-
بررسی علمی یک تحریف تاریخی ؛ یک دروغ سیاسی
سهشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۵ ساعت ۱۶:۱۱
همایش بین المللی "بررسی هولوکاست؛ چشم انداز جهانی" روز دوشنبه با سخنان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد . در این همایش دو روزه بیش از 150 دانشمند و محقق و کارشناسان داخلی و خارجی مسائل بین الملل شرکت کردند. به پیشنهاد شرکت کنندگان یک کمیته حقیقت یاب برای بررسی وشناخت مسأله هولوکاست تشکیل شود. واژه هولوکاست که در جریان جنگ دوم جهانی وارد ادبیات سیاسی شد به مهمترین ابزار تبلیغات قرن بیستم برای پیشبرد اهداف صهیونیسم تبدیل گردید
همایش بین المللی "بررسی هولوکاست؛ چشم انداز جهانی" روز دوشنبه با سخنان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد . در این همایش دو روزه بیش از 150 دانشمند و محقق و کارشناسان داخلی و خارجی مسائل بین الملل شرکت کردند. به پیشنهاد شرکت کنندگان یک کمیته حقیقت یاب برای بررسی وشناخت مسأله هولوکاست تشکیل شود. واژه هولوکاست که در جریان جنگ دوم جهانی وارد ادبیات سیاسی شد به مهمترین ابزار تبلیغات قرن بیستم برای پیشبرد اهداف صهیونیسم تبدیل گردید. از دیدگاه صهیونیستها، برپایى دولت اسرائیل، نتیجه منطقى ظلم به یهودیان در هولوکاست است. آنها مىخواهند با «آشویتس» و کورههاى آدمسوزى خیالى، خود را مستحق برپایى یک دولت نشان دهند. آن هم در گوشه دیگرى از جهان و با غصب سرزمین ملتى که هیچ گونه ارتباطی به جنایات واقعى یا ساخته و پرداخته آنان ندارد. تاریخ بشر، جنگها، نسلکشىها و جنایات بسیارى را به خود دیده است؛ اما تنها یک حادثه تاریخى است که به عنوان منطقه ممنوع محسوب مىگردد و به هیچ محققى اجازه پژوهش در مستندات، اظهار نظر و بیان حقایق تاریخى پیرامون آن داده نمىشود و با تمام توان با آن بر خورد مىشود؛ آن هم از سوى کشورهایى که خود را مهد آزادى مىدانند. این مساله ، مربوط به کشتههاى جنگ جهانى دوم است؛ البته نه مربوط به همه چهل میلیون کشته شده این جنگ؛ بلکه تنها مربوط به کشتهها و مردههاى یهودى است! واقعیت این است که افسانه هولوکاست، با فلسفه وجودى دولت اسرائیل و منافع حیاتى صهیونیسم بینالملل و دولتهاى غربى، ارتباطى ناگسستنى دارد و از این رو، منطقه ممنوع غرب محسوب مىگردد. هولوکاست چیست؟ هولوکاست (Holocaust)، به معناى «سوزاندن با آتش است که به طور کامل از میان برود» و واژهاى است یونانى که از دو واژه Holos به معنى همه و 1Kaustus به معنى سوزاندن و نابود کردن ترکیب شده است و در لغت، به معناى «همهسوزى» است.2 برخى از زبانشناسان، این واژه را برگرفته از جنایت یهودیان در یمن باستان مىدانند3 که به تدریج و در گذر ایام، مفهوم عامترى یافته، به سوزاندن زنده زنده انسانها اطلاق شده است و در اصطلاح، به نظریهاى اطلاق مىشود که ادعا دارد شش میلیون یهودى در طول جنگ جهانى دوم، بر اثر اعمالى از قبیل اعدام در اتاقهاى گاز و سوزانده شدن در کورههاى آدمسوزى اردوگاههاى کار اجبارى نازىها، کشته شدهاند.4 بر اساس قانونى که پیشنویس آن در اوایل دهه 80 قرن نوزدهم، توسط تعدادى از اعضاى