Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • توصیه های شورای سیاست خارجی امریکا و بنیاد مک کورمک به دولت این کشور  برای مقابله با ایران توصیه های شورای سیاست خارجی امریکا و بنیاد مک کورمک به دولت این کشور برای مقابله با ایران
    سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۵ ساعت ۱۷:۱۵

    شورای سیاست خارجی امریکا و بنیاد مک کورمک , در راستای اهداف مداخله جویانه دولت امریکا روز گذشته گزارشی توصیه آمیز مبتنی بر مقابله با قدرت ایران در منطقه به دولت این کشور ارایه کرده اند. این گزارش ضمن طرح مجدد ادعاهای واهی امریکا مبنی بر دخالت ایران در وقایع عراق ، راهکارهای تشدید اختلاف بین شیعه و سنی در عراق ، هدف قراردادن نمایندگان دولت ایان در عراق و همچنین دلایل ناکارامدی رادیو فردا و تبلیغ رسانه ای امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بررس و ت

    شورای سیاست خارجی امریکا و بنیاد مک کورمک , در راستای اهداف مداخله جویانه دولت امریکا روز گذشته گزارشی توصیه آمیز مبتنی بر مقابله با قدرت ایران در منطقه به دولت این کشور ارایه کرده اند. این گزارش ضمن طرح مجدد ادعاهای واهی امریکا مبنی بر دخالت ایران در وقایع عراق ، راهکارهای تشدید اختلاف بین شیعه و سنی در عراق ، هدف قراردادن نمایندگان دولت ایان در عراق و همچنین دلایل ناکارامدی رادیو فردا و تبلیغ رسانه ای امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بررس و توصیه شده است. این دو نهاد در گزارشی به دولت این کشور اعلا‌م کرده‌اند امریکا باید برای از بین بردن نفوذ ایران در عراق تلا‌ش کند.امریکا می تواند با تشدید تدابیر امنیتی در مرز ایران و عراق برای جلوگیری از ورود ایرانی ها به خاک عراق و هدف قرار دادن همه نمایندگان دولتی ایران در عراق این کار را انجام دهد. علا‌وه بر این امریکا باید برای به حاشیه راندن گروههای شبه نظامی شیعی مورد حمایت ایران و جلوگیری از قدرت گرفتن آنها در عراق تلا‌ش کند . شورای سیاست‌خارجی امریکا و بنیاد مک کورمک همچنین در این گزارش اعلام کردند: رادیو فردا و رادیو امریکا نتوانسته اند سیاستهای امریکا را پیش ببرند .

    شورای سیاست‌خارجی امریکا و بنیاد مک کورمک همچنین در این گزارش اعلام کردند: رادیو فردا و رادیو امریکا نتوانسته اند سیاستهای امریکا را پیش ببرند .
    این دونهاد به دولت این کشور توصیه کرده اند , امریکا باید در پیامش به مردم ایران التزام خود را به حمایت از تلاشهای ملت ایران در جهت دستیابی به آزادی نشان دهد و این حمایت هم در حرف و هم در عمل باید نشان داده شود و برای این کار لازم است امریکا در ابزارهای موجودش در زمینه ارتباط های راهبردی اصلاحاتی بوجود بیاورد. این ابزارها بخش فارسی رادیو امریکا ورادیو فردا هستند.در حال حاضر هیچ یک از این دو رسانه پاسخگوی نیازهای مردم ایران نیستند. این دو رسانه بجای تدوین کردن چشم انداز استراتژیک برای ایران از طریق برنامه های تحلیلی هدفمند تاریخی , فرهنگی و اجتماعی بخش اعظم برنامه های خود را به پخش آهنگ اختصاص داده است .هدف برنامه های فوق باید ارتباط برقرار کردن با عموم مردم ایران باشد.این برنامه ها باید به گونه ای باشد که حمایت از جریانها و نیروهای سیاسی مخالف حکومت ایران در داخل این کشور به گونه بهتری بیان شود , به بی‌اعتبار ساختن رژیم ایران به عنوان تنها منبع دانش اسلامی کمک کند, بر فساد رژیم ایران و نقض حقوق بشر توسط حاکمیت این کشور تاکید کند و برخطرات رفتار کنونی رژیم ایران تمرکز کند . در همین راستا لازم است صورتهای جدید و نوظهوری از رسانه ها از اینترنت و وبلاگ گرفته تاپیامهای کوتاه تلفن همراه را به عنوان ابزارهای ارتباط برقرار کردن بامردم ایران مد نظر داشت.امریکا باید توجه وحمایت خود را از رسانه های غیردولتی که برای مردم ایران برنامه تولید می کنند افزایش بدهد . جالب آنکه با وجود طراحان عملیات روانی در دولت آمریکا و هجمه ی شدید رسانه ای این کشور علیه مواضع جمهوری اسلامی ، همچنان کشورهای جهان بخصوص منطقه خاورمیانه شاهد گسترش روزافزون محبوبیت انقلاب اسلامی و افزایش تنفر از سیاستهای منطقه ای دولت امریکاست.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 7380
    دفعات دیده شده: ۷۷۶ | آخرین مشاهده: ۲ هفته پیش