Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • لس آنجلس تایمز : رسانه‌های آمریکا دیگر نمی‌خواهند گول زمینه چینی دولت بوش برای حمله احتمالی به ایران را بخورند لس آنجلس تایمز : رسانه‌های آمریکا دیگر نمی‌خواهند گول زمینه چینی دولت بوش برای حمله احتمالی به ایران را بخورند
    دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ ساعت ۱۲:۰۰

    لس‌آنجلس تایمز: ایران تمایل زیادی به تشکیل دولتی دوست در عراق دارد نیویورک ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۱۱/۲۹‬ خارجی. سیاسی. آمریکا. ایران. روزنامه آمریکایی "لس‌آنجلس تایمز" در گزارشی با زیر سوال بردن اطلاعات جاسوسی آمریکا درباره اتهامات اخیر وارده بر تهران مبنی بر دخالت در عراق با ارایه یک سری استنادات نوشته است:ایران تمایل زیادی به تشکیل دولتی دوست در عراق دارد. این روزنامه روز یکشنبه نوشت: بار دیگر دولت بوش اطلاعاتی جاسوسی به نقل از منابعی

    لس‌آنجلس تایمز: ایران تمایل زیادی به تشکیل دولتی دوست در عراق دارد نیویورک ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۱۱/۲۹‬ خارجی. سیاسی. آمریکا. ایران. روزنامه آمریکایی "لس‌آنجلس تایمز" در گزارشی با زیر سوال بردن اطلاعات جاسوسی آمریکا درباره اتهامات اخیر وارده بر تهران مبنی بر دخالت در عراق با ارایه یک سری استنادات نوشته است:ایران تمایل زیادی به تشکیل دولتی دوست در عراق دارد. این روزنامه روز یکشنبه نوشت: بار دیگر دولت بوش اطلاعاتی جاسوسی به نقل از منابعی نامعلوم درباره یکی از بزرگترین دشمنانش در خاورمیانه ارایه کرد و رسانه‌های آمریکایی بطور خاصی نسبت به این اطلاعات جاسوسی تردید دارند چرا که آنها نمی‌خواهند بار دیگر فریب گزارش‌های ساختگی و پرتملقی را بخورند که درباره تسلیحات کشتار جمعی صدام رئیس جمهوری معدوم عراق و ارتباط وی با القاعده مطرح شد. لس آنجلس تایمز نوشته است:رسانه‌های آمریکا همچنین دیگر نمی‌خواهند گول زمینه چینی دولت بوش برای حمله احتمالی به ایران را بخورند خبرنگاران نیز تردیدها و سوالات کاملا درستی درباره اعتبار اطلاعات و انگیزه‌ای ابراز داشته‌اند که در پس این اطلاعات نهفته است اما آنها نتوانسته‌اند در اساس فرضیه‌ای را ارزیابی کنند که در پس اتهامات دولت بوش علیه ایران نهفته و مدعی است که نقش ایران در عراق نامناسب است. نویسنده این روزنامه پرسیده است آیا عادلانه است نقش ایران در عراق به عنوان بدنهاد نام برده شود؟ آیا این کشور مداخله می‌کند یا این که حضور ‪ ۱۳۰‬هزار آمریکایی در عراق مداخله محسوب می‌شود؟ شاید ایران نیز منافع به حقی در همسایگی جغرافیایی خود داشته باشد. این روزنامه افزوده است: ایران دلایل بسیاری برای این امر دارد که دولتی دوست در عراق تشکیل شود و برعکس آمریکا، این ایران بود که هدف حمله عراق قرار گرفت آن هم در زمانی که نظام صدام از حمایت‌های آمریکا در مخالفت با انقلاب آیت‌الله خمینی برخوردار بود. صدها هزار ایرانی در طول جنگ ایران و عراق جان خود را از دست دادند و زمانی که عراق از گازهای سمی علیه ایران استفاده کرد آمریکا حتی اعتراض کوچکی نکرد.

    این ایران بود که هدف حمله عراق قرار گرفت آن هم در زمانی که نظام صدام از حمایت‌های آمریکا در مخالفت با انقلاب آیت‌الله خمینی برخوردار بود. صدها هزار ایرانی در طول جنگ ایران و عراق جان خود را از دست دادند و زمانی که عراق از گازهای سمی علیه ایران استفاده کرد آمریکا حتی اعتراض کوچکی نکرد.
    لس آنجلس تایمز می‌نویسد: به همین دلیل ایران می‌خواهد دولتی در عراق روی کار آید که بار دیگر به تهدید علیه تهران تبدیل نشود و باز به همین دلیل است که ایرانی‌ها از سقوط صدام خوشحال شدند ولی آنها اکنون از پذیرش پایگاه دشمن اصلی خود در خلیج فارس و سپردن آینده عراق به آمریکا اجتناب دارند. به نوشته این روزنامه ،ایران خود را حافظ منافع شیعیان در منطقه می‌بیند و بسیاری از شیعیان از لبنان گرفته تا پاکستان به ایران با دیدی توام از قدردانی می‌نگرند. از دیدگاه کشورهای عربی و ملی‌گرایان منطقه، شیعیان عراق رابطه خانوادگی و مذهبی با ایران دارند.بسیاری از رهبران احزاب عراقی که اکنون در قدرت هستند از دست عوامل صدام فرار و در ایران در امان ماندند و از همه مهمتر آیت‌الله سیستانی مرجعیت شیعه عراق زاده ایران است. لس آنجلس تایمز افزوده است:آینده عراق بیشتر شبیه جمهوری اسلامی خواهد بود تا این که مشابه سیستم لیبرال دموکرات آمریکایی که بوش به دنبال آن است و یا حتی سناریوی "صدامیزم بدون صدام" برای عراق باشد که از سوی برخی از طرفداران حمله به عراق برای آینده این کشور مد نظر بوده است. این روزنامه نوشته است:دولت ایران با توجه به رویکرد محارب دولت آمریکا به این نتیجه رسیده که با مرگ صدام و قدرت گرفتن شیعیان عراق، منافع تهران در گرو خروج نیروهای آمریکایی از این کشور اشغالی نهفته است. لس‌آنجلس تایمز در پایان نوشته است: با توجه به معیارهای آمریکایی شاید کسی سوال نکند آیا بوش درباره بمب‌های ایران در عراق راست می‌گوید یا خیر اما کسی هم سوال نخواهد کرد آیا آمریکا حضور ‪ ۱۳۰‬هزار نیروی ایرانی در کنار مرزهای خود را می‌پذیرفت.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 8947
    دفعات دیده شده: ۶۶۵ | آخرین مشاهده: ۵ روز پیش