Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • روزنامه نگار عرب: عراق محور اصلی مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود. روزنامه نگار عرب: عراق محور اصلی مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود.
    دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۱۷:۵۳

    یک روزنامه‌نگار عرب مقیم واشنگتن گفت: تظاهرات ضد جنگ، یکی از اهرم‌های فشار بر دولت جرج بوش رییس‌جمهوری آمریکا است. اسامه ابورشید سردبیر روزنامه المیزان در واشنگتن، روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره قطر افزود: "هنگامی که بوش، جنگ علیه عراق را آغاز کرد، دو سوم افکار عمومی آمریکا حامی او بودند و این حمایت تا پس از سقوط نظام عراق ادامه داشت ولی اکنون نزدیک به دو سوم مردم آمریکا خواستار پایان اشغال عراق هستند. وی افزود: عقب‌نشینی جمهور

    یک روزنامه‌نگار عرب مقیم واشنگتن گفت: تظاهرات ضد جنگ، یکی از اهرم‌های فشار بر دولت جرج بوش رییس‌جمهوری آمریکا است. اسامه ابورشید سردبیر روزنامه المیزان در واشنگتن، روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره قطر افزود: "هنگامی که بوش، جنگ علیه عراق را آغاز کرد، دو سوم افکار عمومی آمریکا حامی او بودند و این حمایت تا پس از سقوط نظام عراق ادامه داشت ولی اکنون نزدیک به دو سوم مردم آمریکا خواستار پایان اشغال عراق هستند. وی افزود: عقب‌نشینی جمهوریخواهان و بوش از بسیاری از افکار تند خود از جمله خودداری از مذاکره با سوریه و ایران، نشانه تاثیر فشار افکار عمومی بر سیاست‌-های دولت بوش است. به گفته ابورشید،شخص بوش لحن تند و خشن خود در قبال مسائل عراق را تا حدی تعدیل کرده زیرا از آن بیم دارد که حمایت‌های جمهوریخواهان را نیز از دست بدهد. ابورشید افزود: "یک مشکل عمده بوش نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری است که مبارزات انتخاباتی آن به شکلی زودهنگام در آمریکا آغاز شده و محور اصلی این مبارزات، بطور قطعی عراق خواهد بود. اگر جمهوریخواهان احساس کنند که مساله عراق پشت آنان را بر زمین خواهد زد، یقینا به بوش پشت می‌کنند و دو سال آینده به بدترین سال‌های حکومت بوش و حتی حکومت یک رییس جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل می‌شود.

    اگر جمهوریخواهان احساس کنند که مساله عراق پشت آنان را بر زمین خواهد زد، یقینا به بوش پشت می‌کنند و دو سال آینده به بدترین سال‌های حکومت بوش و حتی حکومت یک رییس جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل می‌شود.
    به همین دلیل، شاهد اندکی نرمش در لحن بوش و سخنان وی درباره تغییر تاکتیک‌ها در عراق، مذاکره با سوریه و ایران، همایش منطقه‌ای و تجدیدنظر در مساله اهل سنت در عراق هستیم." این روزنامه‌نگار تاکید کرد: "یکی دیگر از تغییر مواضع بوش درباره مساله افزایش نیروها در عراق بود. وی از ابتدا تاکید داشت که نیروهای آمریکا در عراق کافی است ولی به‌تازگی از افزایش ‪ ۲۱‬هزار نفری آنان سخن گفت و اکنون این افزایش را به ‪ ۲۸‬هزار نفر رسانده است و بر خلاف گذشته به اشتباهات آمریکا نیز اعتراف می‌کند."



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9524
    دفعات دیده شده: ۸۶۰ | آخرین مشاهده: ۵ روز پیش