Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • تلاش وزرای رژیم صهیونیستی در سازمان ملل جهت تصویب قطعنامه ضدایرانی تلاش وزرای رژیم صهیونیستی در سازمان ملل جهت تصویب قطعنامه ضدایرانی
    چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۱۷:۲۶

    پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان ساعت ‪ ۱۵‬و ‪ ۳۰‬دقیقه به وقت نیویورک بار دیگر برای آماده کردن پیش نویس یک قطعنامه ضد ایرانی گردهم می‌آیند و همزمان وزیران خارجه و جنگ رژیم صهیونیستی با حضور در سازمان ملل سرگرم رایزنی برای تسریع در تدوین و تصویب این قطعنامه ضد ایرانی هستند. وزیران خارجه و جنگ رژیم صهیونیستی از ساعت ‪ ۸‬صبح چهارشنبه با حضور در سازمان ملل، یک سلسله دیدارها را با مقامهای ارشد این سازمان و از جمله اعضای دائمی شورای امنیت آغاز کرده‌ا

    پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان ساعت ‪ ۱۵‬و ‪ ۳۰‬دقیقه به وقت نیویورک بار دیگر برای آماده کردن پیش نویس یک قطعنامه ضد ایرانی گردهم می‌آیند و همزمان وزیران خارجه و جنگ رژیم صهیونیستی با حضور در سازمان ملل سرگرم رایزنی برای تسریع در تدوین و تصویب این قطعنامه ضد ایرانی هستند. وزیران خارجه و جنگ رژیم صهیونیستی از ساعت ‪ ۸‬صبح چهارشنبه با حضور در سازمان ملل، یک سلسله دیدارها را با مقامهای ارشد این سازمان و از جمله اعضای دائمی شورای امنیت آغاز کرده‌اند. تزیپی لیونی و امیر پرتز پس از دیدار با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تکرار ادعاهای این رژیم علیه ایرانیان گفتند که عمده صحبتهای آنها درباره ایران و ضرورت تسریع در تصویب این قطعنامه بوده است. اسرائیل بدون پذیرش معاهده ان پی تی ، زرادخانه عظیمی از بمب‌های اتمی در اختیار دارد و با وجود اعتراف آشکار نخست وزیر آن رژیم به وجود چنین زرادخانه‌ای ، آمریکا و انگلیس مانع طرح هر نوع بحثی در این ارتباط در شورای امنیت شده‌اند. آمریکا و انگلیس هم اکنون رهبری تلاشها برای تصویب قطعنامه ضدایرانی را برعهده دارند. پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان قرار است بعد از نشست محرمانه خود ، متنی را در ساعت ‪ ۱۷‬به وقت محلی، در اختیار اعضای غیردائم شورا قرار دهند. وانگ گوانگیا سفیر چین در سازمان ملل روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که او بعید می‌داند پیش نویس قطعنامه‌ای علیه ایران تا هفته‌آینده به رای گذاشته شود. گزارش‌ها حکایت از آن دارد که اعضای غیر دائم شورای امنیت که تنها به تاییدکننده بی‌چون و چرای مصوبات و تصمیمات پنج عضو دارنده حق وتو این شورا مبدل شده‌اند ، خواهان این هستند که در مباحث مشارکت داده شوند. تاکنون پنج عضو دائم شورای امنیت شامل آمریکا، انگلیس ، فرانسه ، روسیه و چین چندین نشست محرمانه و پشت درهای بسته برای توافق بر سر یک متن قطعنامه ضد ایرانی برگزار و عموما پس از این نشست‌ها نیز در قالب جملاتی کوتاه، گمانه‌زنی‌ها را به رسانه‌ها واگذار کرده‌اند. شورای امنیت با عملکرد پنج قدرت دارنده حق وتو و بویژه آمریکا و انگلیس ، عملا به نهادی غیردمکراتیک تبدیل شده که در نهایت به این پنج کشور اجازه داده با تصمیم‌گیری‌های خود در پشت پرده ، این تصمیمات را تحت عنوان خواسته یک نهاد قدرتمند سازمان ملل به دیگر کشورها تحمیل کنند.

    شورای امنیت با عملکرد پنج قدرت دارنده حق وتو و بویژه آمریکا و انگلیس ، عملا به نهادی غیردمکراتیک تبدیل شده که در نهایت به این پنج کشور اجازه داده با تصمیم‌گیری‌های خود در پشت پرده ، این تصمیمات را تحت عنوان خواسته یک نهاد قدرتمند سازمان ملل به دیگر کشورها تحمیل کنند.
    همین موضوع در کنار سوء استفاده‌های مکرر و برخوردهای دوگانه اعضای دائم شورای امنیت ،جایگاه این شورا را شدیدا متزلزل کرده و باعث شده تا در محافل رسانه‌ای و سیاسی از شورای امنیت به عنوان "شورای آمریکایی - انگلیسی امنیت " نام برده شود، تعبیری که با عملکرد این شورا بسیار به واقعیت نزدیک است.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9470
    دفعات دیده شده: ۱۳۰۳ | آخرین مشاهده: ۴ روز پیش