Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • ظریف: سیاست بوش صرفا یک سیاست ایجاد فشار و هراس است که جواب نخواهد داد. ظریف: سیاست بوش صرفا یک سیاست ایجاد فشار و هراس است که جواب نخواهد داد.
    پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۱۵:۲۹

    سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل گفته است که سیاستهای آمریکا در منطقه یک فاجعه بزرگ را شکل داده و هرکسی اعتقاد داشته باشد تهران از واشنگتن برای ایجاد آشوب در منطقه خود تشکر خواهد کرد ، باید درباره جهان دیگری سخن بگوید. "محمدجواد ظریف" در گفت وگویی با نشریه موسسه فرهنگی - علمی جامعه آسیایی که روز چهارشنبه متن کامل آن منتشر شد، تصریح کرد: این آمریکا بود که القاعده و طالبان را ایجاد و صدام را تقویت کرد. به گزارش ایرنا ، وی در ادامه می افزای

    سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل گفته است که سیاستهای آمریکا در منطقه یک فاجعه بزرگ را شکل داده و هرکسی اعتقاد داشته باشد تهران از واشنگتن برای ایجاد آشوب در منطقه خود تشکر خواهد کرد ، باید درباره جهان دیگری سخن بگوید. "محمدجواد ظریف" در گفت وگویی با نشریه موسسه فرهنگی - علمی جامعه آسیایی که روز چهارشنبه متن کامل آن منتشر شد، تصریح کرد: این آمریکا بود که القاعده و طالبان را ایجاد و صدام را تقویت کرد. به گزارش ایرنا ، وی در ادامه می افزاید: اگر نیت واقعی بوش، جلوگیری از ساخت سلاح اتمی باشد ما هم با خوشحالی با وی همراه می‌شویم که اطمینان یابیم ایران هرگز هیچ سلاح اتمی تولید نخواهد کرد زیرا این همان منظور ماست . اما منظور بوش ممانعت از اشاعه سلاحهای اتمی نیست زیرا ایالات متحده خودش یک اشاعه‌دهنده معروف است چنانکه توافقات اخیر آن با برخی‌ها که اشاعه سلاح اتمی داشته‌اند، نشان می‌دهد. منظور من یک توافق قدیمی با اسرائیل است. ایالات متحده به دانشمندان اتمی اسرائیل اجازه داد که از تاسیسات هسته‌ای آمریکا بر اساس یک توافقنامه که مدتی قبل حاصل شده، استفاده کند، بسیار پیشتر از توافق هسته‌ای با هند که این همه سروصدا کرده است. بنابراین من فکر نمی‌کنم که نگرانی اصلی، بحث اشاعه باشد، اما اگر نگرانی اشاعه است، اگر نگرانی اینست که برنامه هسته‌ای ایران هرگز تبدیل به یک برنامه نظامی نخواهد شد، آنگاه ایران قصد همکاری خواهد داشت و پیشنهاداتی را ارائه کرده که در واقع اطمینان‌سازی می‌کند اما پیشنهاداتی که توسط بوش مطرح می‌گردد هرگز این اطمینان را نمی‌دهد که اشاعه صورت نخواهد گرفت. بنابر این سیاست‌های او چنانکه در سخنرانی وضعیت اتحاد مطرح گردید ، صرفا یک سیاست ایجاد فشار و هراس است که جواب نخواهد داد.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9026
    دفعات دیده شده: ۶۵۰ | آخرین مشاهده: ۶ روز پیش