آژانس بینالمللى صهیونیسم، تحت سرپرستى «رنه ساموئل سپرات»، خاخام معروف فرانسه تهیه و در ژوئیه سال 1990م. در فرانسه به تصویب رسید، هرگونه تردید درباره «هولوکاست»، اعم از تردید درباره کشتار - مورد ادعاى - یهودیان در جنگ جهانى دوم، وجود اتاقهاى گاز و حتى کمترین تردید در رقم 6 میلیونى یهودیان کشته شده، جرم تلقى مىشود و هرکس در فرانسه از این قانون تخلف کرده، در سه موضوع یاد شده تردید کند، به یک ماه تا یک سال زندان و پرداخت 2 هزار تا 300 هزار فرانک جریمه محکوم مىشود. بعدها با فشار آمریکا، انگلیس، فرانسه و آژانس صهیونیستى، این قانون در اکثر کشورهاى اروپایى نیز به تصویب رسید؛ به طورى که امروزه هرگونه تردید درباره هولوکاستِ مورد ادعا و ابعاد و اجزاى آن، در اروپا جرم تلقى مىشود!5 جرج بوش، قانون «آنتى سیمیتیزم» را براى به اصطلاح کنترل این پدیده در جهان امضا کرد. هدف از قانون یهودستیزى دولت بوش، این است که تمام انتقادها علیه رژیم اسرائیل را به سکوت کشانده و ددمنشىها و دروغهاى این رژیم را از بین ببرد.6 سرانجام با تلاش رژیم صهیونیستى، این افسانه، جنبهاى جهانى به خود گرفت و مجمع عمومى سازمان ملل، با تصویب قطعنامهاى، روز 27 ژانویه7 را به عنوان روز یادبود هولوکاست، نامگذارى کرد.8 انگیزههاى طرح هولوکاست در بررسى انگیزههاى طرح افسانه هولوکاست، با دو عامل عمده مواجهایم که از این قضیه به صورتهاى مختلف بهرهمند شدهاند؛ یکى صهیونیسم که ذىنفع عمده است و دیگرى خود دولتهاى غربى. الف) انگیزههاى صهیونیسم از دیدگاه محققانى که درباره چگونگى و انگیزههاى طرح افسانه هولوکاست به تحقیق پرداختهاند، چند دلیل عمده در این زمینه وجود دارد که عبارتند از: 1. انگیزههاى سیاسى از دیدگاه صهیونیستها، برپایى دولت اسرائیل، نتیجه منطقى ظلم بر یهودیان در هولوکاست است. تعجبآور این است که آنها مىخواهند به واسطه وقوع «آشویتس»9 و کورههاى آدمسوزى خیالى، خود را مستحق برپایى یک دولت بنمایانند؛ آن هم در گوشه دیگرى از جهان و با غصب سرزمین ملتى که هیچ گونه ربطى به جنایات واقعى یا ساخته و پرداخته آنان ندارد. چنان که «آبراهام هشل» مىگوید: «دولت اسرائیل، پاسخ خدا به آشویتس است»10 و « موشه زیمرمن»، رئیس گروه مطالعات آلمانى در دانشگاه عبرى اورشلیم تأکید مىکند که «هالوکاست [هولوکاست]، توجیه اصلى تأسیس دولت اسرائیل است».11 چرا در فلسطین؟ سازمان صهیونیسم، در شرایط جنگ جهانى، اولین مرحله از پروژه تسلط بر جهان را کلید زد. این سازمان، چاره را در این دید که از هرج و مرج به وجود آمده در جنگ جهانى استفاده کند و با «مظلومنمایى» هرچه تمامتر، چنین جلوه دهد که جهان مسیحیت به آنان حمله کرده و تعداد زیادى از آنان را کشته است؛ پس آنان ناچارند به جاى دیگرى بروند و کجا بهتر از خاورمیانه و آن هم فلسطین؛12 سیاستى که نه بر اساس اجبار، بلکه کاملاً مورد خواست و مطابق اهداف صهیونیسم بود. «هانا آرنت» معتقد است: «سیاست ناسیونال سوسیالیستها در مورد یهودیان، سیاستى بود که کاملاً طرفدار صهیونیسم بود».13 «هاینتس هوهنه»، روزنامهنگار آلمانى نیز در تأیید این نظر مىگوید: «صهیونیستها، استقرار فاشیسم در آلمان را نه به مثابه یک مصیبت ملى، بلکه به عنوان فرصتى تاریخى و بىمانند در وصول به هدفهاى صهیونیستى خویش مىدیدند».14 علاوه بر تأسیس اسرائیل و تلاش براى تحقق اهداف صهیونیسم بینالملل، صهیونیستها دو هدف عمده سیاسى دیگر را از مظلومنمایى یهود و تقدس بخشیدن به هولوکاست، تعقیب مىکنند؛ 1. پیشگیرى از خیزش عمومى جهانیان علیه صهیونیسم. 