Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • حکیم خواستار تسریع در اعدام مسوولین رژیم سابق بعث شد حکیم خواستار تسریع در اعدام مسوولین رژیم سابق بعث شد
    دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۸۵ ساعت ۱۸:۳۱

    رهبرائتلاف یکپارچه بزرگترین فراکسیون مجلس نمایندگان عراق که دارای ‪۱۳۰‬ کرسی ازمجموع ‪ ۲۷۵‬کرسی مجلس است خواستار تسریع دولت در اجرای احکام اعدام برضد دیگر مسوولین رژیم سابق بعث شد. به گزارش ایرنا، عبدالعزیز حکیم رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق روزدوشنبه به مناسبت عید سعید غدیرخم در آیینی که به این مناسبت در بغداد برگزار شد گفت: دولت باید دراجرای احکام اعدام برضد محکومین به اعدام ازسوی دادگاه عالی جنایی عراق و متهمینی که در آینده به اعدام محکو

    رهبرائتلاف یکپارچه بزرگترین فراکسیون مجلس نمایندگان عراق که دارای ‪۱۳۰‬ کرسی ازمجموع ‪ ۲۷۵‬کرسی مجلس است خواستار تسریع دولت در اجرای احکام اعدام برضد دیگر مسوولین رژیم سابق بعث شد. به گزارش ایرنا، عبدالعزیز حکیم رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق روزدوشنبه به مناسبت عید سعید غدیرخم در آیینی که به این مناسبت در بغداد برگزار شد گفت: دولت باید دراجرای احکام اعدام برضد محکومین به اعدام ازسوی دادگاه عالی جنایی عراق و متهمینی که در آینده به اعدام محکوم می‌شوند تسریع و شتاب کند. یادآور می‌شود که دولت عراق شنبه گذشته حکم اعدام را برضد صدام اجرا کرد و درحال حاضر "برزان التکریتی" بردارناتنی صدام و رییس سابق سازمان امنیت و "عواد البندر" رییس سابق دادگاه منحله انقلاب که به اعدام محکوم شده اند هنوز حکم اعدام در حق آنها اجرا نشده است. برخی منابع پیشتر گفته‌بودند که برزان و عوادالبندر روز یکشنبه هفته جاری اعدام می‌شوند اما اجرای حکم به رغم گذشت یک روز از موعد آن هنوز اجرا نشده است. براساس قانون دادگاه عالی جنایی عراق،حکم اعدام درمدت ‪ ۳۰‬روز باید اجرا شود و هنوز مدت یکماهه برای برزان و عواد البندر به پایان نرسیده است. عبد العزیز حکیم تاکید کرد که تسریع در اجرای احکام اعدام برضد مسوولین رژیم سابق بعث که دادگاه حکم اعدام آنها را صادر کرده یک خواست ملی است. وی همچنین خواستار ادامه جلسات دادگاه عالی جنایی برای محاکمه مسوولین رژیم سابق بعث و محاکمه آنها و صدور احکام قضایی عادلانه در حق همه متهمین شد. وی صدام را عامل ویرانی عراق برشمرد و گفت:به سبب سیاستهای صدام بود که عراق امروز تحت اشغال بیگانگان قرار دارد .

    عبد العزیز حکیم تاکید کرد که تسریع در اجرای احکام اعدام برضد مسوولین رژیم سابق بعث که دادگاه حکم اعدام آنها را صادر کرده یک خواست ملی است. وی همچنین خواستار ادامه جلسات دادگاه عالی جنایی برای محاکمه مسوولین رژیم سابق بعث و محاکمه آنها و صدور احکام قضایی عادلانه در حق همه متهمین شد. وی صدام را عامل ویرانی عراق برشمرد و گفت:به سبب سیاستهای صدام بود که عراق امروز تحت اشغال بیگانگان قرار دارد .
    وی ازکشورهای لیبی،الجزایر و یمن به دلیل همدردی با صدام دیکتاتور عراق انتقاد کرد و گفت : به غیر از این سه کشور عموم جهان عرب و اسلام و اکثریت مردم عراق از اعدام صدام ابراز شادمانی کردند. عبدالعزیز حکیم اضافه‌کرد: اگر تمامی کسانی که در"تکریت" زادگاه صدام در آیین عزاداری دیکتاتورعراق شرکت وتمامی کسانی که درکشورهای عربی به اعدام صدام اعتراض کردند شمارش شوند تعداد آنها بسیار محدود است. وی اضافه کرد که در جهان عرب و اسلام و به‌ویژه کشورهای عربی اکثر ملتهای عرب از اعدام دیکتاتور عراق شادمان شدند. وی اعدام صدام را بعد از محاکمه عادلانه بر ضد او در جهان عرب یک حادثه بی سابقه ذکر کرد و گفت: بعد از اعدام صدام با احترام و حفظ شونات اسلامی جسد او تحویل خانواده‌اش شد تا اقدام به خاکسپاری آن کنند. رهبرائتلاف یکپارچه عراق تاکیدکردکه دادگاه صدام نشان داد که عراق دارای یک دادگاه عادلانه است ونشان داد که عراق دارای یک دولت قوی است که می‌تواند احکام قضایی رااز جمله حکم اعدام برضد دیکتاتور سابق بعث اجرا کند. رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق به طرح جدید امنیت بغداد اشاره کرد و گفت: امیدوار است که این طرح بهتر از طرح‌های امنیتی سابق باشد و بتواند امنیت را در بغداد و عموم عراق برقرار کند. حکیم از دولت عراق خواست با قدرت با عوامل ناامنی مقابله کند و ابراز امیدواری کرد که طرح جدید امنیت بغداد بتواند به حملات تروریستها و فعالیت تکفیریها و صدامیها پایان بخشد. وی دعوت برخی گروهها برای تشکیل یک جبهه سیاسی واحد را درراستای مقابله با تروریستها و عوامل ناامنی برشمرد وگفت: این جبهه با هدف حمایت از دولت عراق تشکیل می‌شود. وی ازفتوای تکفیر شیعیان توسط برخی علمای دین در عربستان به شدت انتقاد کرد و گفت: این فتوای تکفیری متاسفانه در برابر دیدگان دولت عربستان صادر می شود بدون اینکه ریاض در قبال آن موضعی اتخاذ کند. حکیم اضافه کرد که به دلیل این فتاوای تکفیری برضد شیعیان هم اکنون جنگ نسل کشی برضد شیعیان در عراق اجرا می‌شود. وی علت نسل کشی کردها را به دلیل تمسک شیعیان به ولایت امیرالمومنین علی (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ذکر کرد.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 8386
    دفعات دیده شده: ۱۵۰۵ | آخرین مشاهده: ۱ روز پیش