Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • پروفسور علوم سیاسی دانشگاه روتگرز: انقلاب اسلامی ایران صراحتاً سیاست خارجی آمریکا  را شکست داد. پروفسور علوم سیاسی دانشگاه روتگرز: انقلاب اسلامی ایران صراحتاً سیاست خارجی آمریکا را شکست داد.
    جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۸۵ ساعت ۱۷:۰۰

    «روی لیکلایدر» در این خصوص که چرا آمریکا که حامی اصلی شاه بود اما بعد از فرار وی از ایران وی را نپذیرفت اظهار کرد: آمریکا از پذیرش شاه سرباز زد؛ زیرا می‌خواست با این کار دولت جدید ایران را خشنود سازد و می‌دانست که شاه در جای دیگری پناه داده خواهد شد. به گزارش خبرگزاری فارس، وی در رابطه با این مساله که آیا قطع حمایت آمریکا از شاه باعث سرنگوی وی شد، گفت: نه. من معتقدم که دلیل اصلی سقوط شاه مسایل داخلی بوده است. تداوم حمایت آمریکا ممکن بود در سلط

    «روی لیکلایدر» در این خصوص که چرا آمریکا که حامی اصلی شاه بود اما بعد از فرار وی از ایران وی را نپذیرفت اظهار کرد: آمریکا از پذیرش شاه سرباز زد؛ زیرا می‌خواست با این کار دولت جدید ایران را خشنود سازد و می‌دانست که شاه در جای دیگری پناه داده خواهد شد. به گزارش خبرگزاری فارس، وی در رابطه با این مساله که آیا قطع حمایت آمریکا از شاه باعث سرنگوی وی شد، گفت: نه. من معتقدم که دلیل اصلی سقوط شاه مسایل داخلی بوده است. تداوم حمایت آمریکا ممکن بود در سلطنت وی از طریق تشویق ارتش برای پیروی از دستورات علیه معترضان و تظاهرکنندگان اثری داشته باشد اما شاه صراحتاً حمایت اکثریت مردم را از دست داد و سقوط وی تنها خواسته در آن مقطع بوده است. این پروفسور علوم سیاسی دانشگاه روتگرز درخصوص تاثیرات انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران نشان داد که یک کشور مبتنی بر مذهب می‌تواند بوجود آید و به حیات خود در سیستم بین المللی سکولار ادامه دهد.

    جمهوری اسلامی ایران نشان داد که یک کشور مبتنی بر مذهب می‌تواند بوجود آید و به حیات خود در سیستم بین المللی سکولار ادامه دهد.
    انقلاب اسلامی ایران صراحتاً سیاست خارجی آمریکا را که مبتنی بر ایران طرفدار آمریکا بود، شکست داد؛ زیرا ایران بزرگ‌ترین کشور خاورمیانه است. به عبارت دیگر ایران تحت کنترل اتحاد جماهیر شوروی سابق که مهمترین نگرانی آمریکا در آن زمان بود درنیامد. «لیکلایدر» در رابطه با دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران این بود که نشان داد یک دولت مبتنی بر مذهب می تواند ایجاد شود و جاودان باقی بماند. وی بر نقش کلیدی امام خمینی در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: تاثیر آیت الله خمینی در بیداری و انقلاب اسلامی فوق العاده و بسیار زیاد بوده است. دشوار است که تصور شود بدون او دولت کنونی می‌توانست ایجاد شود. وی نه تنها استاد سخنوری بود بلکه یک خبره سیاسی در دوران آشوبی بود که در پی انقلاب بوجود آمد. وی ایرانیان را علیه ایران در یک جنگ دشوار بسیج کرد و یک سیستم سیاسی کارا را ایجاد کرد که از هر سیستم دیگری در جهان متفاوت است.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 8782
    دفعات دیده شده: ۶۶۰ | آخرین مشاهده: ۴ روز پیش