2. مظلومنمایى و برانگیختن احساسات نژاد یهود و ایجاد اتحاد سیاسى آنان.15 2. انگیزههاى اقتصادى صهیونیستها با ماجراى هولوکاست و طرح دعاوى حقوقى علیه کشورهاى آلمان، اتریش، لهستان، سوئیس و...، تا کنون میلیاردها دلار به جیب زدهاند. به عنوان نمونه، آلمان ملزم شد از سال 1952 تا سال 2002م. به روشهاى مختلف، به بازماندگان به اصطلاح قتل عام یهود غرامت بپردازد16 و بر اساس توافقهاى حاصله، «دولت این کشور، زیر فشارهاى باجخواهانه صهیونیستها، مجبور شد موافقت خود را با اعطاى سالانه 50 میلیون مارک تا سال 2002م. به رژیم صهیونیستى اعلام نماید».17 گلدمن (مجرى اصلى طرح) مىگوید: «هدف از این افسانهسازىها و دروغپردازىها، صرفاً گرفتن غرامت براى قربانیان جنگ نبود؛ بلکه هدف از آن، تهیه بودجه لازم جهت پایهریزى حکومتى بود که کوچکترین حقى در این رابطه نداشت؛ زیرا زمانى که این جنایات انجام شد، چنین دولتى وجود خارجى نداشت؛ اما از این مسئله، براى فراهم آوردن تسلیحات لازم براى جنایات جدید بهره گرفت».18 3. انگیزههاى روانى سوء استفاده از گرایشهاى فطرى بشر به حمایت از مظلوم، رساترین تعبیرى است که مىتوان آن را محور همه فعالیتهاى جنبش صهیونیسم در طى قرن بیستم دانست؛ مفهومى که در ایجاد دولت نامشروع صهیونیستى در فلسطین و تحکیم پایههاى آن، بسیار مؤثر بوده و یهودیان با تمسک به این شیوه تا کنون توانستهاند بر تمامى جنایتها، قانونشکنىها و فزونخواهىهاى خود در سرتاسر جهان سرپوش گذارند. «پل فرام»، مدیر انجمن کانادایى آزادى بیان مىگوید: «من با رئیسجمهور ایران موافقم و معتقدم اشتباه است که فلسطینیان تاوان گناه اروپایىها را بپردازند و کشور خود را از دست بدهند. من همچنین بر این باورم که داستان دروغین هولوکاست، براى این که به اروپاییان و ساکنان آمریکاى شمالى این حس داده شود که گناهکارند، ایجاد شده است. افسانه هولوکاست، به یهودیان اجازه مىدهد تا میلیاردها دلار از آلمان و دیگر کشورها غرامت بگیرند. هولوکاست همچنین اذهان مردم آمریکاى شمالى و اروپا را براى پذیرش ددمنشىها و خشونتهاى اسرائیل آماده مىکند». مقام معظم رهبرى در تحلیلى جامع و شیوا از نحوه شگردهاى تبلیغاتى صهیونیستها و اهدافى که آنان از مظلومنمایى یهود و طرح کورههاى آدمسوزى دنبال مىکنند، مىگوید: «صهیونیستها از اول کار، یک شگرد تبلیغى را انتخاب کردند که عبارت است از مظلومنمایى. براى مظلومنمایى، داستانها و افسانههاى فراوانى جعل شد؛ خبرهایى ساخته شد و تلاشهاى بىوقفهاى انجام گرفت. اینها مسئله نگرانى روانى یهودیان را مطرح کردند و گفتند چون یهودىها در طول قرنهاى متمادى زیر فشار بودند، از لحاظ روانى دچار نگرانىاند و به امنیت روانى احتیاج دارند. صهیونیستها