Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • مخالفت صریح آیت الله سیستانی با طرح امریکا در عراق مخالفت صریح آیت الله سیستانی با طرح امریکا در عراق
    یکشنبه ۳ دی ۱۳۸۵ ساعت ۱۳:۵۲

    به نوشته شماره امروز لس آنجلس تایمز، آیت الله سیستانی مخالفت شدید خود با طرح امریکایی تشکیل ائتلاف جدید در عراق شامل نیروهای معتدل را اعلام نمود و ضرورت حضور شیعیان ضد امریکایی در بدنه دولت عراق بخصوص مقتدا صدر را یادآور شد. بنابر این گزارش در دیدار اخیر سیاسون شیعی با ایشان، آیت الله بر حمایت از صدر تاکید کرده اند. در این ارتباط حیدر آبادی از رهبران حزب الدعوه عراق - حزب نوری المالکی - اظهار داشت: جریان صدر بخشی از عراق است و ما به هیچکس اجازه د

    به نوشته شماره امروز لس آنجلس تایمز، آیت الله سیستانی مخالفت شدید خود با طرح امریکایی تشکیل ائتلاف جدید در عراق شامل نیروهای معتدل را اعلام نمود و ضرورت حضور شیعیان ضد امریکایی در بدنه دولت عراق بخصوص مقتدا صدر را یادآور شد. بنابر این گزارش در دیدار اخیر سیاسون شیعی با ایشان، آیت الله بر حمایت از صدر تاکید کرده اند. در این ارتباط حیدر آبادی از رهبران حزب الدعوه عراق - حزب نوری المالکی - اظهار داشت: جریان صدر بخشی از عراق است و ما به هیچکس اجازه دخالت و تضعیف جنبش های سیاسی عراق را نمی دهیم. آبادی در ادامه می افزاید آیت الله سیستانی مخالف حضور امریکا در عراق هستند و معتقدند عراقی ها خود بهتر میدانند که چکونه باید کشور را اداره کنند. ایشان میگویند: عراقی ها باید هر چه زودتر حاکمیت کامل خود بر عراق را بدست گیرند و هیچ عراقی مایل به حضور درازمدت نیروهای بیگانه در سرزمینش نیست. باید در این راه دولت را یاری کرد.

    عراقی ها باید هر چه زودتر حاکمیت کامل خود بر عراق را بدست گیرند و هیچ عراقی مایل به حضور درازمدت نیروهای بیگانه در سرزمینش نیست. باید در این راه دولت را یاری کرد.
    از سوی دیگر علی ادیب نیز دیگر عضو حزب الدعوه عراق معتقد است حزب الدعوه و رهبران شیعی عراق و نوری المالکی ، در برابر این خواست غیر قانونی امریکا خواهند ایستاد و مانع کنارگذاری جریان صدر خواهند شد. وی در ادامه می افزاید: این دولت عراق است که تشخیص می دهد چه حرکتی به نفع روند سیاسی در عراق است. به اعتقاد ما مشارکت سپاه المهدی و جریان صدر در ساختار سیاسی عراق و هماهنگی این جریان با روند سیاسی حاکم بر دولت کمک شایانی به فرایند سیاسی ثبات در عراق می نماید. یکی از مقامات عالی رتبه حزب مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق در باره دیدار دیروز می گوید این دیدار در جهت تقویت وحدت شیعیان بود و از حضور جریان صدر نیز استقبال شد.



    خبر
    نام منبع: آرنت
    شماره مطلب: 7939
    دفعات دیده شده: ۹۱۲ | آخرین مشاهده: ۱ روز پیش