Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • بیش از نیمی از آمریکاییها : آمریکا به یک حزب سوم نیاز دارد. بیش از نیمی از آمریکاییها : آمریکا به یک حزب سوم نیاز دارد.
    دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵ ساعت ۸:۲۰

    نظرسنجیهای رسمی در آمریکا نشان می‌دهد که نزدیک به نیمی از آمریکاییها می‌گویند که از عملکرد بد هر دو حزب بیزار شده‌اند و آمریکا به یک حزب سوم نیاز دارد. آمریکاییها روز سه‌شنبه به پای صندوقهای رای می‌روند تا در یک سیکل بسته، به نامزدهای یکی از دو حزب قدرتمند این کشور در انتخابات میان ‌دوره‌ای کنگره رای دهند، انتخاباتی که گفته می‌شود این بار اکثریت آرا به نفع دمکراتها به صندوقها ریخته خواهد شد تا این حزب پس از ‪۱۲‬ سال بتواند کنترل دست کم یکی از د

    نظرسنجیهای رسمی در آمریکا نشان می‌دهد که نزدیک به نیمی از آمریکاییها می‌گویند که از عملکرد بد هر دو حزب بیزار شده‌اند و آمریکا به یک حزب سوم نیاز دارد. آمریکاییها روز سه‌شنبه به پای صندوقهای رای می‌روند تا در یک سیکل بسته، به نامزدهای یکی از دو حزب قدرتمند این کشور در انتخابات میان ‌دوره‌ای کنگره رای دهند، انتخاباتی که گفته می‌شود این بار اکثریت آرا به نفع دمکراتها به صندوقها ریخته خواهد شد تا این حزب پس از ‪۱۲‬ سال بتواند کنترل دست کم یکی از دو مجلس را در اختیار گیرد. این انتخابات برای تمام ‪ ۴۳۵‬کرسی مجلس نمایندگان، ‪ ۳۳‬کرسی‌از یکصد کرسی مجلس سنا و ‪ ۳۶‬فرماندار از ‪ ۵۰‬فرمانداران ایالتهای آمریکا می‌باشد. هم‌اکنون ‪ ۲۳۱‬کرسی مجلس نمایندگان در اختیار جمهوری‌خواهان، ‪ ۲۰۲‬کرسی در اختیار حزب دمکرات و یک کرسی در اختیار گروه‌های مستقل است. یک کرسی نیز خالی است. از یکصد کرسی مجلس سنا، جمهوری‌خواهان با در اختیار داشتن ‪ ۵۵‬کرسی در برابر ‪ ۴۴‬کرسی اکثریت را در مقابل حزب دمکرات دارا هستند. یک کرسی به گروه‌های مستقل تعلق دارد. نتایج نظرسنجیها نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان در این انتخابات تحت تاثیر تحولات عراق، ‪ ۲۰‬تا ‪ ۲۵‬کرسی مجلس نمایندگان و چهار ‬تا پنج ‬کرسی سنا را از دست خواهند داد که به این ترتیب می‌توان گفت دمکراتها کنترل مجلس نمایندگان را قطعا در اختیار خواهند گرفت، اما سرنوشت سنا تنها در روز انتخابات تعیین خواهد شد. تلاش جمهوری‌خواهان نگران برای حفظ قدرت خود بر کنگره و دمکراتهای با انگیزه و مغرور برای درهم کوبیدن مقاومت رقیب حزبی خود، انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره را در صدر پرهزینه‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا قرار داده است. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که این انتخابات تاکنون ‪ سه‬میلیارد دلار هزینه برای هر دو حزب جمهوری‌خواه و دمکرات داشته که البته بخش عمده این مبلغ برای تبلیغات، در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. البته همین هزینه‌های سنگین انتخاباتی باعث شده تا دو حزب حضور خود را در صحنه سیاست آمریکا حفظ و عملا به دیگر رقیبان امکان ظهور ندهند. به عبارتی چرخه قدرت دو حزبی در آمریکا بدین گونه است که یک حزب ابتدا به قدرت می‌رسد و پس از دوره‌ای آن‌قدر رسوایی و خرابی برجای می‌گذارد که مردم برای نجات کشورشان به حزب دیگر روی می‌آورند و این چرخه هر چند سال یک‌بار تغییر می‌کند. امسال نیز با رسوایی جنسی و مالی و بی‌سیاستی جمهوری‌خواهان در عراق، ورق به نفع دمکراتهای بدون هیچ برنامه و طرحی برگشته است. واقعیت این است که در آمریکا سرنوشت همه چیز با پول گره خورده است و کانونهای پول‌ساز نیز در اختیار همین دو حزب است، پس حزب سوم تا پیش از اصلاح قانون اساسی و حمایت دولت از حزب سوم، یک رویا برای آمریکاییهای خواهان تغییر، باقی خواهد ماند. نامزدهای دو حزب، حتی حاضر نیستند با نامزدهای مستقل در مناظره‌های تبلیغاتی شرکت کنند و بارها نشستهای مطبوعاتی خود را به دلیل حضور نامزد مستقل ترک کرده‌اند. همین مسایل باعث شده تا از ‪ ۵۳۵‬کرسی مجالس سنا و نمایندگان آمریکا، تنها ‪ دو‬کرسی به افراد مستقل اختصاص داشته باشد.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 6769
    دفعات دیده شده: ۱۱۰۱ | آخرین مشاهده: ۴ روز پیش