Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • ایالات متحده طرح آغاز پخش برنامه‌های تلویزیونی به زبان عربی در اروپا را در اواخر امسال به منظور تأثیرگذاری بر اذهان مسلمانان عرب ، در دست دارد.
    پنج‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۳ ساعت ۱۵:۴۱

    فوریة 2005 سه سال و نیم پس از آن که گفته شد فعالان اسلامی راه‌اندازی مجدد در آلمان در حملات 11 سپتامبر پس داشته‌اند، ایالات متحده راه‌اندازی مجددکانال تلویزیونی الحریه که انتظار می‌رود برای مجامع مسلمانان اروپایی که به طور بالقوه دشمن ایالات متحده تلقی می‌شوند، 24 ساعته برنامه پخش کند، را مد نظر دارد. بنا به گفتة مقامات، فرانسه وآلمان که بیشترین جمعیت مسلمانان در کشورهای غربی را دارند، تأکید ویژه‌ای بر اخبار و برنامه‌های امور جاری به منظور تروی

    فوریة 2005 سه سال و نیم پس از آن که گفته شد فعالان اسلامی راه‌اندازی مجدد در آلمان در حملات 11 سپتامبر پس داشته‌اند، ایالات متحده راه‌اندازی مجددکانال تلویزیونی الحریه که انتظار می‌رود برای مجامع مسلمانان اروپایی که به طور بالقوه دشمن ایالات متحده تلقی می‌شوند، 24 ساعته برنامه پخش کند، را مد نظر دارد. بنا به گفتة مقامات، فرانسه وآلمان که بیشترین جمعیت مسلمانان در کشورهای غربی را دارند، تأکید ویژه‌ای بر اخبار و برنامه‌های امور جاری به منظور ترویج اصول اخلاقی آمریکایی در آزادی بیان و بحث آزاد خواهند داشت. کنت تاملینسون، رئیس هیأت مدیره پخش برنامه‌ها در دفتر نمایندگی ایالات متحده و مسؤول پخش برنامه‌های برون مرزی رادیو و تلویزیون غیرنظامی ایالات متحده، اظهار داشت: «11/9 درصد از هواپیمارباها عمدتاً اروپایی هستند. به دلیل این عدم پخش برنامه‌های عربی در اروپا ضعف محسوب می‌شود.» چشم‌اندازی متفاوت در این ارتباط نورمن پاتیز که ریاست کمیتة پخش برنامه‌های خاورمیانه را به عهده دارد، اظهار می‌دارد: «دلیل بودن در اروپا مشابه دلیل بودن ما در خاورمیانه است: برای ارایه‌ی چشم‌اندازی متفاوت دربارة آمریکا و جهان.» تأمین بودجة اولیه 5/3 میلیون دلاری این طرح از محل بودجة اضافی 81 میلیارد دلاری که جورج بوش برای عملیات نظامی درعراق درخواست کرده است، تأمین می‌شود. اگر کنگره آنچنان که انتظار می‌رود با این درخواست طی چند هفتة آینده موافقت کند، شبکة الحریه در ویرجینا می‌تواند تا اواخر امسال برای جمعیت مسلمان که درکشورهای اروپایی بالغ بر 11 میلیون نفر هستند، برنامه پخش کند. ناباوری شبکة ماهواره‌ای به عنوان ابزاری در دسترس برای ایجاد حسن نیت نسبت به ایالات متحده که در دنیای مسلمانان با ضعف جدی مواجه بوده، به ویژه از زمان تهاجم اخیر به رهبری ایالات متحده به افغانستان و عراق تلقی می‌شود. بنا به گفتة مقامات الحریه تا حدود 25 درصد از کانالهای ماهواره‌ای خاورمیانه را در اختیار خواهد داشت و بینندگان به طور فزاینده‌ای اخبار آن را قابل قبول و قابل اعتماد خواهند یافت. از زمان شروع فعالیت الحریه در سال گذشته، ناباوری گسترده‌ای دردنیای عرب پدید آمد.



    خبر
    نام منبع: الجزیره
    شماره مطلب: 95
    دفعات دیده شده: ۱۱۱۴ | آخرین مشاهده: ۱ روز پیش