Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • نوری المالکی: دولت عراق هرگز اجازه نخواهد داد عراق به پایگاهی برای تعرض آمریکا به خاک ایران تبدیل شود. نوری المالکی: دولت عراق هرگز اجازه نخواهد داد عراق به پایگاهی برای تعرض آمریکا به خاک ایران تبدیل شود.
    شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۱:۰۲

    نخست‌وزیر عراق در همایش بغداد بشدت از مواضع و سیاست‌های آمریکا و کشورهای عربی درقبال عراق انتقاد کرد. نوری المالکی روز شنبه به طور تلویحی کشورهای آمریکا و عربی را متهم کرد که در صدد تبدیل عراق به میدان جنگی برای اختلاف‌های خود با کشورهای دیگر هستند. وی بدون ذکر نام این کشورهای طرف اختلاف با آمریکا و کشورهای‌عربی گفت: عراق هرگز اجازه نمی‌دهد که اراضی‌ش به میدانی برای تسویه حسابهای منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شود. نوری المالکی تهدیدهای کاخ سفید

    نخست‌وزیر عراق در همایش بغداد بشدت از مواضع و سیاست‌های آمریکا و کشورهای عربی درقبال عراق انتقاد کرد. نوری المالکی روز شنبه به طور تلویحی کشورهای آمریکا و عربی را متهم کرد که در صدد تبدیل عراق به میدان جنگی برای اختلاف‌های خود با کشورهای دیگر هستند. وی بدون ذکر نام این کشورهای طرف اختلاف با آمریکا و کشورهای‌عربی گفت: عراق هرگز اجازه نمی‌دهد که اراضی‌ش به میدانی برای تسویه حسابهای منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شود. نوری المالکی تهدیدهای کاخ سفید که دولت المالکی را به ضعیف بودن متهم کرده و مدعی‌اند که طرح امنیت بغداد آخرین فرصت برای دولت نوری المالکی است بی‌اساس دانست. وی تاکیدکرد: طرح امنیت بغداد آخرین راه نیست بلکه آغازی برای تعقیب قاتلان و تروریست‌ها و مجازات آنها است. المالکی همچنین تلویحا کشورهای عربی را به فتنه‌انگیزی در عراق و تحریک مذهبی متهم کرد. وی گفت: همه بدانند که دیگر هیچ سهم یا پایگاهی برای کشورهای دیگر جهت نفوذ در عراق و حمایت از پیروان یک مذهب یا منطقه یا حزب در عراق و تحریک آنها برضد دیگر بافت‌های ملت عراق وجود ندارد. نخست وزیر عراق از این کشورها خواست که همه منابع مالی وحمایت‌های رسانه‌ای و دینی را از تروریسمی که در عراق جریان دارد و بارها عراق تاکید کرده است از کشورهای عربی ریشه می‌گیرد متوقف کنند. نوری المالکی به کشورهای عربی هشدار داد که اگر تروریسم در عراق متوقف نشود بزودی به کشورهای آنها نفوذ خواهد کرد. وی همایش بغداد را نوعی اعتراف کشورهای عربی به مشروعیت و قانونی بودن دولت وحدت ملی عراق که تاکنون از به رسمیت شناختن آن به گونه‌ای رسمی خودداری کرده‌اند، دانست. نخست وزیر عراق تاکید کرد همایش امروز نقطه عطفی در ایستادن کشورهای شرکت‌کننده با دولت وحدت ملی عراق برای مقابله با تروریسم است. وی به جمهوری اسلامی ایران اطمینان داد که دولت عراق هرگز اجازه نخواهد داد عراق به پایگاهی برای تعرض آمریکا به خاک ایران که رسانه‌های غربی به آن دامن می‌زنند، تبدیل شود. نخست وزیر عراق گفت: عراق هرگز به پایگاهی برای حمله به کشورهای دیگر تبدیل نمی‌شود و از کشورهای دیگر نیز می‌خواهد که همین موضع را در قبال عراق داشته باشند. وی با خطاب قرار دادن کشورهای عربی که در طول چهار سال گذشته هرگز حمایت آشکار خود را از رژیم سابق بعث قطع نکرده‌اند گفت: مردم عراق دیگر هرگز حاضر نیستند به رژیم گذشته و دوره استبداد بازگردند. نخست وزیر عراق در بعد داخلی به همه گروههای شبه‌نظامی و مسلح وتروریستی هشدار داد: از این پس در عراق هیچ مکانی برای خارج‌شدگان از قانون وجود ندارد و حمل سلاح تنها منحصر به دست دولت است. وی به گروههایی که همچنان خواستار پیوستن به روند سیاسی عراق هستند نیز اطمینان داد: طرح آشتی ملی یک انتخاب راهبردی برای رسیدن عراق به ساحل آرامش و صلح است. نخست وزیر عراق، ترکیه را نیز از تلویحاهای خود محروم نکرد و از این کشور خواست به گروههای کوچک سیاسی ترکمن داخل عراق که برای رسیدن به مطالبات خود به ترکیه امید بسته‌اند تعامل نکند. نوری المالکی تاکید کرد: هیچ عراقی در این کشور وجود ندارد که بخواهد بر سر اراضی عراق با کشور دیگری سازش کند.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9389
    دفعات دیده شده: ۹۴۰ | آخرین مشاهده: ۲ هفته پیش