در مذاکرات با سران کشورهاى غربى و بعدها در گفتوگوهاى خود با کشورهاى اسلامى و عربى، مسئله امنیت روانى را مطرح کردند و گفتند ما به امنیت روانى احتیاج داریم و باید امنیت روانى ما تأمین شود. هر اقدامى بخواهد انجام بگیرد، اگر به سودشان نباشد، به بهانه امنیت روانى، مىتوانند آن را خنثى کنند. شما وقتى سرزمین را از دست مىدهید، مىدانید چه چیزى را از دست دادهاید؛ اما وقتى مىخواهید خواسته اسرائیل را در مورد امنیت روانى برآورده کنید، نمىدانید تا کجا باید به ادامه داد؛ سرنوشت کشورهای اروپایی در این زمینه عبرت آموز است. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت : بسیاری از ساختارها به دلیل کهنگی و منطبق نبودن با معیارهای درست، نیاز به آسیب شناسی دارند و هولوکاست نیز از این مساله جدا نیست . "منوچهر متکی" در پاسخ به پرسش یکی از حاضران با بیان این که بخشی از فرآیند حقیقت یابی با برپایی این همایش انجام گرفته است ، افزود : درعین حال ایجاد این کمیته میتواند یکی از نتایج این همایش باشد . وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر این که حضور اندیشمندان با توجه به فضایی که یک جانبه گرایان ایجاد کردهاند ،نشان از شجاعت اندیشمندان دارد، افزود : ما با برگزاری این همایش به دنبال تغییر قوانین نیستیم بلکه به دنبال یافتن حقیقت هستیم و امیدواریم قوانین هم بر اساس حقایق تغییر کند. وی با بیان این که برخی قوانین بینالمللی کهنه شدهاند و پس از گذشت 60سال نیازمند تغییراتی هستند اظهار داشت : هر دانشجوی علوم سیاسی در سراسر جهان میداند که نظام بینالمللی عادلانه نیست ، چرا که قوانین عادلانه متناسب و امروزی بر آن حکم نمیراند و در واقع این قوانین بشریت را تحقیر میکند. متکی درپی اظهارات یک خاخام یهودی شرکت کننده در همایش گفت: همان طور که یهودیان ایران قرنها به خوبی با ایرانیان زندگی کردهاند، جمهوری اسلامی ایران نیز حضور یهودیان در فلسطین را بدون اشکال میداند و موافق همه پرسی عمومی در فلسطین است. وی در ادامه گفت : ما نگرانی کسانی را که میگویند با برگزاری این همایش رسمیت مباحثی زیر سؤال میرود درک میکنیم، چرا که در این حال مناسبات 50 - 60 ساله آنها که بر این مبنا تعریف شده است نیز زیر سوال خواهد رفت. وی با بیان این که این همایش امکان طرح آزاد نظرات متفاوت را برای اندیشمندان مختلف فراهم کرده است، افزود: دهها تن از برجستهترین محققان و تاریخ نگاران در این همایش حضور یافتند که این مساله نوید دهنده یک کار علمی در سطح بالایی است. متکی ادامه داد: اگر این کار با سطح علمی بالا به جهان منعکس شود نتایجی را در بردارد. وی تصریح کرد: دلیلی هم برای مخالفت با این کار علمی وجود ندارد. خاخام " موشه فریدمن " از کشور اتریش با اشاره به سوءاستفاده اسرائیل از مساله هولوکاست گفت :مسلمانان زخم خورده هولوکاست هستند . وی افزود : متاسفانه صهیونیستها امروز قصد دارند هولوکاست را معادل یهودیت قرار دهند و این مساله به هیچ وجه مورد تایید یهودیان نیست . فریدمن افزود : صهیونیست ها با ایجاد هویت دروغین و نه بر اساس حقایق تاریخی برای به