Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • انتقاد لحود از دخالت آمریکا و فرانسه در لبنان انتقاد لحود از دخالت آمریکا و فرانسه در لبنان
    یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۵ ساعت ۷:۴۴

    امیل لحود رئیس جمهوری لبنان درباره تلاش های آمریکا و فرانسه برای خلع سلاح مقاومت و اسکان فلسطینی ها در لبنان از طریق ترفندهای سیاسی هشدار داد. وی در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: آمریکا و فرانسه پس از آنکه در اجرای دسیسه های خود علیه لبنان از طریق ترور و تجاوز اخیر اسرائیل به این کشور شکست خوردند و نیروهای مقاومت پاسخ دندان شکنی به اسرائیل دادند، هم اکنون با ترفند سیاسی وبااستفاده از کانال های دیپلماتیک درصدد دستیابی به اهداف پلید خود هستند. ((

    امیل لحود رئیس جمهوری لبنان درباره تلاش های آمریکا و فرانسه برای خلع سلاح مقاومت و اسکان فلسطینی ها در لبنان از طریق ترفندهای سیاسی هشدار داد. وی در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: آمریکا و فرانسه پس از آنکه در اجرای دسیسه های خود علیه لبنان از طریق ترور و تجاوز اخیر اسرائیل به این کشور شکست خوردند و نیروهای مقاومت پاسخ دندان شکنی به اسرائیل دادند، هم اکنون با ترفند سیاسی وبااستفاده از کانال های دیپلماتیک درصدد دستیابی به اهداف پلید خود هستند. لحود به دوگانگی مواضع ژاک شیراک نخست وزیر فرانسه در قبال لبنان اشاره کرد و گفت: آمریکا و فرانسه بویژه بعد از پیوند منافع آنها برای اولین بار در لبنان، دست به معامله مشترکی درباره این کشور زده اند. وی اتهام های وارده به ایران و سوریه مبنی بر دخالت در امور داخلی لبنان را رد و تاکید کرد: این واشنگتن و پاریس هستند که در امور داخلی لبنان مداخله می کنند.

    لحود به دوگانگی مواضع ژاک شیراک نخست وزیر فرانسه در قبال لبنان اشاره کرد و گفت: آمریکا و فرانسه بویژه بعد از پیوند منافع آنها برای اولین بار در لبنان، دست به معامله مشترکی درباره این کشور زده اند. وی اتهام های وارده به ایران و سوریه مبنی بر دخالت در امور داخلی لبنان را رد و تاکید کرد: این واشنگتن و پاریس هستند که در امور داخلی لبنان مداخله می کنند.
    رئیس جمهوری لبنان همچنین اجرای انتخابات ریاست جمهوری پیش از موعد در کشورش را رد کرد و بر اهمیت برگزاری این انتخابات در زمان مقرر آن و ضرورت روشن شدن حجم اکثریت پارلمانی در لبنان تاکید کرد. وی ابراز عقیده کرد که درخواست گروه حاکم برای اجرای انتخابات ریاست جمهوری پیش ازموعد در لبنان برای کسب رضایت شیراک صورت می گیرد. لحود خواستار تشکیل دولت وحدت ملی در لبنان شد و گفت که تشکیل این دولت تنها راه برون رفت از بحران کنونی سیاسی کشور است. وی درباره ابتکارعمل اخیر عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب برای حل بحران سیاسی لبنان گفت: این ابتکارعمل در قالب جمع آوری اطلاعات و دیدگاه همگان برای یافتن مبانی مشترک به منظور حل و فصل مسائل صورت می گیرد تا رضایت همه لبنانی ها حاصل شود. رئیس جمهوری لبنان گفت: خواهان سرنگونی دولت نیستم بلکه مسئله مهم، تامین مشارکت همگانی در دولت است و من از هر مسئله ای در راستای حفظ منافع لبنان حمایت می کنم و در عین حال مخالف هرگونه القاء و دیکته مسائل از خارج هستم. وی خاطرنشان کرد که اسرائیل تنها استفاده کننده از اوضاع بحرانی کنونی لبنان است. لحود درباره دادگاه بین المللی برای بررسی پرونده ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان گفت: جناح اکثریت حاکم بر لبنان در این زمینه جنجال و هیاهوی تبلیغاتی به راه انداخته است و من اولین فردی بودم که در تماس با کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل متحد از وی خواستم تا بازپرسی بین المللی را برای تحقیقات درباره ترور حریری به لبنان اعزام کند. وی درعین حال خواستار عدم سیاسی کردن دادگاه بین المللی شد و گفت که نباید مسئله دادگاه را از ماهیت حقوقی آن دور کرد.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 7708
    دفعات دیده شده: ۸۱۷ | آخرین مشاهده: ۱ هفته پیش