Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • رایس به توجیه سیاستهای جنگ طلبانه بوش پرداخت رایس به توجیه سیاستهای جنگ طلبانه بوش پرداخت
    سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۱۰:۰۰

    کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا در گفت و گو با شبکه‌های مختلف تلویزیونی این کشور عملا از سیاستهای جنگ افروزانه دولت بوش که منجر به کشته شدن هزاران عراقی ، سه هزار و ‪ ۲۰۰‬نظامی آمریکا ، مجروح شدن بیش از ‪ ۲۵‬هزار آمریکایی و وضعیت نابسامان بازسازی عراق شده ، دفاع کرد. رایس در مصاحبه با شبکه‌ای بی‌سی در پاسخ به این سووال که : آیا نظر فرد عراقی که در پایین آوردن مجسمه صدام نقش اصلی را داشته درست است؟ او اعلام کرده که صدام مانند استالین بود، ولی اش

    کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا در گفت و گو با شبکه‌های مختلف تلویزیونی این کشور عملا از سیاستهای جنگ افروزانه دولت بوش که منجر به کشته شدن هزاران عراقی ، سه هزار و ‪ ۲۰۰‬نظامی آمریکا ، مجروح شدن بیش از ‪ ۲۵‬هزار آمریکایی و وضعیت نابسامان بازسازی عراق شده ، دفاع کرد. رایس در مصاحبه با شبکه‌ای بی‌سی در پاسخ به این سووال که : آیا نظر فرد عراقی که در پایین آوردن مجسمه صدام نقش اصلی را داشته درست است؟ او اعلام کرده که صدام مانند استالین بود، ولی اشغال آمریکا بدتر بوده است. رایس افزود : شک ندارم که مردم عراق ناراحت هستند و حتی مردم آمریکا هم از این که جنگ بهتر پیش نرفته ناراضی هستند.

    رایس افزود : شک ندارم که مردم عراق ناراحت هستند و حتی مردم آمریکا هم از این که جنگ بهتر پیش نرفته ناراضی هستند.
    وی ادامه داد که روند تغییر از زندگی زیر ظلم و خشونت که تقریبا تمامی تاریخ عراق را در برگرفته به زندگی و حل مشکلات از طریق سیاست خیلی مشکل است. وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به کمبود برق در عراق ، شورشیان را متهم به حمله به مراکز برق کرد و گفت که حتی در زمان صدام هم ‪ ۵۰‬درصد نیاز کشور تامین می‌شد. رایس در رابطه با ادامه جنگ برای مدت چهار سال دیگر گفت: ما نیاز داریم که کار را تمام کنیم...مشکل است ولی روشی را ادامه می‌دهیم که به نظر رئیس جمهور و فرماندهان او معتقدند که به عراقیها فرصت ساختن عراق با ثبات و دمکراتیک و دوست خوب آمریکا و از همه مهمتر ستون ثبات در خاورمیانه را می‌دهد. وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با سی بی‌اس در پاسخ به این سووال که آیا دولت آمریکا می‌توانست روش بهتری در عراق داشته باشد؟ گفت که مقامات دولت آمریکا می‌توانستند روش بازسازی متفاوتی داشته باشند و بیشتر بصورت محلی اقدام کنند. او در رابطه با مقابله با شورشیان راهبرد پتریس ژنرال آمریکایی که فرماندهی نیروهای عراق را به عهده دارد، روش بهتری دانست. پتریس با افزایش نیرو در عراق موافق است و برای اجرای طرح جدید بوش در عراق منصوب شده است. بوش در صدد افزایش اعزام ‪ ۲۱‬هزار و ‪ ۵۰۰‬نیروهای آمریکایی در عراق است که اعزام همه آنها هنوز کامل نشده است. جرج بوش رئیس جمهور آمریکا هم از کنگره آمریکا خواسته صبور باشند. وی همچنان می‌گوید که اولویت اصلی تضمین امنیت بغداد است هرچند که برای رسیدن به این خواسته باید صبر کرد. همزمان رسانه‌های آمریکایی یک نظرسنجی از میان عراق را منتشر کردند که آشکارا نشان می‌دهد چهار سال اشغال ، وضعیت زندگی را بسیار غمبار کرده است. طبق این نظرسنجی ‪ ۹‬عراقی از هر ‪ ۱۰‬نفر گفته‌اند که خود و یا یکی دیگر از افراد خانواده آنان سرانجام قربانی خشونت های کنونی در عراق خواهد شد. ‪ ۶‬نفر در این میان گفته‌اند زندگی آنان به سختی می‌گذرد و امید به آینده وجود ندارد.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9539
    دفعات دیده شده: ۸۳۵ | آخرین مشاهده: ۲ هفته پیش