Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • امریکا و جنجال های بی مشتری! امریکا و جنجال های بی مشتری!
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۵ ساعت ۱۳:۱۵

    ادعای روز یکشنبه ارتش آمریکا مبنی بر یافتن بمبهایی که ایران را متهم به دخالت در ناامنیهای عراق می‌کند در افکارعمومی و رسانه‌های ارتباط جمعی عراقی بازتاب قابل توجهی نداشت. یک فرمانده آمریکایی که خواست نام و چهره‌اش فاش شود دیروز درجمع چندتن از خبرنگاران از جمله شبکه آمریکایی عرب زبان "الحره" بمبها و سلاحهایی را نمایش داد و مدعی شد که ایران آنها را به عراق ارسال کرده است. این فرمانده بی‌نام و نشان عکسهایی از خودروهای زرهی آمریکا که در معرض انفجار

    ادعای روز یکشنبه ارتش آمریکا مبنی بر یافتن بمبهایی که ایران را متهم به دخالت در ناامنیهای عراق می‌کند در افکارعمومی و رسانه‌های ارتباط جمعی عراقی بازتاب قابل توجهی نداشت. یک فرمانده آمریکایی که خواست نام و چهره‌اش فاش شود دیروز درجمع چندتن از خبرنگاران از جمله شبکه آمریکایی عرب زبان "الحره" بمبها و سلاحهایی را نمایش داد و مدعی شد که ایران آنها را به عراق ارسال کرده است. این فرمانده بی‌نام و نشان عکسهایی از خودروهای زرهی آمریکا که در معرض انفجار بمب قرار گرفته بودند نشان داد و اعلام کرد که آثار انفجار بر جای مانده روی خودروها حکایت از آن دارد که بمب‌های بکار رفته همانند آثار انفجار بمب‌های معمول موجود در عراق نیست. همچنین بمبها و "آر.پی.جی"هایی نشان داده شد که تاریخ تولید آن مربوط به سال ‪ ۲۰۰۶‬بود و فرمانده مزبور مدعی شد که این بمب‌ها از بقایای بمبهای رژیم سابق بعث نیستند زیرا زمان تولید آنها جدید بوده است. از تصاویر مونتاژ شده دیگر که در این نشست خبری ارایه شد مجموعه‌ای از بمبهایی بود که دارای شماره سریال بودند و فرمانده آمریکایی مدعی شد که همه این بمبها در یک کارخانه تولید شده اند. فرمانده یاد شده تصریح کرد که این بمب‌ها فقط سربازان آمریکایی را هدف قرار داده است. به اظهار وی، از مجموع سه هزار و ‪ ۱۰۰‬سرباز کشته شده آمریکا در عراق از آغاز اشغال عراق تاکنون ‪ ۱۷۰‬سرباز آمریکایی بوسیله این بمب‌ها کشته شده و و ‪ ۶۲۰‬سرباز نیز زخمی شده‌اند. با وجود این ادعاهای باطل، خبر مزبور امروز دوشنبه در روزنامه‌های عراق بازتاب قابل توجهی نداشت. روزنامه دولتی "الصباح " حرفه‌ای‌ترین وپرشمارگان‌ترین روزنامه عراق این خبر و ادعاهای آمریکا و تصاویر مونتاژ شده را شایسته انتشار ندانست و هیچ مطلبی از آن را در صفحات خود چاپ نکرده است. روزنامه مستقل "المدی" و "العداله" نیز به این مطلب نپرداخته‌اند. روزنامه "المشرق" در صفحه نخست تنها بخش کوچکی ازخبر را با عنوان "بمب- های ایرانی ‪ ۱۷۰‬سرباز آمریکایی را به قتل رسانده‌اند" چاپ کرده است. روزنامه مستقل المشرق به‌نقل از "رابرت گیتس" آورده‌است: بمبهایی که ارتش آمریکا به تازگی درعراق کشف کرده و"احتمالا" ایران سازنده آن است درمقایسه با مجموع بمبهایی که منفجر شده‌اند، درصد بسیار ناچیزی هستند. گیتس دو روزقبل از نشر این تصاویر در بغداد، در آمریکا گفته بود "اگرچه از مبدا تولید این بمب‌ها و شماره سریالها و علامت‌هایی که روی گلوله‌های خمپاره و ترکش‌ها به دست آمده اطمینان ندارم اما تصور می‌کنم‌اینهابا ایران مرتبط هستند". روزنامه المشرق با گنجاندن این اظهارات، تلویحا ادعای فرمانده بی‌نام و نشان آمریکایی که مدعی دخالت ایران در ناامنی‌های عراق شده را چندان قابل استناد ندانسته است. این در حالیست که دولت و نخبگان سیاسی عراقی همواره نقش جمهوری اسلامی ایران را در عراق مثبت ارزیابی کرده اند. همزمان با انتشار این تصاویر و ادعاها که در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی انجام گرفت، "جلال طالبانی" رییس جمهوری عراق در پیامی برای " احمدی نژاد " خواستار نقش فعال تر جمهوری اسلامی ایران در بازسازی عراق شد. اغلب کارشناسان عراقی بر این باورند که آمریکا به دلیل ناکامی در ایجاد ثبات و امنیت در عراق اینک در صدد فرافکنی ناتوانی‌ها و ضعف‌های خود و متهم کردن کشورهای دیگر به ویژه ایران است.

    اغلب کارشناسان عراقی بر این باورند که آمریکا به دلیل ناکامی در ایجاد ثبات و امنیت در عراق اینک در صدد فرافکنی ناتوانی‌ها و ضعف‌های خود و متهم کردن کشورهای دیگر به ویژه ایران است.
    رسانه‌ای که بیشترین توجه را به ادعاهای باطل آمریکا نشان داد شبکه آمریکایی عرب زبان الحره است که همچنان این خبر را به عنوان خبر مهم خود گزارش می‌کند.



    گزارش
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 8915
    دفعات دیده شده: ۱۹۳۳ | آخرین مشاهده: ۱ روز پیش