Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • دکتر ولایتی تهدیدات دشمنان در اقدام نظامی علیه ایران را جنگ روانی توصیف کرد دکتر ولایتی تهدیدات دشمنان در اقدام نظامی علیه ایران را جنگ روانی توصیف کرد
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۸۵ ساعت ۱۴:۵۴

    علی اکبر ولایتی عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران تهدیدات دشمنان برای وارد کردن ضربات نظامی علیه این کشور را صرفا نوعی جنگ روانی دانست. وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در طول 28 سال گذشته موانع بیشماری را پشت سرگذاشته و توانمندی خود در مقابله با دسیسه های بیگانگان را با قدرت و اقتدار به اثبات رسانده است. ولایتی خاطرنشان کرد: صدام که بعد از مدت کوتاهی از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی به ایران حمله کرد به نیابت از برخی کشورهای غربی و عربی مرتجع

    علی اکبر ولایتی عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران تهدیدات دشمنان برای وارد کردن ضربات نظامی علیه این کشور را صرفا نوعی جنگ روانی دانست. وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در طول 28 سال گذشته موانع بیشماری را پشت سرگذاشته و توانمندی خود در مقابله با دسیسه های بیگانگان را با قدرت و اقتدار به اثبات رسانده است. ولایتی خاطرنشان کرد: صدام که بعد از مدت کوتاهی از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی به ایران حمله کرد به نیابت از برخی کشورهای غربی و عربی مرتجع با ما می جنگید اما فرزندان غیور این آب و خاک در برابر متجاوزان مقاومت و پایداری کرده و ثمره آن را گرفته و به پیروزی رسیدند. وی گفت: توانمندی و قدرت ایران امروز به مراتب بیشتر از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی است به گونه ای که هم اکنون ایران به خاطر دارا بودن نظامی مردمی و توسعه سیستم های دفاعی خود به تنها قدرت معتبر منطقه تبدیل شده است. عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران افزود: اتکای اصلی و اساسی ما بر قدرت و توان مردمی است که از نظام خود حمایت می کنند به گونه ای که ایجاد کشوری همانند ایران در منطقه که متکی بر حضور مستحکم مردمی در صحنه همراه با وجود امکانات مادی فراوان و قدرت معنوی باشد، امکان پذیر نیست و این قدرت معنوی در رابطه میان نظام و مردم متجلی است که در دفاع از نظام خود با هر هزینه ای تردیدی به خرج نمی دهند. وی تاکید کرد: هرگونه تهدیدی علیه ایران اگر به اقدام نظامی تبدل شود، عاملان آن بی شک پشیمان خواهند شد. ولایتی درباره احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران آنگونه که رئیس جمهوری آمریکا به صورت تلویحی به ان اشاره کرده بود ، گفت: اسرائیل هیبت و خوی سلطه گری که همیشه به آن افتخار می کرد را در جریان مبارزه قهرمانانه 33 روزه رزمندگان حزب الله از دست داد و مجبور به تسلیم در برابر این رزمندگان شد . وی تاکید کرد ، اگر اسرائیل هرگونه حماقتی را مرتکب شود، مردم ایران با امکانات عظیم و فراوان خود درسی فراموش نشدنی به این رژیم خواهند داد.

    اسرائیل هیبت و خوی سلطه گری که همیشه به آن افتخار می کرد را در جریان مبارزه قهرمانانه 33 روزه رزمندگان حزب الله از دست داد و مجبور به تسلیم در برابر این رزمندگان شد . وی تاکید کرد ، اگر اسرائیل هرگونه حماقتی را مرتکب شود، مردم ایران با امکانات عظیم و فراوان خود درسی فراموش نشدنی به این رژیم خواهند داد.
    این کارشناس مسائل راهبردی درباره پیام ایران از رزمایش رسول اعظم (ص) گفت: این رزمایش در درجه اول برای آزمودن آمادگی کشور در برابر حملات احتمالی برگزار شد و ایران قصد تعدی به حاکمیت هیچ کشوری را ندارد. ولایتی افزود ، ایران خواهان آن است تا منطقه در معرض تعرض بیگانگان قرار نگیرد زیرا در صورت وقوع آن، همگان زیان خواهند دید. عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران گفت: چشم انداز ما برای 20 سال آینده این است که ایران قدرت اصلی و بلامنازع منطقه شود و این امر بیان کننده دیدگاهی سلطه جویانه یا قصدی برای ماهی گرفتن از آب گل آلود نیست بلکه به این منظور است که ایران برای مقابله با دشمنان روی پای خود بایستد و کشورهای منطقه احساس اطمینان و امنیت کنند. وی تاکید کرد: دستاورهای ایران در برقراری روابط سیاسی خوب با کشورهای منطقه در طول عمر انقلاب اسلامی، تماما با تبلیغات آمریکا که مدعی است ایران نیت خوبی برای همسایگان خود ندارد؛ در تضاد و تعارض می باشد. ولایتی درباره موضع منفی برخی کشورهای منطقه در قبال جمهوری اسلامی ایران گفت: اظهارت برخی مسئولان کشورهای منطقه ضرورتا بدان معنا نیست که این اظهارات نماینگر دیدگاه ملت های آنان است . وی تصریح کرد ، اظهارات منفی غیر مسئولانه هرگز تاثیری بر استراتژی طولانی مدت ایران نخواهد داشت. عضو شورای راهبردی روابط خارجی درباره وجود یک پیشنهاد بین المللی مورد حمایت آمریکا برای اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران به خاطر برنامه صلح آمیز هسته ای این کشور گفت: این پیشنهاد غیر واقعی است زیرا متکی بر زور و باج خواهی است . وی تصریح کرد ، این پیشنهاد همچنین پیشنهادی ظالمانه است و ایران هرگز زیر بار چنین پیشنهادهای ناعادلانه ای نخواهد رفت و در برابر باج خواهی ها سر تسلیم فرود نخواهد آورد. ولایتی درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی عراق گفت: آمریکا که بیش از 130 هزار نفر از نیروهای خود را در عراق مستقر کرده است و در امور داخلی ریز ودرشت و مسائل جزئی این کشور دخالت می کند، ایران را بدون هیچ دلیلی به دخالت در امور داخلی عراق متهم می کند و این در حالی است که همه جهان می داند که ایران پیوسته در راستای منافع ملت عراق تلاش می کند و آرزوی موفقیت برای این کشور دارد. عضو شورای راهبردی روابط خارجی گفت: ما نگران آن هستیم که آمریکایی ها وارد معاملات سیاسی با برخی طرف های درگیر در عراق شوند که خواهان خیر و صلاح این کشور نیستند و صدام را برای تحقق خواست های خود به صحنه آورند.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 6840
    دفعات دیده شده: ۱۰۲۵ | آخرین مشاهده: ۳ روز پیش