Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • سرپرست حجاج ایرانی : دنبال روی از اسرائیل و آمریکا بت پرستی است سرپرست حجاج ایرانی : دنبال روی از اسرائیل و آمریکا بت پرستی است
    جمعه ۳ آذر ۱۳۸۵ ساعت ۱۲:۲۷

    نماینده ولی فقیه در حج و سرپرست حجاج ایرانی بیت الله الحرام، گفت: اسراییل بت و آمریکا بت بزرگ است و دنبال روی از اینها،بت پرستی است. آیت الله محمد محمدی ری شهری در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران،افزود: برائت از مشرکین از وظایف مهم است و ما در مراسم حج اعلام موضع خواهیم کرد. وی، در عین حال گفت: مساله برائت از مشرکین فقط به اعلام موضع در ایام حج صورت نمی‌گیرد و شعار برائت از مشرکین یک شعار عقلی برای بسیج جهان اسلام است. ری شهری، گفت: بای

    نماینده ولی فقیه در حج و سرپرست حجاج ایرانی بیت الله الحرام، گفت: اسراییل بت و آمریکا بت بزرگ است و دنبال روی از اینها،بت پرستی است. آیت الله محمد محمدی ری شهری در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران،افزود: برائت از مشرکین از وظایف مهم است و ما در مراسم حج اعلام موضع خواهیم کرد. وی، در عین حال گفت: مساله برائت از مشرکین فقط به اعلام موضع در ایام حج صورت نمی‌گیرد و شعار برائت از مشرکین یک شعار عقلی برای بسیج جهان اسلام است. ری شهری، گفت: باید موضوع تلاش استکبار برای سلطه بر جهان اسلام در این مراسم مورد توجه مسلمانان و نخبگان جهان اسلام قرار گیرد و امت اسلام باید به تفاهم و وحدت کلمه برسند. وی افزود: اگر امت اسلامی و دولت‌های اسلامی در کنار هم قرارگیرند قادر خواهند بود که کارهای بزرگی انجام دهند اما غفلت از این مساله باعث شد که غارت گران و دشمنان اسلام برسرنوشت مسلمانان مسلط شوند. همه کارگزاران حج و زایران خانه خدا باید توجه کنند که دست‌هایی در کار است که بین مسلمانان شیعی و سنی اختلاف ایجاد کنند.

    اگر امت اسلامی و دولت‌های اسلامی در کنار هم قرارگیرند قادر خواهند بود که کارهای بزرگی انجام دهند اما غفلت از این مساله باعث شد که غارت گران و دشمنان اسلام برسرنوشت مسلمانان مسلط شوند. همه کارگزاران حج و زایران خانه خدا باید توجه کنند که دست‌هایی در کار است که بین مسلمانان شیعی و سنی اختلاف ایجاد کنند.
    وی افزود: زایران خانه خدا باید از حرکت و کاری که موجب اختلاف است در مراسم باشکوه حج اجتناب کنند و برای کارهایی که سبب وحدت کلمه و نزدیک شدن مسلمانان است، تلاش کنند. وی اظهارداشت:شرک زدایی در مراسم باشکوه حج یکی از برکات مهم آن است که در شعار رسمی حج بیان شده و شرک و مشرک این نیست که کسانی لات و هبل را می‌پرستیدند در حالی که بت‌های نوین جهان امروزی خطرناکتر از این بت ها هستند. ری شهری با گرامیداشت فرارسیدن هفته حج و هفته بسیج، گفت: باتوجه به نامگذاری امسال به نام سال پیامبر اعظم(ص) محور تبلیغاتی حج امسال سیره اخلاقی و عملی پیامبر اسلام (ص) خواهد بود. وی سپس به برکات و آثار حج و نقش آن درزندگی فرد و جامعه اشاره کرد و گفت:نخستین برکت حج برای کسانی که توفیق این سفر را پیدا می‌کنند، طهارت نفس و روح است که در روایت‌های مختلف موردتاکید قرار گرفته است. ری شهری با استناد به روایتی از رسول خدا(ص)، گفت:مردم باید تلاش کنند که توفیق زیارت خانه خدا نصیب آنها شود چرا که این سفر نورانی سبب می‌شود که گناهان از روح و روان انسان پاک و روح طاهر شود. وی، اجابت دعا و غنا و بی‌نیازی را از برکات دیگر حج ذکر کرد و گفت: به استناد روایات، کسی که به حج مشرف شود در ادامه زندگی دچار فقر نمی‌شود. سرپرست حجاج ایرانی خانه خدا ، خیر دنیا و آخرت و تامین منافع جامعه اسلامی رااز آثار دیگر حج بر شمرد و گفت: آثار حج منحصر به منافع فردی نیست بلکه حج می‌تواند جامعه اسلامی را بی‌نیاز کند و انواع مشکلات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی امت اسلام را حل کند. ری شهری، گفت: یکی از حکمت‌های حج این است که آنکه در مغرب و مشرق و در دریا و صحرا است و همچنین آنکه حج می‌کند و نمی‌کند از برکات این سفر معنوی بهره ببرد و این خیلی برتر از منافع فردی است. وی افزود:یکی از برکات مهم حج هوشیاری جهان اسلام است، یعنی وقتی مسلمانان کنار هم قرار می‌گیرند و این معنی فراتر از یک عبادت دارد و مسلمان باید در این هنگام تلاش کنند که جهان اسلام به منافع مورد نیاز خود برسد و در برابر فتنه‌هایی که حج و اسلام را تهدید می‌کند، هوشیار باشند.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 7142
    دفعات دیده شده: ۶۴۸ | آخرین مشاهده: ۳ هفته پیش