستیم و چه زمانی رای‌گیری می‌شود". وی اظهارداشت: هیات ایران تقاضا کرده تا زمان شروع مذاکرات را به آنها بگوییم و بعد زمان احتمالی رای‌گیری به اطلاع آنها رسانده شود. ممکن است روز چهارشنبه بیش از ‪ ۹‬رای داشته باشند و آنها می‌توانند برای رای گیری هر زمانی را اعلام کنند." سفیر آفریقای جنوبی درباره تغییراتی که این کشور درخواست کرده گفت اینها پیشنهاد است و بصورت این نیست که یا قبول کن و یا رد کن. کومالو در رابطه با حمایت سایر اعضای شورا از نظرات آفریقای جنوبی گفت که هنوز مذاکرات آغاز نشده و روز چهارشنبه مشخص می‌شود. رییس دوره‌ای شورای امنیت در ارتباط با جزئیات نشست روز سه شنبه ابراز بی‌اطلاعی کرد ولی گفت ممکن است در رابطه با برخی از امتیازاتی که به ایران ممکن است داده شود، نکاتی را مطرح کنند. او در پاسخ به این سووال که اهمیت شرکت احمدی نژاد در این نشست چیست؟ گفت که شرکت رئیس جمهور ایران در شورای امنیت مهم است و مخالفتی از ناحیه اعضای شورا دیده نشده است.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9541
    دفعات دیده شده: ۹۷۵ | آخرین مشاهده: ۲ هفته پیش