Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • رسانه های صهیونیست:حزب الله موشک های ضد هواپیما دارد/قدرت اسرائیل رو به فرسایش است
    چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۹

     یک تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه حزب الله لبنان موشک های نظیر اسکاد و حتی موشک های ضد هواپیما را نیز در اختیار گرفته است، نوشت که اسرائیل دیگر قدرت تصمیم گیری برای آغاز جنگ علیه حزب الله را ندارد. به گزارش  شبکه خبری المنار، «حلمی موسی» در گزارشی به بررسی مقاله یکی از ر

     یک تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه حزب الله لبنان موشک های نظیر اسکاد و حتی موشک های ضد هواپیما را نیز در اختیار گرفته است، نوشت که اسرائیل دیگر قدرت تصمیم گیری برای آغاز جنگ علیه حزب الله را ندارد.
    خبرگزاری فارس: حزب الله موشک های ضد هواپیما دارد/قدرت اسرائیل رو به فرسایش است

    به گزارش  شبکه خبری المنار، «حلمی موسی» در گزارشی به بررسی مقاله یکی از روزنامه های صهیونیستی درباره توانایی های نظامی حزب الله پرداخته است، بر اساس این گزارش، الکس فیشمن در روزنامه یدیعوت حرونوت در ضمن مقاله ای نوشته است که قدرت بازدارندگی اسرائیل در قبال حزب الله در حال فرسایش است.

    الکس فیشمن خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت آحرونوت به نقل از چند منبع نظامی اسرائیل هشدار داده که قدرت بازدارندگی اسرائیل در قبال حزب الله در حال فرسایش است.

    وی در مقاله خود که دیروز در یدیعوت منتشر شده، اشاره می کند که بر اساس اظهارات روزافزون کارشناسان نظامی «اگر قدرت بازدارندگی در قبال حزب الله را بهبود نبخشیم در این برهه زمانی که سخت ترین برهه تاریخ ماست شاهد یک غافلگیری جدید در مرز با لبنان خواهیم بود». جالب این است که هشدار دهندگان مذکور دقیقاً همان فرماندهانی هستند که به شدت با حمله نظامی اسرائیل به ایران مخالفند.

    ناتوانی اسرائیل از پاسخ به اقدامات حزب الله در برهه اخیر

    فیشمن در این مقاله که «تهدید لبنان» نام دارد، می افزاید: قدرت بازدارندگی اسرائیل در قبال حزب الله در سال 2006 نمایان شد اما این ادعا که قدرت مذکور در حال فرسایش است بی پایه و اساس نیست « زیرا – به عنوان مثال – سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله دیگر مثل گذشته در مخفیگاه خود باقی نمی ماند و در ماههای اخیر به صورت روزافزونی در انظار عمومی ظاهر شده و طوری رفتار می کند که گویا از اهرمهای توانمند اسرائیل باکی ندارد».

    فیشمن به این موضوع اشاره کرده که مسأله تنها به سید حسن نصرالله منحصر نمی شود بلکه این امر به کل حزب الله سرایت کرده است. « بیش از یک سال است که عناصر حزب الله در خارج و در منطقه ما علیه اسرائیل و اسرائیلی ها اقدام می کنند و هیچ هزینه ای هم نمی پردازند.

    آمادگی رزمی حزب الله تحت تأثیر حوادث سوریه قرار نگرفته است

    به اعتقاد فیشمن حزب الله هم اکنون طوری عمل می کند که اسرائیل وادار به واکنش نشود اما احتمال جنگ یک احتمال واقع گرایانه است. فیشمن توضیح می دهد که ارزیابی اسرائیل در مورد ضعیف شدن حزب الله در اثر مشکلات سوریه، تا حدی درست است زیرا گروههای لبنانی که قبلاً جسارت رویارویی سیاسی با حزب الله را نداشتند سر بر افراختند اما حزب الله درسی به آنها داد که هرگز فراموش نخواهند کرد. فیشمن تاکید می کند که آمادگی نظامی حزب الله تحت تأثیر حوادث سوریه قرار نگرفته است.

    اسرائیل قادر به تصمیم گیری در قبال حزب الله نیست

    با این حال فیشمن بر این باور است که اسرائیلی ها در پاسخ به این سؤال که اسرائیل چه هنگام مجبور به حمله پیشگیرانه علیه حزب الله خواهد شد، اختلاف نظر دارند و نمی دانند که در چه زمانی باید مانع از تکرار وضعیت قبل از جنگ 33 روزه یعنی زمان اوج قدرت حزب الله شد؟ به باور فیشمن برخی افراطی های اسرائیل معتقدند که به محض تکرار عملیاتی شبیه به عملیات بلغارستان باید واکنشی بزرگ نشان داد و در این چارچوب، نیمی از بخش شیعه نشین بیروت را با خاک یکسان کرد ولی بخشهای معتدلتر حاکمیت اسرائیل معتقدند که احساس اجبار یا ورود به یک نبرد گسترده، زمانی رخ خواهد داد که یک سلاح توازن شکن مانند موشکهای پیشرفته ضدهواپیما در اختیار حزب الله قرار گیرد و یا این حزب از طریق دستیابی به موشکهای دوربرد سوریه مثل اسکاد، از خط قرمز اسرائیل عبور کند.

    حزب الله 60 هزار موشک در اختیار دارد

    فیشمن از وجود موشکهای « اسکاد D » در لبنان سخن گفته و بر این باور است که «حتی اگر مشخص شود که موشکهای پیشرفته ضد هواپیما در اختیار حزب الله قرار گرفته هیچکس کاری انجام نخواهد داد. حزب الله تاکنون 60 هزار موشک را در انبارهای خود ذخیره کرده و اسرائیل هیچ اقدامی را صورت نداده است، بنابراین بعید به نظر می رسد که در صورت تجهیز حزب الله به یک یا چند سامانه موشکی دیگر، اسرائیل وارد جنگی دیگر علیه این جنبش شود ». به اعتقاد فیشمن « تنها سامانه موشکی که اسرائیل را وادار به حمله علیه لبنان خواهد کرد تجهیز حزب الله به سلاحهای کشتار جمعی است.



    گزارش
    نام منبع: خبرگزاری فارس
    شماره مطلب: 21207
    دفعات دیده شده: ۱۳۶۷ | آخرین مشاهده: ۵ روز پیش