Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • محاکمه دو روزنامه‌نگار دانمارکی به اتهام افشای اطلاعات مربوط به عراق محاکمه دو روزنامه‌نگار دانمارکی به اتهام افشای اطلاعات مربوط به عراق
    سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵ ساعت ۹:۵۲

    دادگاه رسیدگی به اتهام دو روزنامه‌نگار دانمارکی به اتهام‌افشای نسخه‌ای از گزارش محرمانه سرویس‌های مخفی در مورد تردید در وجود سلاحهای کشتارجمعی در عراق، روز دوشنبه در دادگاه قضایی کپنهاگ آغازشد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از کپنهاگ، این نخستین بار در تاریخ معاصر دانمارک « علاقه مند به آزادی بیان » است که روزنامه‌نگاران به افشای اطلاعات محرمانه‌ای متهم شده‌اند که به امنیت کشور لطمه زده است. این احتمال وجود دارد که آنها به زندان تا دوسال محکوم شوند.

    دادگاه رسیدگی به اتهام دو روزنامه‌نگار دانمارکی به اتهام‌افشای نسخه‌ای از گزارش محرمانه سرویس‌های مخفی در مورد تردید در وجود سلاحهای کشتارجمعی در عراق، روز دوشنبه در دادگاه قضایی کپنهاگ آغازشد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از کپنهاگ، این نخستین بار در تاریخ معاصر دانمارک « علاقه مند به آزادی بیان » است که روزنامه‌نگاران به افشای اطلاعات محرمانه‌ای متهم شده‌اند که به امنیت کشور لطمه زده است. این احتمال وجود دارد که آنها به زندان تا دوسال محکوم شوند. پنج جلسه برای این محاکمه پیش‌بینی شده است و رای در آخر نوامبر یا اوایل دسامبر صادر خواهد شد. « جسپر لارسن » و « میشل بی‌جر » از روزنامه « برلینگسکه تایدند (محافظه‌کار) در یک مجموعه مقالات در سال ‪ ۲۰۰۴‬تحلیل‌های محرمانه‌ای را در مورد تهدید سلاحهای کشتار جمعی که توسط « فرانک گرویل »، نماینده سرویس اطلاعات دفاعی دانمارک به دست آمده بود، گزارش کردند. روزنامه در ‪ ۲۲- ۲۳‬فوریه(‪ ۳- ۴‬اسفند) و ‪ ۷‬مارس ‪ ۱۷) ۲۰۰۴‬اسفند‪(۱۳۸۲‬ نسخه‌هایی از گزارش مخفی مامور گرویل که به چهارماه زندان محکوم شد را منتشر کردند که بر اساس این گزارش هیچگونه اطلاعات موثقی درباره وجود سلاحهای کشتارجمعی عملیاتی در عراق قبل از جنگ علیه رژیم صدام در عراق یافت نشده است. این اسناد تز دولت لیبرال-محافظه‌کار دانمارک را زیر سووال می‌برد که بر اساس آن رژیم صدام، سلاحهای کشتارجمعی در اختیار دارد و این دلیل موجهی برای شرکت دانمارک در جنگ علیه عراق در سال ‪ ۲۰۰۳‬و حضور در کنار آمریکا و انگلستان بوده ‌است.

    این اسناد تز دولت لیبرال-محافظه‌کار دانمارک را زیر سووال می‌برد که بر اساس آن رژیم صدام، سلاحهای کشتارجمعی در اختیار دارد و این دلیل موجهی برای شرکت دانمارک در جنگ علیه عراق در سال ‪ ۲۰۰۳‬و حضور در کنار آمریکا و انگلستان بوده ‌است.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 6922
    دفعات دیده شده: ۵۷۳ | آخرین مشاهده: ۳ روز پیش