Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصویب قطعنامه ضد ایرانی را خارج از وظایف شورای امنیت دانست رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصویب قطعنامه ضد ایرانی را خارج از وظایف شورای امنیت دانست
    یکشنبه ۳ دی ۱۳۸۵ ساعت ۹:۰۹

    رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، شنبه ‌شب در گفت و گوی با شبکه دوم سیمای جمهوری‌اسلامی، در واکنش به تصویب قطعنامه شورای امنیت بر ضد ایران، گفت: این قطعنامه خارج از وظایف شورای امنیت و مغایر با چارچوب مقررات بین‌المللی است. علاء‌الدین بروجردی، گفت: این قطعنامه نه حقوقی است و نه قانونی، در ماده چهار پیمان ان.پی.تی تصریح شده کلیه کشورهای عضو حق در اختیار داشتن دانش هسته‌ای را دارند و موظفند این دانش را به کشورهای عضو غیر برخو

    رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، شنبه ‌شب در گفت و گوی با شبکه دوم سیمای جمهوری‌اسلامی، در واکنش به تصویب قطعنامه شورای امنیت بر ضد ایران، گفت: این قطعنامه خارج از وظایف شورای امنیت و مغایر با چارچوب مقررات بین‌المللی است. علاء‌الدین بروجردی، گفت: این قطعنامه نه حقوقی است و نه قانونی، در ماده چهار پیمان ان.پی.تی تصریح شده کلیه کشورهای عضو حق در اختیار داشتن دانش هسته‌ای را دارند و موظفند این دانش را به کشورهای عضو غیر برخوردار از این دانش نیز منتقل کنند. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، انتقال موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی را از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که جایگاه طبیعی اینگونه بحثهاست به شورای امنیت، یک اقدام کاملا سیاسی دانست و گفت: این قطعنامه را با فشار آمریکا به تصویب رساندند. بروجردی افزود: محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسما در نوامبر ‪ ۲۰۰۴‬و هم ‪ ۲۰۰۵‬اعلام کرد که ایران هیچ گونه انحرافی از مقررات آژانس ندارد. وی گفت: درخواست نامشروعی از جمهوری اسلامی دارند که شما این توانمندی را نداشته باشید، یعنی عملا جمهوری اسلامی ایران در مقابل این دو گزینه قرار دهند یا تمکین کند و یا بپذیرد که نداشته باشد. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای‌اسلامی، افزود:فردا حرف دیگر اینها این است که برد موشکهای شما طولانی است، موشک هم نداشته باشید، در صورتی که در بحث هسته‌ای حرکت ما کاملا در چارچوب آژانس و صلح آمیز است. بروجردی افزود: رژیم صهیونیستی که عهدنامه ان پی تی را نپذیرفته است، با آزادی کامل هر آنچه را که می‌خواهد، انجام می‌دهد. بروجردی، قطعنامه شورای امنیت را بی‌تاثیر دانست و گفت در ‪ ۲۷‬سال گذشته آمریکا و کشورهای غربی هیچگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران در عرصه فناوری هسته‌ای نداشته اند، این بدان معنی است که در این مدت ما عملا در تحریم اقلام مربوط به فعالیتهای هسته‌ای بوده ایم.

    بروجردی، قطعنامه شورای امنیت را بی‌تاثیر دانست و گفت در ‪ ۲۷‬سال گذشته آمریکا و کشورهای غربی هیچگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران در عرصه فناوری هسته‌ای نداشته اند، این بدان معنی است که در این مدت ما عملا در تحریم اقلام مربوط به فعالیتهای هسته‌ای بوده ایم.
    بروجردی باتاکید بر اینکه آنچه اینها تصویب کردند، چیزی بوده که در صحنه عمل جاری است، گفت: در محدوده مسایل مرتبط با فناوری هسته‌ای و موشکی هیچگاه ما شاهد همکاری و کمک کشورهای غربی نبوده ایم، در این مدت جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر دانش بومی و دانشمندان خود این موفقیتها را کسب کرده است. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، قطع ارتباط ایران و آمریکا را عامل شکوفایی استعداد دانشمندان جوان ایرانی دانست و گفت: " ما از صفر تا صد دانش هسته‌ای را در اختیار داریم، یعنی از استخراج اورانیوم تا تهیه کیک زرد، پروژه عظیم تولید ‪ ، uf6‬ساخت قطعات سانترفیوژ ، تزریق گاز و غنی‌سازی را بومی کرده‌ایم، در واقع، دایره بسیار حساس و مهم و از نظر فنی ارزشمند را ما با تکیه بر دانشمان کسب کرده‌ایم. بروجردی در عین حال گفت: در کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مصوب گردید که در صورتی که قطعنامه شورای امنیت به تصویب برسد، در بازرسیهای بازرسان آژانس تجدید نظر صورت گیرد. بروجردی گفت: ایران تنها کشوری است که اضافه بر تعهدات بین‌المللی فتوای مقام معظم رهبری را به عنوان یک نظریه اسلامی دارد. وی افزود: آمریکاییها با نقض پیمان ان.پی.تی در حال تولید و آزمایش سلاح جدید هستند که این مخالف صریح ماده شش است، رژیم صهیونیستی نیز امروز دارای ‪ ۲۰۰‬ کلاهک هسته‌ای است که همین کشورهای غربی به آن رژیم داده اند. بروجردی گفت: "دیر یا زود غربیها و آمریکاییها باید این واقعیت را بپذیرند که جمهوری اسلامی ایران کشوری است که فناوری و دانش هسته‌ای را به عنوان دانش بومی در اختیار دارد.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 7921
    دفعات دیده شده: ۱۰۲۷ | آخرین مشاهده: ۱ روز پیش