Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: وهابیون افراطی که دست به کشتار مردم بیگناه می‌زنند از اسلام ناب فرسنگها فاصله دارند آیت‌الله مکارم شیرازی: وهابیون افراطی که دست به کشتار مردم بیگناه می‌زنند از اسلام ناب فرسنگها فاصله دارند
    سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۵ ساعت ۱۳:۳۵

    حضرت آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ازمراجع عظام تقلید قم، وهابیون افراطی و تکفیری‌ها را بزرگترین خطر برای جهان اسلام دانست وگفت : علمای مسلمان هر کجا که هستند باید به داد اسلام برسند . وی دوشنبه شب در آیین سالگرد تخریب مرقد عسکریین ( ع ) که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه وهابیون افراطی، نادان و جانی تنها شیعیان را تکفیر نمی‌کنند، بلکه همه مسلمانان جهان را آماج حملات وحشیانه خود قرار می‌دهند. این مرجع تقلید یادآو

    حضرت آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ازمراجع عظام تقلید قم، وهابیون افراطی و تکفیری‌ها را بزرگترین خطر برای جهان اسلام دانست وگفت : علمای مسلمان هر کجا که هستند باید به داد اسلام برسند . وی دوشنبه شب در آیین سالگرد تخریب مرقد عسکریین ( ع ) که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه وهابیون افراطی، نادان و جانی تنها شیعیان را تکفیر نمی‌کنند، بلکه همه مسلمانان جهان را آماج حملات وحشیانه خود قرار می‌دهند. این مرجع تقلید یادآور شد: آنها اگر فرصت پیدا کنند نه تنها قبور ائمه اطهار (ع) بلکه حرم پیامبر اسلام (ص) را با خاک یکسان خواهند کرد. آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه وهابیون از دیرباز خشونت را ترویج می‌کردند، گفت : همین افراطیون درگذشته یکبار در کربلا، ‪ ۱۵۰‬هزارتن را کشتند به گونه‌ای که خون مانند سیل در کوچه‌های این شهر جاری شد. وی تصریح کرد: ما به گروههای معتدل وعلمای فهمیده وهابیون توصیه می‌کنیم که این خطر را هرچه زودتر درک کرده وبدانند که اسلام ظرفیت پیشرفت را دارد ولی افراطی گری مانع آن است. آیت‌الله مکارم شیرازی بااشاره به تفکر متحجرانه وهابیون افراطی گفت: این افراد تصور می‌کنند تنها یک اقلیت کوچک زیر این آسمان خاکی قرآن را فهمیده و دیگران همه کافرند. این مرجع تقلید اظهار داشت: این وهابیون افراطی برچسب خشونت را به اسلام چسبانده‌اند واگر امروز غربیها می‌گویند اسلام دین خشونت است ، باید بدانند خشونت مربوط به وهابیون است. علمای شیعه وسنی باید دست به دست هم داده و این گروه افراطی را سر جای خود بنشانند.

    این وهابیون افراطی برچسب خشونت را به اسلام چسبانده‌اند واگر امروز غربیها می‌گویند اسلام دین خشونت است ، باید بدانند خشونت مربوط به وهابیون است. علمای شیعه وسنی باید دست به دست هم داده و این گروه افراطی را سر جای خود بنشانند.
    وی گفت: اگر در دانمارک کاریکاتور پیامبراسلام (ص) را می‌کشند و آن حضرت (ص) را به عنوان تروریست معرفی می‌کنند نتیجه عملکرد این افراطیون است. وی از علمای اسلام خواست به جهان ثابت کنند که اسلامی که وهابیون افراطی و تکفیری معرفی می‌کنند اسلام واقعی نیست. وی ادامه داد: ما فریاد می‌زنیم که ریختن خون هر مسلمان اعم از شیعه و سنی گناهی نابخشودنی است و وهابیون افراطی که دست به کشتار مردم بیگناه می‌زنند از اسلام ناب فرسنگها فاصله دارند. آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: گروهی از وهابیون افراطی و بعثیون با همکاری اشغالگران دست به دست هم داده وقبور شریف عسکریین(ع) را تخریب و حادثه‌ای بی‌سابقه در جهان آفریدند. وی ادامه داد: همه مسلمان جهان حتی وهابیون معتدل این حوادث تلخ را به شدت محکوم کردند. آیت‌الله مکارم شیرازی اظهارداشت: دستهای جنایتکار در سامرای عراق حادثه‌ای را خلق کرد که حتی متوکل عباسی چنین جنایتی نکرده بود. وی تصریح کرد: مراجع تقلید با هوشیاری برای مقابله با سوء استفاده دشمنان ، مردم عراق را به آرامش دعوت کردند واز جنگ داخلی که قرار بود در عراق اتفاق بیفتد جلوگیری کردند. آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: آنها تصور می‌کنند این اقدامات را انجام دهند جنگ شیعه و سنی در کشوهای اسلامی خصوصا عراق شعله‌ور خواهد شد و صهیونیسم وحامیان آنها به سادگی می‌توانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نقشه دشمنان در منطقه خنثی شده است ، گفت: آنها به فکر ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی بودند ولی مسلمانان هوشیار این نقشه را خنثی کردند. آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: آنها نقشه حمله نظامی به ایران را در سر داشتند ولی انسانهای فهمیده‌ای به آنان گوشزد کردند که اگر دست به این اقدام بزنند، شکست خواهند خورد. آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: دشمنان و بدخواهان بدانند که حرم شریف عسکریین (ع) باشکوهتر، وسیعتر و آبرومندانه تر ساخته خواهد شد. وی یادآور شد: هم اکنون در اصفهان برخی از دوستان مشغول ساخت ضریح حرم عسکریین (ع) می‌باشند.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 8931
    دفعات دیده شده: ۱۵۱۴ | آخرین مشاهده: ۱ هفته پیش