Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • استاد دانشگاه آمریکا:حل مشکلات منطقه‌بدون همکاری ایران وسوریه ممکن نیست استاد دانشگاه آمریکا:حل مشکلات منطقه‌بدون همکاری ایران وسوریه ممکن نیست
    چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۷:۲۳

    استاد روابط بین‌الملل در دانشگاههای آمریکا گفت : حل مشکلات منطقه بدون جلب همکاری ایران و سوریه ممکن نیست. دکتر "خلیل جهشان" روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره قطر با اشاره به تمایل آمریکا برای گفت‌وگو با تهران و دمشق در خصوص اوضاع عراق ، اظهار داشت :مقام‌های دولت بوش به تدریج به این باور می‌رسند که هیچ راهی برای حل مشکلات منطقه بدون همکاری ایران و سوریه وجود ندارد. به گفته این استاد دانشگاه ، افزایش و گسترش دامنه مخالفت‌های سیاسی

    استاد روابط بین‌الملل در دانشگاههای آمریکا گفت : حل مشکلات منطقه بدون جلب همکاری ایران و سوریه ممکن نیست. دکتر "خلیل جهشان" روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره قطر با اشاره به تمایل آمریکا برای گفت‌وگو با تهران و دمشق در خصوص اوضاع عراق ، اظهار داشت :مقام‌های دولت بوش به تدریج به این باور می‌رسند که هیچ راهی برای حل مشکلات منطقه بدون همکاری ایران و سوریه وجود ندارد. به گفته این استاد دانشگاه ، افزایش و گسترش دامنه مخالفت‌های سیاسی با دولت بوش در داخل آمریکا، افزایش مخالفت کنگره با سیاست‌های بوش و تاکید کنونی آمریکا بر لزوم موفقیت طرح امنیتی بغداد موجب ایجاداین باور تدریجی در مقامات کاخ سفید شده است. وی در ادامه گفت : اظهارات دیروز وزیر خارجه آمریکا که به نقش ایران و سوریه در منطقه اعتراف کرد ، هم در داخل و هم در خارج از آمریکا غیر منتظره بود. جهشان افزود : سخنان دیروز رایس از سوی بسیاری از تحلیلگران به خصوص در واشنگتن و حتی از سوی مخالفان سیاست‌های دولت بوش،اقدامی هر چند محدود اما مثبت و در جهت صحیح توصیف شد زیرا فرصت جدیدی برای کسب برخی دستاوردهای دیپلماتیک جهت کاهش تشنج اوضاع امنیتی در عراق محسوب می‌شود.

    سخنان دیروز رایس از سوی بسیاری از تحلیلگران به خصوص در واشنگتن و حتی از سوی مخالفان سیاست‌های دولت بوش،اقدامی هر چند محدود اما مثبت و در جهت صحیح توصیف شد زیرا فرصت جدیدی برای کسب برخی دستاوردهای دیپلماتیک جهت کاهش تشنج اوضاع امنیتی در عراق محسوب می‌شود.
    این استاد دانشگاه با بیان اینکه پرونده عراق به یک آزمون دیپلماتیک برای واشنگتن و کشورهایی مثل ایران و سوریه تبدیل خواهد شد، تاکید کرد : دولت آمریکا از مذاکره با ایران و سوریه انتظار زیادی ندارد و رایس هم در این‌باره بسیار محتاط برخورد و گفت که این تماس‌ها یک ابتکار عراقی است و هدف از همه این اقدامات، تقویت دولت عراق می‌باشد.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9226
    دفعات دیده شده: ۶۶۷ | آخرین مشاهده: ۵ روز پیش