دست آوردن اهداف مادی خود تلاش می کنند . وی ادامه داد : آنها جهان اسلام را مسئول قتل یهودی ها می دانند و بیشترین حملات علیه مسلمانان است در حالی که مسلمانان خود زخم خورده هولوکاست هستند و تبعات آن را تحمل می کنند. وی گفت : امروز صهیونیستها برای نابودی جمهوری اسلامی ایران آماده شده اند زیرا این کشورمساله هولوکاست را دست کم به آن مفهومی که آنها بیان می کنند, نمی پذیرد. این خاخام اتریشی با بیان اینکه صهیونیستها امروز یهودیان مخالف خود را تندرو می دانند , افزود: ماجامعه یهودیان برای نابودی دولت صهیونیستی تلاش می کنیم تا فلسطین را به صاحبان اصلی آن باز پس دهیم. وی با قدردانی از موضع مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت : 250 هزار نیروی اسرائیلی در جنگ عراق مشارکت کردند و این نیروها عامل کشتار مردم عراق بودند و صهیونیستها باید در کنار خروج از فلسطین , عراق را هم تخلیه کنند. فریدمن با انتقاد از طرح صلح پیشنهادی اروپا گفت : این طرح نمی تواند صلح پایدار در منطقه ایجاد کند. اسرائیلی ها تحمل دموکراسی را ندارند ؛ هولوکاست یک دروغ است خانم "میشل رنوف" محقق انگلیسی با اشاره به سخنان محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران درباره کلمه دروغین هولوکاست گفت :من با سخنان رئیس جمهور موافقم و از احساسات صادقانه و انسان دوستانه وی قدردانی می کنم . وی در حاشیه نشیت بین المللی "هولوکاست ، چشم انداز جهانی " در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری قدس گفت : رئیس جمهور ایران به دنبال حقیقت است و من با دیدگاههای وی درباره هولوکاست موافقم . رنوف گفت : به عقیده من غربی ها بسیاری از مفاهیم تاریخی را تحریف کردند و به این تلاش خود ادامه می دهند. وی همچنین با اشاره به پیروزی حماس در انتخابات دموکراتیک و مخالفت اسرائیل و امریکا با این دولت گفت :این مساله نشان داد که اسرائیلی ها تحمل دموکراسی را ندارند. . خانم رنوف با اشاره به برخورد دوگانه امریکا و کشورهای غربی در برابر تحولات منطقه گفت : من در کانادا شاهد برگزاری دادگاههایی بودم که برای محاکمه مخالفان هولوکاست برگزار شد . این محقق انگلیسی با اشاره به جنگهای اخیر منطقه گفت :در تمامی این جنگ ها دو طرف غیر یهودی با هم درگیر بودند و تنها جریان صهیونیسم بود که از این درگیری ها سود می برد. رنوف در پایان گفت :محمد و مسیح برای ما یکی هستند و ما باید در برابر تهدیدات لابی صهیونیسم بایستیم . رویای من فاش ساختن دروغ هولوکاست است مدیر موسسه تحقیقاتی آدلاید در استرالیا که در همایش بین المللی "هولوکاست ، چشم انداز جهانی "شرکت کرده بود گفت :رویای من این است که بتوانم دروغ تاریخی هولوکاست را فاش کنم . وی در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری قدس (قدسنا) افزود : هولوکاست یک مساله تحریف شده است و می بایست ابعاد آن روشن شود. وی ادامه داد : جمهوری اسلامی ایران این فرصت را برای ما فراهم کرد تا به رویای خود برسیم . توبن گفت :این یک واقعیت است که ما در استرالیا نمی توانیم درباره هولوکاست سخنی بگوئیم و از آزادی بیان