Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • جدیدترین اخبار میدانی سوریه/نفوذ ناکام تروریست ها از باب انتاکیه به حلب/مرگ 50 تروریست در حمص
    یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۵

     نیروی حفظ امنیت سوریه موفق شد عملیات نفوذ چند گروهک مسلح از باب انتاکیه به حلب در مرز ترکیه را ناکام بگذارد اما تروریست ها در حمص سه کودک را کشتند. به موازات پیشروی ارتش سوریه در مناطق مهم حلب از جمله سکری، نیروهای ارتش در حمص نیز پاکسازی را ادامه دادند و موفق شدند 50 فرد مسلح را بامداد امروز از



     نیروی حفظ امنیت سوریه موفق شد عملیات نفوذ چند گروهک مسلح از باب انتاکیه به حلب در مرز ترکیه را ناکام بگذارد اما تروریست ها در حمص سه کودک را کشتند.

    خبرگزاری فارس: نفوذ ناکام تروریست ها از باب انتاکیه به حلب/مرگ 50 تروریست در حمص

    به موازات پیشروی ارتش سوریه در مناطق مهم حلب از جمله سکری، نیروهای ارتش در حمص نیز پاکسازی را ادامه دادند و موفق شدند 50 فرد مسلح را بامداد امروز از پای در آورند.

    * حمص

    - ارتش سوریه پاکسازی مناطق مختلف حمص را امروز ادامه داد. کل منطقه پیرامون دانشگاه البعـث تحت کنترل ارتش در آمده است.

    - در درگیری های امروز ارتش با افراد مسلح در حمص، بامداد امروز 50 فرد مسلح وابسته به گروهک ارتش آزاد سوریه در محله الشماس کشته شدند و چند ده نفر نیز بازداشت شدند.

    - در حمله افراد مسلح به یک دستگاه اتوبوس حامل مسافر، سه کودک کشته شدند و هشت نفر دیگر مجروح شدند.

    این اتوبوس حامل پنج خانواده از محله الشماس بود که تلاش شد به خارج از منطقه درگیری انتقال داده شوند اما افراد مسلح اتوبوس را به رگبار بستند و آیه العجو 6 ساله، عمار العجو 11 ساله و منال الشامی 11 ساله در این حادثه کشته شدند.

    - مادر کودکان کشته شده اعلام کرد که افراد مسلح آنان را تهدید کرده بودند که منطقه را ترک نکنند اما زمانیکه به ساختمان های محله تیراندازی شد آنان تصمیم گرفتند محل را ترک کنند.

    - صدای چندین انفجار شدید از مناطق الورشه و خالدیه شنیده شده است.

    * ادلب 

    - نیروهای امنیتی در ادامه تعقیب افراد مسلح در شهر اریحا تعدادی از آنان را بازداشت کردند. این افراد با اقدامات مسلحانه اقدام به ارعاب مردم می کردند و چندین نفر را کشته بودند.

    - خبرگزاری سانا اعلام کرد که در میان افراد بازداشت شده ایمن محمود سیلو و یحیی احمد بابا علی و احمد وضاح ادریس و فهد محمد خدیجه دیده می شود که از مهم ترین تروریست های اریحا بودند.

    - 80 بسته منفجره در مقر افراد مسلح که محلی برای شکنجه و همچنین بیمارستان میدانی بود، کشف و مصادره شد. مقادیری مهمات، یک خمپاره انداز و یک خودرو نیسان پیکاپ مجهز به تیرباز نیز در این مکان ضبط شد.

    * حلب

    - ارتش در نزدیکی میدان اغیور همچنان با افراد مسلح مقابله می کند. درگیری های صبح امروز به کشته شدن تعدادی از تروریست ها انجامید. خبری از تلفات احتمالی ارتش مخابره نشده است.

    - منابع رسانه ای سوری اعلام کردند که اهالی المسیفره با حمله افراد مسلح به محله شان با چند خودرو حامل تیربار مقابله کردند.

    - افراد مسلح وابسته به گروهک ارتش آزاد امروز نیز یک بار دیگر تلاش کردند به ساختمان رادیو و تلویزیون حلب حمله کنند اما ارتش سوریه که در آنجا مستقر است با این حمله مقابله کرد و همه عناصر حمله کننده امروز را کشت.

    - درگیری در منطقه السکری ادامه دارد اما هنوز خبری از نتیجه این پیشروی منتشر نشده است.

    * دمشق و ریف دمشق

    - تلویزیون سوریه اعلام کرد که پس از تعقیب و گریز و همکاری اهالی، دستگاه امنیتی سرانجام دیروز موفق شد وائل محمد المجدلاوی عضو برجسته گروهک النصره وابسته به القاعده را در عملیاتی ویژه به قتل برساند.

    - استاندار ریف دمشق از تعدادی از مردم ساکن شده در مدارس که به دلیل حضور گروهک های مسلح از خانه و کاشانه خود آواره شدند، بازدید کرد.

    - توزیع هفت تن مواد غذایی در مناطق مختلف ریف دمشق.

    * درعا و ریف درعا 

    - درگیری در پیرامون شهرک طفس در ریف درعا بشدت ادامه دارد.

    - یگان های ارتش سوریه موفق شدند شب گذشته تعدادی از افراد مسلح در ریف درعا در روستای شیخ مسکین را از پای در آورند. احمد عبدالکریم ملقب به زطان و محمد غازی العلی از جمله این افراد هستند.

    - تعقیب افراد مسلح در اردوگاه پناه جویان در درعا به کشته شدن و جراحت چندین فرد مسلح منجر شد.

    * لاذقیه

    - خنثی سازی یک بمب در خیابان الجمهوریه که در یک سطل زباله انداخته شده بود.




    خبر
    نام منبع: خبرگزاری فارس
    شماره مطلب: 20596
    دفعات دیده شده: ۸۶۳ | آخرین مشاهده: ۴ روز پیش