Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • کارشناس روس: تهاجم نظامی آمریکا به عراق یک اشتباه بزرگ بود که با ناکامی روبه‌رو شد. کارشناس روس: تهاجم نظامی آمریکا به عراق یک اشتباه بزرگ بود که با ناکامی روبه‌رو شد.
    دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۱۹:۵۸

    رییس مرکز پیش بینی‌های نظامی انستیتو تحلیل‌های نظامی روسیه گفت: آمریکا در طول چهار سال تهاجم نظامی به عراق به اهداف اعلام شده خود از جمله یافتن سلاح‌های کشتار جمعی و برقراری نظام دمکراتیک در این کشور دست نیافت. آناتولی تسیگانوک روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تهاجم نظامی آمریکا به عراق یک اشتباه بزرگ بود که با ناکامی روبه‌رو شد. امروز ‪ ۱۹‬ماه مارس چهارمین سالگرد تهاجم نیروهای آمریکایی به عراق است، رژیم بعث صدام پس از مدت کوتاهی از بمباران م

    رییس مرکز پیش بینی‌های نظامی انستیتو تحلیل‌های نظامی روسیه گفت: آمریکا در طول چهار سال تهاجم نظامی به عراق به اهداف اعلام شده خود از جمله یافتن سلاح‌های کشتار جمعی و برقراری نظام دمکراتیک در این کشور دست نیافت. آناتولی تسیگانوک روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تهاجم نظامی آمریکا به عراق یک اشتباه بزرگ بود که با ناکامی روبه‌رو شد. امروز ‪ ۱۹‬ماه مارس چهارمین سالگرد تهاجم نیروهای آمریکایی به عراق است، رژیم بعث صدام پس از مدت کوتاهی از بمباران مراکز مهم نظامی و حیاتی این کشور و عملیات نظامی زمینی آمریکا سقوط کرد. تسیگانوک گفت: سالهای جنگ در عراق نشان داد که جهان وارد دوره‌ای شده که بجای جنگ ارتشی با ارتش دیگر، پارتیزانها و شورشیان با ارتش منظم می‌جنگند و جنگ جنبش حزب الله لبنان با اسراییل از این نوع بود. این کارشناس روس با اشاره به ‪ ۲۰‬هزار فراری از ارتش آمریکا گفت: این رقم برای ارتش آمریکا در دوره پس از جنگ ویتنام بی‌سابقه است و ارتش حرفه‌ای آمریکا ناتوانی خود را نشان داد.

    این کارشناس روس با اشاره به ‪ ۲۰‬هزار فراری از ارتش آمریکا گفت: این رقم برای ارتش آمریکا در دوره پس از جنگ ویتنام بی‌سابقه است و ارتش حرفه‌ای آمریکا ناتوانی خود را نشان داد.
    پروفسور آکادمی علوم نظامی روسیه به هزینه ‪ ۴۰۰‬میلیارد دلاری تهاجم آمریکا به عراق اشاره کرده و پیش‌بینی نمود از سال جاری نیروهای آمریکایی بتدریج از عراق خارج خواهند شد. رییس مرکز پیش بینی‌های نظامی روسیه سه گزینه برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق را محتمل می‌داند که شامل نزدیکی واشنگتن به تهران و دمشق در هنگام خروج نیروها از عراق، حمله نظامی به این دو کشور و تشکیل حکومت مستقل کردستان عراق می‌باشد. به گفته این کارشناس روس در صورت انتخاب گزینه سوم، روابط آمریکا و ترکیه به دلیل عدم قبول تشکیل دولت کرد در عراق از سوی آنکار تیره خواهد شد و نیروهای ترک به خاک کردستان عراق حمله خواهند کرد.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9530
    دفعات دیده شده: ۹۳۲ | آخرین مشاهده: ۴ روز پیش