Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • الوطن: گروه حاکم در لبنان از عملیات تروریستی در این کشور حمایت می‌کند الوطن: گروه حاکم در لبنان از عملیات تروریستی در این کشور حمایت می‌کند
    چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۲۳:۳۰

    روزنامه‌ی الوطن سوریه روز چهارشنبه، از ارتباط گروه حاکم در لبنان با عملیات تروریستی و گروه‌های افراطی در این کشور سخن راند و شواهدی دال بر این ادعا منتشر ساخت . این روزنامه به ادعای "حسن السبع" وزیر کشور لبنان دایر بر دست داشتن سوریه در عملیات تروریستی اخیر در منطقه‌ی "عین علق" در شمال شرق بیروت اشاره و تاکید کرد: شواهد خلاف این واقعیت را نشان می‌دهد. السبع، دستگاه اطلاعاتی سوریه را به داشتن ارتباط قوی با گروه "فتح الاسلام" متهم کرده است که شما

    روزنامه‌ی الوطن سوریه روز چهارشنبه، از ارتباط گروه حاکم در لبنان با عملیات تروریستی و گروه‌های افراطی در این کشور سخن راند و شواهدی دال بر این ادعا منتشر ساخت . این روزنامه به ادعای "حسن السبع" وزیر کشور لبنان دایر بر دست داشتن سوریه در عملیات تروریستی اخیر در منطقه‌ی "عین علق" در شمال شرق بیروت اشاره و تاکید کرد: شواهد خلاف این واقعیت را نشان می‌دهد. السبع، دستگاه اطلاعاتی سوریه را به داشتن ارتباط قوی با گروه "فتح الاسلام" متهم کرده است که شماری از اعضای آن بتازگی به اتهام دخالت در عملیات تروریستی "عین علق" بازداشت شدند. منابع امنیتی لبنان می‌گویند: رهبر این گروه، فردی سوری به نام"مصطفی سیور" است که اعتراف کرده، در انفجار اخیر در شمال شرق بیروت دست داشته و خود بمب‌ها را در دو اتوبوس کار گذاشته است. در این حادثه که روز سه شنبه ‪ ۲۴‬بهمن ماه گذشته روی داد، سه نفر کشته و شماری زخمی شدند. الوطن در واکنش به این اتهامات نوشت: وزیر کشور دولت "فواد السنیوره" مدعی است که حادثه‌ی "عین علق" توسط تشکلی به نام "فتح‌الاسلام " به وقوع پیوسته و این تشکل جزیی از گروه فلسطینی "فتح انتفاضه" است و با دستگاه امنیتی سوریه ارتباط دارد. این روزنامه افزود: "وزیر کشور السنیوره، به عمد یکسری واقعیت‌ها را نادیده گرفته است، از جمله آن که اعضای تشکل "فتح‌الاسلام " به اتهام ارتکاب جرایمی تحت تعقیب نیروهای امنیتی سوریه هستند. الوطن این سوال را مطرح کرده که چرا وزیر کشور لبنان تنها هنگامی که خواهان متهم کردن سوریه است، این گونه جنجال به راه می‌اندازد، ولی در برابر قتل دهها سوری در لبنان که بی‌شک هویت عاملان آن برای دولت این کشور شناخته شده است، سکوت می‌کند.

    چرا وزیر کشور لبنان تنها هنگامی که خواهان متهم کردن سوریه است، این گونه جنجال به راه می‌اندازد، ولی در برابر قتل دهها سوری در لبنان که بی‌شک هویت عاملان آن برای دولت این کشور شناخته شده است، سکوت می‌کند.
    این روزنامه از قول یکی از مقامات سازمان اطلاعات انگلیس نوشت: کابینه‌ی فواد سنیوره به طور مستقیم از گروه‌های اسلام گرای افراطی از جمله تشکلات "فتح‌الاسلام " و "عصبه الانصار" حمایت مالی و نظامی می‌کند". الوطن به نقل از این مقام انگلیسی افزود: حمایت کابینه‌ی السنیوره از گروه‌های تندرو، بدین علت است که می‌داند، "ارتش لبنان هرگز رودرروی مقاومت لبنان قرار نخواهد گرفت". این روزنامه همچنین به نقل از گزارش گروه بحران‌های بین‌المللی که مقر آن در آمریکاست، نوشت: "سعدالدین الحریری" شخصا برای آزادی افرادی که در انفجار پارسال در سفارتخانه‌های ایتالیا و اوکراین در بیروت دست داشتند، میانجیگری کرده است. بنابراین گزارش، وی همچنین وجه الضمانی به مبلغ ‪ ۴۸‬هزار دلار آمریکا برای آزادی چهار نفر از اعضای یک گروه "اسلام گرای مسلح" پرداخته است. بر پایه‌ی گزارش گروه بحران‌های بین‌المللی ، فراکسیون آینده وابسته به الحریری در پارلمان لبنان نیز از درخواست آزادی ‪" ۲۲‬تندرو" از اهالی منطقه "الضنیه" حمایت کرده است. به نوشته‌ی الوطن، "آلستر کروک" از سازمان اطلاعاتی انگلیس فاش ساخت: "بلافاصله پس از انشعاب تشکل "فتح‌الاسلام " از جنبش فلسطینی فتح انتفاضه، و در کمتر از ‪ ۲۴‬ساعت، افرادی که خود را نماینده‌ی دولت لبنان معرفی کردند، به اعضای فتح‌الاسلام سلاح و پول تحویل دادند و از آنها خواستند، علیه حزب الله وارد عمل شوند". این روزنامه افزود: اعضای رده بالای جریان آینده به رهبری سعد الحریری همچنین به گروه "عصبه الانصار" پول، سلاح و مهمات سنگین داده‌اند و تمامی تشکیلات اطلاعاتی که اکنون در لبنان فعال هستند، از این ماجرا و منابع مالی و تسلیحاتی این گروه‌های تندرو باخبرند. الوطن همچنین گروه حاکم در لبنان را متهم کرد که به آن عده از اعضای تشکل فتح‌الاسلام که از سوریه گریخته اند، پناه داده است.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9471
    دفعات دیده شده: ۹۵۴ | آخرین مشاهده: ۲ هفته پیش