Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • ظریف: ایران در کنار ملت و دولت عراق خواهد بود ظریف: ایران در کنار ملت و دولت عراق خواهد بود
    شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۱۰:۲۳

    نماینده دائم ایران در سازمان ملل، در نشست طرح جامع بازسازی عراق تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح، ثبات و توسعه همواره در کنار ملت و دولت عراق خواهد بود. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، دکتر محمد جواد ظریف در نشست طرح جامع بازسازی عراق که به ابتکار دبیر کل سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، علاوه بر تبیین مواضع تهران در قبال عراق، اقداماتی را که توسط کشورمان برای کمک به بازسازی عمرانی و اقتصادی عراق انجام گرفته،تشریح کرد. وی اظها

    نماینده دائم ایران در سازمان ملل، در نشست طرح جامع بازسازی عراق تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح، ثبات و توسعه همواره در کنار ملت و دولت عراق خواهد بود. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، دکتر محمد جواد ظریف در نشست طرح جامع بازسازی عراق که به ابتکار دبیر کل سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، علاوه بر تبیین مواضع تهران در قبال عراق، اقداماتی را که توسط کشورمان برای کمک به بازسازی عمرانی و اقتصادی عراق انجام گرفته،تشریح کرد. وی اظهارداشت جمهوری اسلامی ایران برای تقویت همکاریها با عراق، اقدامات قابل توجهی را در بالاترین سطوح اتخاذ کرده و در این راستا کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به ریاست نخست وزیر عراق و معاون اول رئیس جمهور کشورمان تشکیل شده و پروژه های بلند مدت و کوتاه مدت و سرمایه گذاری های متعددی در بخش های توسعه، انرژی، آموزش، بهداشت، صنایع، حمل و نقل، تجارت و اعطای اعتبارات بانکی در عراق توسط تهران تاکنون انجام شده یا در دست اجرا است . نماینده ایران در این زمینه به پیگیری و اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور در حوزه های اتصال خطوط ریلی، برقراری پروازهای مسافری، احداث دو لوله انتقال نفت و همچنین احداث خطوط انتقال برق از ایران به عراق و اختصاص یک خط اعتباری به میزان یک میلیارد دلار توسط کشورمان برای طرح های اقتصادی عراق اشاره نمود. ظریف با اشاره به مشارکت فعالانه تهران در نشست اخیر بغداد، حمایت جمهوری اسلامی ایران از برگزاری نشست آتی وزرای خارجه کشورهای همسایه عراق در بغداد را مورد تاکید قرار داد. وی با ابراز انزجار کشورمان از اقدامات تروریستی در عراق، گفت که جمهوری اسلامی ایران معتقد است تعیین یک جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی از عراق منجر به از بین رفتن زمینه های خشونت و درگیری در این کشور خواهد شد. نماینده دائم ایران با اشاره به ربودن دیپلماتهای جمهوری اسلامی ایران توسط نیروهای آمریکایی در اربیل و بغداد، انجام چنین اقدماتی را مغایر با اصول اساسی حقوق بین‌الملل و مانعی عمده در مسیر تلاش عراقیها برای برقراری ثبات و بازسازی کشورشان توصیف و بر آزادی فوری دیپلماتهای ایرانی تاکید کرد.

    نماینده دائم ایران با اشاره به ربودن دیپلماتهای جمهوری اسلامی ایران توسط نیروهای آمریکایی در اربیل و بغداد، انجام چنین اقدماتی را مغایر با اصول اساسی حقوق بین‌الملل و مانعی عمده در مسیر تلاش عراقیها برای برقراری ثبات و بازسازی کشورشان توصیف و بر آزادی فوری دیپلماتهای ایرانی تاکید کرد.
    این نشست با سخنرانی "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل افتتاح شد. در این نشست عادل عبدل المهدی معاون رئیس جمهوری عراق، معاون وزیر خارجه ایتالیا و نمایندگان صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی حضور داشتند و سخنرانی کردند.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9514
    دفعات دیده شده: ۹۵۷ | آخرین مشاهده: ۵ روز پیش