Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • هانس بلیکس: شورای امنیت اجازه استفاده از زور علیه ایران را نمی‌دهد هانس بلیکس: شورای امنیت اجازه استفاده از زور علیه ایران را نمی‌دهد
    شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۱۷:۱۲

    هانس بلیکس بازرس تسلیحاتی سابق سازمان ملل متحد در عراق تاکید کرد، شورای امنیت سازمان ملل متحد اجازه استفاده از زور علیه جمهوری اسلامی را نخواهد داد. بلیکس که در کنفرانس ایجاد منطقه‌یی عاری از تسلیحات هسته‌یی در خاورمیانه و نقش بلژیک دراین روند در بروکسل سخن می‌گفت، اظهارداشت: (((حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس برای منحرف کردن توجه جامعه بین‌المللی از شکست این کشور در عراق است و هرگونه اقدام نظامی، عملی یکجانبه از سوی آمریکاست که به منزله نقض منشو

    هانس بلیکس بازرس تسلیحاتی سابق سازمان ملل متحد در عراق تاکید کرد، شورای امنیت سازمان ملل متحد اجازه استفاده از زور علیه جمهوری اسلامی را نخواهد داد. بلیکس که در کنفرانس ایجاد منطقه‌یی عاری از تسلیحات هسته‌یی در خاورمیانه و نقش بلژیک دراین روند در بروکسل سخن می‌گفت، اظهارداشت: حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس برای منحرف کردن توجه جامعه بین‌المللی از شکست این کشور در عراق است و هرگونه اقدام نظامی، عملی یکجانبه از سوی آمریکاست که به منزله نقض منشور سازمان ملل بوده و پیامدهای وحشتناکی خواهد داشت.

    حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس برای منحرف کردن توجه جامعه بین‌المللی از شکست این کشور در عراق است و هرگونه اقدام نظامی، عملی یکجانبه از سوی آمریکاست که به منزله نقض منشور سازمان ملل بوده و پیامدهای وحشتناکی خواهد داشت.
    بلیکس، رییس کمیسیون تسلیحات کشتار جمعی گفت اتحادیه اروپا، آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل با درخواست از ایران برای تعلیق برنامه‌های هسته‌یی به عنوان پیش‌شرطی برای مذاکرات، دست به بازی دیپلماتیک خطرناکی می‌زنند. وی با ابراز این مطلب که وقتی مذاکرات هسته‌یی با کره شمالی می‌تواند بدون پیش‌شرط صورت گیرد چرا این اقدام با ایران صورت نگیرد، از آمریکا خواست تا تضمین‌های امنیتی به ایران بدهد. کنفرانس "ایجاد منطقه عاری از تسلیحات هسته‌یی در خاورمیانه و نقش بلژیک در این روند" روز پنجشنبه با سازماندهی سه سازمان صلح‌طلب بلژیک در پارلمان این کشور برگزار شد. "وارنر بونز" فرستاده ویژه خلع سلاح و منع اشاعه تسلیحات هسته‌یی در وزارت امور خارجه بلژیک، گفت کشورش نقش بسیار فعالانه‌یی را در بحث برسر مساله هسته‌یی ایران داشته است. بلژیک اکنون عضو غیردایم شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده و ریاست کمیته تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را برعهده دارد. بونز با ابراز این مطلب که راه‌حلی که ما به آن معتقدیم مذاکره و گفت وگو است و نه اقدام نظامی، از ایران خواست تا پیشنهادی را که سال گذشته میلادی توسط " خاویر سولانا" مسئول دیپلماسی اتحادیه اروپا به نمایندگی از جانب کشورهای ‪ ۵+۱‬برای یافتن یک راه‌حل از طریق مذاکره ارایه شد، بپذیرد. "فردریش گرونینگ" مقام مسئول کنترل تسلیحاتی و خلع سلاح دولت آلمان نیز تاکیدکرد باب مذاکرات با ایران همچنان باز بوده و یک راه‌حل دیپلماتیک از راه مذاکره مدنظر است. وی همچنین از ایران خواست از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد پیروی کند. "محمود کارم محمود" سفیر مصر در بلژیک طی یک سخنرانی دراین کنفرانس یادآوری کرد مصر و ایران نخستین کشورهایی بودند که در سال ‪ ۱۹۷۴‬مساله خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته‌یی را مطرح کردند. وی با اعلام اینکه سیاست تسلیحاتی مبهم اسراییل، موجب بی‌اعتمادی در منطقه شده است، گفت توانایی هسته‌یی اسراییل، موجب حل گرفتاری امنیتی آن نشده است و فقط به عنوان عاملی شتاب‌دهنده برای مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه عمل می‌کند."



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9276
    دفعات دیده شده: ۱۱۵۳ | آخرین مشاهده: ۶ روز پیش