Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • بوش پس از اعلام راهبرد به اصطلاح جدیدش در عراق، مورد تمسخر عمومی قرار گرفت بوش پس از اعلام راهبرد به اصطلاح جدیدش در عراق، مورد تمسخر عمومی قرار گرفت
    پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۵ ساعت ۱۲:۵۴

    جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا بلافاصله پس از اعلام راهبرد به اصطلاح جدیدش در عراق، مورد تمسخر سیاستمداران و مردم کشور قرار گرفت. وی، در این راهبرد با تکرار ادعاهای پیشین خود عملا روی این جمله تاکید کرد که باید ‪ ۲۰‬هزار سرباز جدید به عراق اعزام شود. ((( بوش چهارشنبه شب بار دیگر مدعی شد که اگر آمریکا در عراق شکست بخورد ایران ابرقدرت منطقه می‌شود. او چندین بار به ایران و سوریه اشاره کرد. رییس جمهوری آمریکا که در مدت نطقی ‪ ۲۰‬دقیقه‌ای خود کاملا غمگی

    جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا بلافاصله پس از اعلام راهبرد به اصطلاح جدیدش در عراق، مورد تمسخر سیاستمداران و مردم کشور قرار گرفت. وی، در این راهبرد با تکرار ادعاهای پیشین خود عملا روی این جمله تاکید کرد که باید ‪ ۲۰‬هزار سرباز جدید به عراق اعزام شود. بوش چهارشنبه شب بار دیگر مدعی شد که اگر آمریکا در عراق شکست بخورد ایران ابرقدرت منطقه می‌شود. او چندین بار به ایران و سوریه اشاره کرد. رییس جمهوری آمریکا که در مدت نطقی ‪ ۲۰‬دقیقه‌ای خود کاملا غمگین و شکست خورده به نظر می‌رسید، گفت که مسئولیت همه اشتباهات به عهده او است.

    بوش چهارشنبه شب بار دیگر مدعی شد که اگر آمریکا در عراق شکست بخورد ایران ابرقدرت منطقه می‌شود. او چندین بار به ایران و سوریه اشاره کرد. رییس جمهوری آمریکا که در مدت نطقی ‪ ۲۰‬دقیقه‌ای خود کاملا غمگین و شکست خورده به نظر می‌رسید، گفت که مسئولیت همه اشتباهات به عهده او است.
    وی با نادیده قوانین بین‌المللی که مسوولیت امنیت یک کشور اشغال شده را بر عهده اشغالگر گذاشته، دولت عراق را که عملا تنها امنیت سه استان آن کشور را برعهده دارد، تهدید کرد که لازم است بسرعت امنیت عراق را تامین کند. شبکه تلویزیونی ان وای وان پس از پخش این اظهارات، از مردم خواست تا در یک نظرسنجی شرکت کنند و به این سووال که " آیا بوش با افزایش نیروها در عراق موفق خواهد شد؟" پاسخ دهند. ‪ ۷۴‬درصد شرکت‌کنندگان بلافاصله اعلام کردند که با بوش به هیچ وجه موافق نیستند. بسیاری از مردم که در تماس تلفنی با مجری این برنامه شرکت کردند، بوش را مورد تمسخر قرار دادند. خانم سارا از منطقه کویینز در نیویورک گفت:" بوش معنی از دست دادن یک فرزند را درک نمی‌کند. او اگر راست می‌گوید خود و زن و فرزندانش به جنگ بروند." فرد دیگری گفت که با این سخنان بوش، به این نتیجه رسیده که بوش به نظر مردم آمریکا اهمیتی نمی‌دهد. یک خانم دیگر گفت:" اگر بوش این قدر ادعا می‌کند که می‌داند چه می‌کند چرا خود برای جنگیدن به منطقه نمی‌رود." تنها یکی از کسانی که تماس گرفت گفت که او از افراد پلیس است و فکر می‌کند حتی اگر بوش اشتباه هم می‌کند باید از او حمایت کرد. نانسی پلوسی رئیس مجلس، هری رید رهبر اکثریت سنا، استنی هویر رهبر اکثریت در مجلس و ریچارد دربین معاون رهبر دمکراتها در سنا در بیانیه ای مشترک گفتند:" ما پاسخ به سووالات مشکلی که نه پرسیده شده و نه به آنها پاسخ داده شده را خواهانیم. مردم آمریکا تغییر روش در عراق را می‌خواهند. ما با فشار به رئیس جمهور، این مهم را انجام می‌دهیم." میچ مک کانل رهبر اقلیت جمهوریخواه سنا گفت:" فکر می‌کنم که المالکی نخست وزیر عراق می‌داند که مهلت برای او و دولتش رو به پایان است و وقت این رسیده که بغداد آرام شود هرچند که لازم نیست که از نیویورک یا لس آنجلس امن تر شود ولی بغداد که نسبتا آرام باشد از اصول اساسی برای دولتی است که بخواهد فعالیت کند." جرج ووینوویچ سناتور جمهوریخواه و عضو کمیته روابط خارجی سنا گفت:" افزایش نیروها به تنهایی برای پایان دادن به خشونتهای مذهبی جای شک دارد. ژنرالهایی که در منطقه خدمت کرده‌اند فکر نمی‌کنند که این به تنهایی کارساز باشد." خوزه سرانو نماینده دمکرات از نیویورک گفت:" بوش مانند یک قماربازی است که همه چیز را باخته ولی سعی دارد با دو برابر کردن رقم قمار خود سرمایه از دست رفته‌اش را باز گرداند. مشکل این است که او با جان سایرین قمار می‌کند، راه حل نظامی برای عراق وجود ندارد و بوش باید این واقعیت را بپذیرد."



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 8441
    دفعات دیده شده: ۱۰۲۰ | آخرین مشاهده: ۶ روز پیش