Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • نظرسنجی: اوج گیری نفرت جهان عرب از آمریکا نظرسنجی: اوج گیری نفرت جهان عرب از آمریکا
    شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۵ ساعت ۹:۵۴

    همزمان با تداوم مداخلات نظامی امریکا در منطقه ی خاورمیانه ، آمریکا شاهد افزایش روزافزون نفرت اعراب از سیاستهای دولت بوش است. براساس نظرسنجی که روز پنجشنبه منتشر شد، چهره آمریکا در جهان عرب در سال ‪ ۲۰۰۶‬میلادی بویژه به علت جنگ عراق و کشمکش در خاورمیانه میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان بسیار تیره تر گشته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، نتایج تحقیقات موسسه معتبر زاگبی اینترنشنال که در اواسط ماه نوامبر در مصر، اردن، لبنان، مغرب و عربستان سع

    همزمان با تداوم مداخلات نظامی امریکا در منطقه ی خاورمیانه ، آمریکا شاهد افزایش روزافزون نفرت اعراب از سیاستهای دولت بوش است. براساس نظرسنجی که روز پنجشنبه منتشر شد، چهره آمریکا در جهان عرب در سال ‪ ۲۰۰۶‬میلادی بویژه به علت جنگ عراق و کشمکش در خاورمیانه میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان بسیار تیره تر گشته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، نتایج تحقیقات موسسه معتبر زاگبی اینترنشنال که در اواسط ماه نوامبر در مصر، اردن، لبنان، مغرب و عربستان سعودی صورت گرفته است ، نشان میدهد که، کشمکش‌ها و جنگ‌ها در عراق و خاورمیانه تاثیر عمیقی بر اعتماد اعراب در توسعه اقتصادی و ثبات سیاسی در منطقه آنها داشته است. جیمز زاگبی در این ارتباط می گوید: نه تنها دیدگاه مردم این کشورها نسبت به امریکا بدتر شده است، حتی چشم انداز مثبتی نسبت به ثبات در منطقه نیز نمی بینند. براساس این نظرسنجی، در این کشورها اکثر مردم نظر مساعدی نسبت به آمریکا نداشتند. نارضایتی افراد در اردن به ‪ ۹۰‬درصد، در مصر به ‪ ۸۳‬درصد و در عربستان سعودی به ‪ ۸۲‬درصد رسیده است. غالب افراد در این 5 کشور معتقدند که چهره آمریکا از لحاظ ارزش‌هایش، مردمانش و فرهنگش در مدت یکسال گذشته از بین رفته است. بیشتر پاسخ دهندگان در این نظر سنجی ، ضمن رد سیاستهای آمریکا در قبال فلسطین و عراق ، از برنامه توسعه دموکراسی در منطقه به سبک امریکا، سیاستهای مداخله جویانه امریکا در لبنان و همچنین سیاستهای یکجانبه گرایانه و جنگ طلبانه امریکا در قبال برنامه صلح آمیز هسته ای ایران بشدت انتقاد می کنند.

    بیشتر پاسخ دهندگان در این نظر سنجی ، ضمن رد سیاستهای آمریکا در قبال فلسطین و عراق ، از برنامه توسعه دموکراسی در منطقه به سبک امریکا، سیاستهای مداخله جویانه امریکا در لبنان و همچنین سیاستهای یکجانبه گرایانه و جنگ طلبانه امریکا در قبال برنامه صلح آمیز هسته ای ایران بشدت انتقاد می کنند.
    جیمز زاگبی این نظرسنجی را مهر تاییدی بر گزارش بیکر و همیلتون مبنی بر لزوم تغییر سیاستهای خاورمیانه ای امریکا میداند.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 7686
    دفعات دیده شده: ۷۹۸ | آخرین مشاهده: ۱ روز پیش