Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • معرفی محبوب ترین ابزارهای هوش مصنوعی
    شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۵

    معرفی محبوب ترین ابزارهای هوش مصنوعی امروزه دیگر کمتر کسی را می بینیم که با هوش مصنوعی و ابزارهای آن آشنا نباشد. با معرفی مدل زبانی ChatGPT، توجه بسیاری از افراد به فناوری های هوش مصنوعی و ابزارهای کاربردی این فناوری

    امروزه دیگر کمتر کسی را می بینیم که با هوش مصنوعی و ابزارهای آن آشنا نباشد. با معرفی مدل زبانی ChatGPT، توجه بسیاری از افراد به فناوری های هوش مصنوعی و ابزارهای کاربردی این فناوری جلب شد. ابزارهایی که امروزه جزء لاینفک زندگی روزمره افراد، به ویژه افراد فعال در حوزه های مبتنی بر تکنولوژی هستند. در این مقاله می خواهیم نگاهی به محبوب ترین ابزارهای هوش مصنوعی و کاربردهای آن ها بیندازیم و وضعیت پذیرش ابزارهای هوش مصنوعی در ایران را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

    معرفی محبوب ترین ابزارهای هوش مصنوعی

    محبوب ترین ابزارهای هوش مصنوعی

    برای اینکه نگاهی کلی به این ابزارها داشته باشیم، بهتر است که آن ها را به تفکیک کاربرد بررسی کنیم. در این بخش محبوب ترین ابزارهای AI را در هر دسته بندی کاربردی معرفی می کنیم.

    چت بات ها و ابزارهای مبتنی بر متن

    حتما تا به حال اسم ChatGPT را شنیده اید یا حتی از آن استفاده کرده اید. چت جی پی تی، یکی از محبوب ترین ابزارهای هوش مصنوعی و یک مدل زبانی است که برای پاسخگویی به سوالات مختلف و مکالمات شبه انسانی ساخته شده است. البته ChatGPT تنها ابزار چت AI نیست و مدل های دیگر مانند مایکروسافت Copilot، گوگل بارد یا گوگل جمنای (Gemini)، جاسپر (Jasper) و … از ابزارهای محبوب متنی هستند.

    ابزارهای تولید محتوای تصویری و ویدئویی

    اگر به دنبال ساخت تصاویر با هوش مصنوعی هستید، ابزارهای Dall-E و میدجرنی (MidJourney) در لیست محبوب ترین ابزارهای ساخت تصویر قرار دارند. نکته مهم در استفاده از این ابزارها، ارائه دستورات دقیق و با جزئیات است که به AI درک بهتری از نیاز شما را می دهد و در نتیجه خروجی، مطابقت بیشتری با آن چه می خواهید دارد.

    دستیارهای هوشمند

    در حوزه ها و فرایندهای مختلف، می توانید از دستیارهای هوش مصنوعی استفاده کنید. برای مثال در زمینه یادگیری و آموزش زبان، ابزار Pi یک گزینه عالی برای تمرینات اسپیکینگ است. برای برنامه نویسی می توانید از GitHub Copilot استفاده کنید و سرعت توسعه خود را افزایش دهید. با ابزار Workday می توانید فرایندهای منابع انسانی را بهبود بدهید و با استفاده از Salesforce Einstein یا Hubspot، فرایندهای مارکتینگ را بهینه و خودکار کنید.

    در زمینه های علوم داده و یادگیری ماشین هم می توانید به کمک TensorFlow و ابزارهایی مثل OpenCV و Tableau AI، فرایندهای داده کاوی، تصویرسازی داده و … را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهید.

    در نهایت ابزارهای هوش مصنوعی در هر زمینه ای که فکر کنید کاربرد دارند و فقط لازم است که با شناخت نیازمندی های خود، ابزار مناسب را انتخاب کنید.

    نقش هوش مصنوعی در کسب و کارها

    همانطور که در بخش قبلی بررسی کردیم، ابزارهای هوش مصنوعی تقریبا با تمام زمینه های زندگی روزمره ما ادغام شده اند. با توجه به کاربردهایی که این ابزارها دارند و البته موج افرادی که می خواهند هر چه بیشتر از این تکنولوژی استفاده کنند، شرکت ها باید به فکر گنجاندن این تکنولوژی در فرایندها و محصولات خود باشند.

    در کسب و کارها، نقش هوش مصنوعی از دو جنبه می تواند بررسی شود؛ یکی جنبه کاربرد این ابزار توسط افراد مشغول در شرکت و دیگری، استفاده از تکنولوژی AI در توسعه محصولات و بهینه سازی خدمات.

    در حالت اول، با توجه به اینکه ابزارهای موجود هنوز کامل نیستند و مشکلات مختلفی دارند، معمولا شرکت ها باید رویکرد و سندی را تدوین کنند که نحوه استفاده از این ابزارها را مطابق با قوانین امنیتی و کسب و کاری، مشخص کرده باشد. در این حالت نشت اطلاعات، ارائه اطلاعات اشتباه و در بدترین حالت، فجایع ناشی از داده اشتباه به حداقل می رسد.

    اما در حالت دوم، شرکت ها باید به فکر بهینه کردن محصولات خود به کمک AI باشند. برای مثال استفاده از API چت بات ها برای بهبود فرایندهای پشتیبانی، پیاده سازی الگوریتم های هوشمند برای مسیریابی بهتر و … نمونه هایی از کاربرد هوش مصنوعی در محصولات کسب و کارها هستند.

    وضعیت استفاده از هوش مصنوعی در ایران

    سرعت رشد و توسعه ابزارهای هوش مصنوعی در ایران کمی کمتر از سایر جهان است؛ البته این به این معنی نیست که هیچ ابزاری نداریم. در صنعت فناوری اطلاعات، شاهد ابزارهایی هستیم که کار با اینترنت و دستگاه های مختلف را برای ما آسان تر کرده اند. البته که از خانه های هوشمند و تاثیری که روی افزایش امنیت داشته اند نباید غافل شویم.

    در صنعت فناوری های مالی، چت بات های مختلف پشتیبانی، الگوریتم های امنیتی و تشخیص تقلب و … از کاربردهای رایج و روزمره هوش مصنوعی هستند و شرکت های مختلفی از AI در محصولات خود استفاده می کنند. یکی از این شرکت ها، ویستا سامانه آسا است.

    ویستا سامانه آسا

    ویستا سامانه آسا یکی از بزرگ ترین شرکت های فین تک ایران است که با تمرکز روی توسعه ابزارهای معاملاتی و ابزارهای بورس و بازارهای مالی کار خود را شروع کرد. ابزارهایی مثل سیستم اکسپرس، اپلیکیشن معاملاتی آساتریدر و … از نمونه محصولات این شرکت هستند.

    در آسا همواره تلاش دارند تا از هوش مصنوعی به بهینه ترین حالت استفاده کنند و به نوعی بر لبه تکنولوژی قدم بگذارند. اگر به توسعه سیستم های مالی علاقه دارید و استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به روتین زندگی شما تبدیل شده است، می توانید از طریق پلتفرم های کاریابی مختلف یا صفحه «همکاری با آسا» در سایت این شرکت، رزومه خود را ارسال کنید و عضوی از این شرکت پویا و جوان شوید.



    گزارش
    شماره مطلب: 24935
    دفعات دیده شده: ۵۲ | آخرین مشاهده: ۶ روز پیش