Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • استراو:  بلر  بخاطر حمایت از اسراییل مجبور به استعفا شد استراو: بلر بخاطر حمایت از اسراییل مجبور به استعفا شد
    سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۱۴:۴۵

    به گزارش ایرنا، یک برنامه شبکه دوم تلویزیون سراسری انگلیس که سه‌شنبه شب پخش می‌شود، فاش خواهد کرد حمایت "تونی بلر" نخست وزیر انگلیس از حمله اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان یکی از عوامل موثر در مجبور شدن وی به اعلام خروج از قدرت تا تابستان آینده بود. "جک استراو" رهبر اکثریت پارلمانی حزب کارگر در مجلس عوام در بخشی از مستند تلویزیونی "بلر، داستان داخلی" که بخش سوم و پایانی آن قرار است، امشب پخش شود اعلام می‌کند حمایت بلر از این حمله از عواملی بود که م

    به گزارش ایرنا، یک برنامه شبکه دوم تلویزیون سراسری انگلیس که سه‌شنبه شب پخش می‌شود، فاش خواهد کرد حمایت "تونی بلر" نخست وزیر انگلیس از حمله اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان یکی از عوامل موثر در مجبور شدن وی به اعلام خروج از قدرت تا تابستان آینده بود. "جک استراو" رهبر اکثریت پارلمانی حزب کارگر در مجلس عوام در بخشی از مستند تلویزیونی "بلر، داستان داخلی" که بخش سوم و پایانی آن قرار است، امشب پخش شود اعلام می‌کند حمایت بلر از این حمله از عواملی بود که موجب شد بلر در اعلام زمان خروج اجباری خود از قدرت تسریع کند. در آگهی این مستند که پیشاپیش پخش شده و روزنامه‌های داخلی نیز آن را بازتاب داده‌اند، به نقل از استراو آمده است:حمایت بلر از حمله اسراییل به لبنان یکی از عوامل موثر در تسریع زمان خروج وی از قدرت بود زیرا این مساله روندی در دولت آغاز کرد.

    حمایت بلر از حمله اسراییل به لبنان یکی از عوامل موثر در تسریع زمان خروج وی از قدرت بود زیرا این مساله روندی در دولت آغاز کرد.
    بلر اواخر تابستان گذشته و پس از استعفای یک مقام ارشد و هفت عضو حزب کارگر در پارلمان در اعتراض به عدم اعلام زمان استعفای وی، اعلام کرد ظرف مدت یکسال از قدرت کناره‌گیری خواهد کرد. در این برنامه که توسط "مایکل کاکرل" روزنامه نگار مشهور انگلیسی تهیه شده، همچنین متحدان بلر برای اولین بار اعتراف می‌کنند که دوستی نزدیک بلر با "جورج بوش" رییس جمهوری آمریکاو حمایت وی از جنگ عراق باعث شده که بلر پس از خروج از قدرت میراث شایسته‌ای از خود برجای نگذارد. "لرد کیناک" از رهبران سابق حزب کارگر در این رابطه می‌گوید:من هیچگاه نتوانستن علت احترام اطمینان بلر به بوش را درک کنم. کیناک در مصاحبه خود در برنامه امشب همچنین از توصیف بوش و اکثر اعضای دولت وی به عنوان "نادان‌ترین، ارتجاعی‌ترین و خطرناکترین" رییس جمهوری پنجاه سال اخیر آمریکا حمایت کرده است. "متیو تیلور" رییس سابق بخش سیاستگذاری دفتر نخست وزیری انگلیس نیز در این برنامه مواردی مانند جنگ عراق و تاثیر منفی پرونده اعطای القاب افتخاری به ازای دریافت پول را از دلایلی دانسته که موجب تخریب میراث به جا مانده از بلر در صحنه سیاسی انگلیس خواهند شد. در ادامه این برنامه فاش می‌شود که علت اصلی کاهش شدید محبوبیت بلر، رابطه بسیار نزدیک وی رییس‌جمهوری آمریکا است. مشاوران سابق نخست‌وزیر انگلیس که در این برنامه شرکت کرده‌اند، اعتقاد دارند دوستی نزدیک وی با بوش و سایه شوم جنگ عراق، علت اصلی تبدیل شدن بلر به یکی از نامحبوبترین نخست وزیران انگلیس و افول محبوبیت وی بوده است. "لرد گولد" از اعضای قدیمی و برجسته حزب کارگر در این برنامه می‌گوید، نظرسنجیهای درون حزبی نشان داده رابطه نزدیک بلر با بوش که منفورترین فرد در نظر بسیاری از نمایندگان حزب کارگر در مجلس عوام است علت اصلی کاهش محبوبیت شخصی بلر بوده است. بر همین اساس شایع است که دلیل عدم دریافت مدال افتخار کنگره آمریکا توسط بلر نیز آگاهی وی از عدم محبوبیت هیات حاکمه کنونی آمریکا در میان رای‌دهندگان انگلیسی بوده است. این برنامه همچنین تاثیر منفی پرونده اعطای القاب افتخاری به ازای دریافت پول و تبدیل شدن بلر به اولین نخست وزیر انگلیس که در دوره حضور در قدرت از وی بازجوئی شده است را بر دولت بررسی می‌کند. هفته گذشته نیز گزارشی تلویزیونی در انگلیس فاش کرد، بلر قصد داشته در صورت شکست طرح جلب حمایت مجلس عوام در حمله به عراق، از سمت خود استعفا دهد. این برنامه نشان داد، نخست وزیر انگلیس می‌دانسته که جنگ عراق در میان اعضای حزب حاکم کارگر و افکار عمومی کشورش به مساله‌ای بحث انگیز تبدیل خواهد شد و از این رو آمادگی استعفا را داشته است. "جرمی گرین استاک" سفیر سابق لندن در سازمان ملل در این مستند افشا کرد: صحبت با اعضای دفتر نخست وزیری پیش از جنگ عراق نشان می‌داد آنها به شدت نگران احتمال مخالفت مجلس عوام با طرح اشغال عراق هستند. وی گفت: اعضای دفتر نخست وزیری پیش از رای‌گیری در مجلس عوام در حال بررسی محتویات کشوهای میز کار خود بودند تا ببینند برای خارج کردن وسایلشان از نخست وزیری چه اندازه کار دارند. در این برنامه همچنین فاش شد، بلر با توجه به برگزاری تظاهرات یک میلیونی ضد جنگ در لندن به شدت در تلاش بوده تا با تصویب قطعنامه‌ای جدید در سازمان ملل، حمله به عراق را قانونی جلوه دهد.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9324
    دفعات دیده شده: ۹۷۰ | آخرین مشاهده: ۲ هفته پیش