Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • وزیرکارمستعفی لبنان: دولت تلاش می کند بافتنه درمقابل حرکت دمکراتیک بایستد وزیرکارمستعفی لبنان: دولت تلاش می کند بافتنه درمقابل حرکت دمکراتیک بایستد
    چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵ ساعت ۹:۳۱

    وزیرکار مستعفی لبنان کشته شدن یکی از مخالفان دولت را ترور دموکراسی از سوی گروه حاکم توصیف کرد. طراد حماده گفت این گروه قصد دارد با فتنه انگیزی و اشوب و اعزام عوامل خود برای بستن راهها و حمله به شهروندان بی دفاع و بی گناه دربرابرحرکت دمکراتیک و ازادی بیان که طبق قانون اساسی مجاز است بایستد. وی افزود در تظاهرات بی سابقه مخالفان که دران بیش از یک میلیون لبنانی در مرکز بیروت شرکت کردند موضع سیاسی به شیوه دمکراتیک / مسالمت امیز و قانونی اعلام می شود

    وزیرکار مستعفی لبنان کشته شدن یکی از مخالفان دولت را ترور دموکراسی از سوی گروه حاکم توصیف کرد. طراد حماده گفت این گروه قصد دارد با فتنه انگیزی و اشوب و اعزام عوامل خود برای بستن راهها و حمله به شهروندان بی دفاع و بی گناه دربرابرحرکت دمکراتیک و ازادی بیان که طبق قانون اساسی مجاز است بایستد. وی افزود در تظاهرات بی سابقه مخالفان که دران بیش از یک میلیون لبنانی در مرکز بیروت شرکت کردند موضع سیاسی به شیوه دمکراتیک / مسالمت امیز و قانونی اعلام می شود و ناظران به این موضوع اعتراف می کنند واین تظاهرات شبیه به یک جشنواره سیاسی است. وزیر کارمستعفی لبنان اظهار داشت کسانی که درباره فتنه انگیزی هشدار می دهند و درعین حال افرادی را برای چنین کاری بسیج می کنند مسئول اقدامات خود هستند از این رو نیروهای امنیتی لبنان وظیفه دارند این افراد را تحت پیگرد قرار دهند و انها را برای محاکمه به دستگاه قضایی تحویل دهند. طراد حماده بسیج سیاسی را عامل تحریک علیه مخالفان دانست و گفت برخی طرفها درجریان بیان مواضع سیاسی و اظهارات خود وفراخواندن عناصرخویش به ریختن درخیابانها و بستن راه ها ودست زدن به اقدامات غیرقانونی، دربوق فتنه می دمند. وی ضمن اعلام اینکه جناح حاکم به اقدامات تحریک امیزدست می زند اما مخالفان به خویشتنداری پایبند هستند تاکید کرد مخالفان مواضع سیاسی خود را اتخاذ و برنامه تظاهرات مسالمت امیز تعرض نکردن به افراد و دارایی ها یا نظم عمومی و نیروهای امنیتی و ارتش، تدوین کرده اند. حماده درباره اقدامات بعدی مخالفان گفت مخالفان برنامه سیاسی روشنی دارند و تشکیل دولت وحدت ملی در اولویت است و به طور تدریجی به اقدامات قانونی از جمله تحصن، تظاهرات، اعتصاب و برگزاری همایش ها روی خواهند اورد. وزیر کارمستعفی لبنان تصریح کرد برخلاف اظهارات گروه حاکم، اعضای دولت از سوی مخالفان در محاصره نیستند و مخالفان به مقر دولت رفتند تا صدای خود را به گوش انها و کسانی که ادعا می کنند در محاصره هستند برسانند و این ادعای انها دروغ است.

    وزیر کارمستعفی لبنان تصریح کرد برخلاف اظهارات گروه حاکم، اعضای دولت از سوی مخالفان در محاصره نیستند و مخالفان به مقر دولت رفتند تا صدای خود را به گوش انها و کسانی که ادعا می کنند در محاصره هستند برسانند و این ادعای انها دروغ است.
    طراد حماده در ادامه اظهارات خود به سفر دبیرکل اتحادیه عرب به لبنان و ابتکار وی برای حل بحران این کشور اشاره کرد وگفت طرح عمرو موسی از دوماه پیش به مخالفان پیشنهاد شد و ما درهمان زمان ان را رد کردیم اما گروه حاکم به این مسئله توجهی نکرد وبه این ابتکار وهم به خود میانجی بی احترامی کرد . وی با اشاره به نشست عمرو موسی با هیئتی از حزب الله اظهار داشت مسئولان حزب الله همه ایده ها و مشکلات را به اطلاع وی رساندند به طوری که خود موسی این نشست را بسیار مفید توصیف کرد. حماده از هر ابتکار عربی جدی و صادقانه ای که به حل بحران لبنان کمک کند استقبال کرد و گفت بسیاری از این ابتکارها به بن بست می رسند زیرا گروه حاکم قصد دارد تک روی کند و قدرت را به انحصار خود دراورد. وزیر کار مستعفی لبنان در پایان این مصاحبه تاکید کرد مخالفان به حرکت دمکراتیک خود تا رسیدن به اهدافی که اعلام کرده اند ادامه خواهند داد.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 7414
    دفعات دیده شده: ۱۰۰۴ | آخرین مشاهده: ۲ روز پیش