برخوردار نیستیم . وی با بیان اینکه من به همین خاطر 6ماه در آلمان زندانی بودم و برخی از دوستان من برای مخالفت با هولوکاست هنوز در زندان هستند . همایش هولوکاست یک دروغ تاریخی را فاش کرد نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران برگزاری همایش بین المللی "هولوکاست ،چشم انداز جهانی "را گامی جسورانه از سوی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت :این همایش دروغ تاریخی هولوکاست را فاش کرد. محمد ابوجهاد در حاشیه این همایش در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری قدس (قدسنا) افزود :اهمیت این همایش از آنجایی است که سازمان ملل پیش از آن درباره برگزاری این نشست یک موضع منفی اتخاذ کرد. وی همچنین با اشاره به برخورد دوگانه سازمان ملل ادامه داد : سازمان ملل درحالی در برابر این همایش موضع منفی اتخاذ می کند که در قبال کشتار بیت حانون به سکوت خود ادامه می دهد. هماش هولوکاست یک نشست علمی است سخنگوی وزارت خارجه کشورمان برگزاری همایش بین المللی "هولوکاست ،چشم انداز جهانی "را یک نشست علمی خواند که بمنظور بررسی ابعاد پیدا و پنهان هولوکاست برگزار شده است . محمد علی حسینی در حاشیه این همایش در گفت وگویی کوتاه با خبرگزاری قدس (قدسنا ) در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری این همایش فشارهای بین المللی از جمله آمریکا را علیه ایران در پی نخواهد داشت افزود : ما قصد داریم در این همایش مساه هولوکاست را به طور علمی بررسی کنیم مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی و بینالملل پیش از سخنان متکی با ارائه گزارشی، هدف از برگزاری این همایش را ایجاد فضای علمی و تحقیقاتی مناسب برای بررسی طرح مسائل تاریخی عنوان کرد. سید "رسول موسوی " افزود: این همایش با هدف ایجاد محیطی علمی برای طرح و بررسی هولوکاست برگزار شد. وی ادامه داد : برخی با فرض اینکه هدف این همایش تکذیب هولوکاست است، همکاری با همایش را رد کردند وبرخی دیگر نیز برپایی این همایش را اقدامی سیاسی دانستند و برای همکاری با این همایش تردید داشتند. موسوی اظهار داشت : برپاکنندگان همایش بینالمللی هولوکاست نه در صدد نفی هولوکاست و نه اثبات آن هستند. دفتر مطالعات سیاسی و بینالمللی وزارت امور خارجه این رسالت را برای خود میبیند که فضای علمی و تحقیقاتی مناسب را برای طرح مسائل تاریخی فراهم کند. وی افزود: در این همایش سخنرانیهای محققان و اندیشمندانی از کشورهای ایران، آلمان، آمریکا، اتریش، اردن، ارمنستان، استرالیا، اندونزی، انگلیس، ایتالیا، بحرین، بلژیک، پرتغال، پاکستان، دانمارک، روسیه، ژاپن، ساحل عاج، فرانسه، کنیا، مالزی، مجارستان، مراکش، مصر، نیجریه و یونان ارائه میشود. وی محورهای این سخنرانیها را دیدگاههای "هولوکاست ، دیدگاه نوین" ، " هولوکاست: آمار، ارقام و واقعیت ها"، "هولوکاست اسناد تاریخی"، "نازیسم، هولوکاست، صهیونیستها"، "هولوکاست، آثار و پیامدها، چشمانداز جهانی" ذکر کرد.
خبر
نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
شماره مطلب: 7619
دفعات دیده شده: ۱۶۳۹ | آخرین مشاهده: ۶ روز پیش