Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • ‪ ۶۱‬درصد مردم جهان با نحوه برخورد آمریکا با برنامه هسته‌ای ایران مخالف هستند. ‪ ۶۱‬درصد مردم جهان با نحوه برخورد آمریکا با برنامه هسته‌ای ایران مخالف هستند.
    چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۷:۲۷

    استیون کال رئیس برنامه نظرات سیاست بین‌المللی (‪ (PIPA‬در گزارشی که روز سه شنبه به کمیسون فرعی سیاست خارجی مجلس آمریکا ارائه داد گفت که نتایج یک نظرسنجی مشترک در ‪ ۲۶‬کشور،نشان می‌دهد که ‪ ۶۱‬درصد مردم جهان با نحوه برخورد آمریکا با برنامه هسته‌ای ایران مخالف هستند. وی خطاب به نمایندگان مجلس آمریکا گفت در این نظرسنجی که توسط شبکه بی بی‌سی انجام شده، ‪ ۵۱‬درصد گفته‌اند آمریکا اثر منفی در جهان برجای گذاشته است. کال تصریح کرد نتایج این نظر سنجی د

    استیون کال رئیس برنامه نظرات سیاست بین‌المللی (‪ (PIPA‬در گزارشی که روز سه شنبه به کمیسون فرعی سیاست خارجی مجلس آمریکا ارائه داد گفت که نتایج یک نظرسنجی مشترک در ‪ ۲۶‬کشور،نشان می‌دهد که ‪ ۶۱‬درصد مردم جهان با نحوه برخورد آمریکا با برنامه هسته‌ای ایران مخالف هستند. وی خطاب به نمایندگان مجلس آمریکا گفت در این نظرسنجی که توسط شبکه بی بی‌سی انجام شده، ‪ ۵۱‬درصد گفته‌اند آمریکا اثر منفی در جهان برجای گذاشته است. کال تصریح کرد نتایج این نظر سنجی در ‪ ۲۶‬کشور جهان، پایین‌ترین ارقام در تاریخ نظرسنجیها است. وی افزود:" در دهه ‪ ۹۰‬نظرات نسبت به آمریکا بصورت عمده مثبت بود. بر اساس اطلاعات وزارت خارجه آمریکا و موسسه "پیو" از سال ‪ ۱۹۹۹‬این روند رو به کاهش بوده است. این مقام آمریکایی‌اظهارداشت: به طور نمونه زمانی ‪ ۸۳‬درصد مردم انگلیس نسبت به آمریکا نظر مثبت داشتند که این رقم اکنون به ‪ ۵۶‬درصد و در آلمان از ‪ ۷۸‬درصد نظر مثبت به ‪ ۳۷‬رسیده است. "اندونزی از ‪ ۷۵‬به ‪ ،۳۰‬فرانسه از ‪ ۶۲‬به ‪ ۳۹‬و ترکیه از ‪ ۶۲‬به ‪ ۱۲‬درصد رسیده است. در اسپانیا از ‪ ۵۰‬به ‪ ۲۳‬و تنها در روسیه تغییری نکرده است." کال اشاره کرد که این ارقام تنها به خاطر جنگ عراق روند نزولی نداشته ولی پس ازگذشت چهار سال از جنگ ، روز به روز پایین تر می‌رود. او با اشاره به یک نظرسنجی دیگر که توسط " شورای شیکاگو" انجام شده گفت که با بررسی ‪ ۱۴‬کشور به این نتیجه رسیدند که اکثریت عمده مردم در ‪۱۲‬ کشور معتقدند که سیاست خارجی آمریکا منافع کشورهایشان را در نظر نمی‌گیرد و آمریکا بیش از آنچه که باید نقش پلیس را در جهان بازی می‌کند. ‪ ۷۵‬درصد با نحوه اداره جنگ عراق، ‪ ۶۹‬درصد با نحوه برخورد با زندانیان گوانتانامو ، ‪ ۶۸‬درصد با نحوه اداره جنگ بین حزب الله و اسرائیل، ‪۵۸‬ درصد با نحوه برخورد با مسئله گرم شدن زمین و تغیرات آب و هوا و ‪ ۵۵‬درصد با نحوه برخورد با مسئله کره شمالی مخالفت کرده‌اند. ‪ ۶۹‬درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که حضور نظامی آمریکا در عراق درگیریها را بیشتر می‌کند و تنها ‪ ۱۶‬درصد گزینه "حضور نظامی آمریکا اوضاع را با ثبات تر می‌کند"، انتخاب کردند. کال گفت مردم جهان و اکثریت مسلمانان نسبت به سیاستهای آمریکا نظر منفی داشته و نگران هستند. وی ادامه داد که بیشتر مسلمانان به وجود درگیری بنیادی بین اسلام و غرب اعتقاد ندارند. جرج بوش رئیس جمهور آمریکا اخیرا در بیشتر سخنرانی های خود به این نوع درگیری اشاره و آن را حتی "درگیری بنیادی" می‌خواند.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9331
    دفعات دیده شده: ۶۳۰ | آخرین مشاهده: ۴ روز پیش