Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • وزارت امور خارجه: از شرکت‌کنندگان همایش هولوکاست حمایت می‌کنیم وزارت امور خارجه: از شرکت‌کنندگان همایش هولوکاست حمایت می‌کنیم
    یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۵ ساعت ۱۲:۴۱

    به گزارش آسوشیتدپرس تعدادی از موسسه‌ها‌ی اروپایی و آمریکای شمالی ضمن انتقاد از برگزاری همایش هولوکاست در تهران روابطشان را با دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه‌ی ایران که برگزار کننده‌ی این همایش بود به حالت تعلیق در می‌آورند. این خبرگزاری با اعلام این خبر افزود:« براساس بیانیه‌ی فرانسوا هیسبورگ، رییس موسسه‌ی بین‌المللی مطالعات استراتژیک لندن(IISS ) که سازمان دهنده‌ی این تحریم است، موسساتی از اروپا و آمریکا با معلق کردن برنامه‌های

    به گزارش آسوشیتدپرس تعدادی از موسسه‌ها‌ی اروپایی و آمریکای شمالی ضمن انتقاد از برگزاری همایش هولوکاست در تهران روابطشان را با دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه‌ی ایران که برگزار کننده‌ی این همایش بود به حالت تعلیق در می‌آورند. این خبرگزاری با اعلام این خبر افزود:« براساس بیانیه‌ی فرانسوا هیسبورگ، رییس موسسه‌ی بین‌المللی مطالعات استراتژیک لندن(IISS ) که سازمان دهنده‌ی این تحریم است، موسساتی از اروپا و آمریکا با معلق کردن برنامه‌های دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه‌ی ایران موافقت کرده‌اند.» در این نامه که به امضای تعدادی از مدیران و روسای موسسات تحقیقاتی و مطالعاتی اروپایی و آمریکایی رسیده، آمده است که رهبران موسسات امور بین‌المللی و امنیتی در این راستا تمامی برنامه‌های جاری دفتر مطالعات نظیر نشست‌ها و سمینار‌های مشترک و نیز تبادل برنامه‌های محققان و ناشران را به حالت تعلیق در می‌آورند. امضا کنندگان این نامه همچنین اعلام کردند که از حضور در تمامی نشست‌ها و سمینارهایی که دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه‌ی ایران ترتیب می‌دهد و همچنین اعلام کردند که از دعوت کارکنان دفتر مطالعات به نشست‌ها و سمینارهایشان خودداری خواهند کرد. در این نامه تاکید شده است: ما اصل گفتگو با ایران را حفظ می‌کنیم، اما تا زمانیکه تغییری با تکذیب آشکار هولوکاست و بازگشت به استانداردهای دانشگاهی ایجاد نشود در موقعیتی نخواهیم بود که در تصمیمات‌مان درباره ‌دفتر مطالعات تجدیدنظر کنیم. در همین زمینه یک مقام مسوول در وزارت امور خارجه‌ی کشورمان با تایید این خبر، هدف از این گونه اقدامات را اعمال فشار بر کشورمان دانست. وی اظهار داشت:پس از برگزاری همایش بین‌المللی هولوکاست تعدادی از مراکز مطالعاتی اروپا و آمریکا اعلام کردند که قصد دارند دفتر مطالعات وزارت امور خارجه را در زمینه‌ی کارهای مشترک تحقیقاتی و سمینارها محروم کنند. وی با اشاره برخی تلاش‌ها برای اعمال فشار به دفتر مطالعات وزارت خارجه به عنوان مسوول برگزار کننده‌ی همایش بین‌المللی هولوکاست، گفت: غرب برگزاری همایش بین‌المللی بررسی هولوکاست؛ چشم‌انداز جهانی را کنفرانس نفی هولوکاست مطرح می‌کند؛ در حالی که این همایش به بررسی این مساله و صحبت‌های موافقان و مخالفان آن می‌پرداخت. وی با اشاره به اخباری مبنی بر دستگیری و بازجویی برخی شخصیت‌های اروپایی شرکت کننده در همایش بین‌المللی هولوکاست گفت: شرکت کنندگان در این همایش از حساسیت‌های موجود نسبت به حضورشان در این همایش به خوبی آگاه بوده‌اند‌.

    وی با اشاره به اخباری مبنی بر دستگیری و بازجویی برخی شخصیت‌های اروپایی شرکت کننده در همایش بین‌المللی هولوکاست گفت: شرکت کنندگان در این همایش از حساسیت‌های موجود نسبت به حضورشان در این همایش به خوبی آگاه بوده‌اند‌.
    این مقام مسوول با انتقاد از برخورد کشورهای متبوع برخی از شرکت‌کنندگان در همایش یاد شده گفت: این در حالی است که این کشورها سردمدار آزادی بیان و دموکراسی هستند، اما متاسفانه این حق از مردم این کشورها گرفته می‌شود. وی با بیان اینکه برخی از خاخام‌های یهودی حاضر در همایش بین‌المللی هولوکاست با تهدیدات بسیار شدیدی روبرو شده‌اند، اظهار کرد: ما در راستای دفاع از آزادی بیان از شرکت کنندگان این همایش حمایت می‌کنیم.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 7722
    دفعات دیده شده: ۷۳۳ | آخرین مشاهده: ۲ هفته پیش