Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • بازداشت ده ها معترض بحرینی/«زینب الخواجه» مجروح و زندانی شد
    جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲:۵۰

     درگیری نیروهای امنیتی آل خلیفه با معارضان، بازداشت و مجروح کردن ده ها شهروند بحرینی و تاکید دبیرکل جمعیت الوفاق بر ادامه انقلاب مردمی در این کشور، مهمترین تحولات امنیتی بحرین طی 24 ساعت گذشته است.   روزنامه الیوم السابع در شماره امروز خود درباره آخرین تغییر و تحولات امنیتی جاری در بحرین از درگیری نیروهای امنیتی

     درگیری نیروهای امنیتی آل خلیفه با معارضان، بازداشت و مجروح کردن ده ها شهروند بحرینی و تاکید دبیرکل جمعیت الوفاق بر ادامه انقلاب مردمی در این کشور، مهمترین تحولات امنیتی بحرین طی 24 ساعت گذشته است.
    خبرگزاری فارس: بازداشت ده ها معترض بحرینی/«زینب الخواجه» مجروح و زندانی شد

      روزنامه الیوم السابع در شماره امروز خود درباره آخرین تغییر و تحولات امنیتی جاری در بحرین از درگیری نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه با معارضان این کشور بعد از ظهر روز گذشته (پنج شنبه) خبر داد.

    این روزنامه نوشت که نیروهای امنیتی و نظامی رژیم آل خلیفه برای متفرق کردن مردم از بمب های صوتی و گاز اشک آور استفاده کردند و اگرچه این یورش ها تلفاتی جانی به دنبال نداشت، اما نیروهای امنیتی شماری از معترضان را بازداشت کردند.

    بنابر اعلام شاهدان صدها معترض بحرینی تلاش داشتند، راه اصلی منامه، پایتخت این کشور را مسدود کنند که این امر منجر به درگیری نیروهای امنیتی با آنها شد.

    بازداشت زینب الخواجه

    در همین راستا شبکه المنار نیز گزارش داد: مسئولان رژیم آل خلیفه شب گذشته "زینب الخواجه"، دختر "عبدالهادی الخواجه"، فعال حقوق بشر بحرینی را به اتهام شرکت در فعالیت های اعتراض آمیز مردمی "تعیین سرنوشت" بازداشت کردند.

    "خدیجه الموسوی"، مادر زینب الخواجه در صفحه اینترنتی خود نوشت که نیروهای امنیتی بحرین در حالی دختر وی را بازداشت کردند که از ناحیه پا هدف گلوله گاز اشک آور قرار گرفته بود.

    نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه علاوه بر این "احلام الخزاعی"، رئیس بخش امور زنان جمعیت الوفاق بزر گترین جمعیت معارض بحرینی را در حالی که قصد داشت، برای شرکت در نشست سازمان عفو بین الملل در تونس راهی این کشور شود، در فرودگاه بین المللی بحرین بازداشت کردند.

    بازداشت ده ها معترض بحرینی

    اما خبرگزاری آلمان در خبری اعلام کرد که شماری از فعالان بحرین امروز (جمعه) توسط نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه بازداشت شدند.

    شاهدان در این ارتباط گفتند که دست کم 20 از تظاهرات کنندگان در راهپیمایی های ضد حکومتی در بخش های مختلف این کشور دستگیر شدند.

    این درحالی است که این خبرگزاری تاکید می کند که شمار نامشخصی از تظاهرات کنندگان نیز بر اثر اصابت گلوله تفنگ های ساچمه ای نیروهای آل خلیفه زخمی شدند.

    به گفته فعالان، این تظاهرات به درخواست گروه های معارض ائتلاف چهاردهم فوریه برگزار شد.

    تعویق رسیدگی به پرونده عاملان قتل شیهد المشیمع

    از سوی دیگر منابع خبری بحرینی گزارش دادند که دادگاه عالی کیفری بحرین رسیدگی به پرونده عاملان قتل شهید "علی عبدالهادی المشیمع" را به هشتم اکتبر موکول کرد.

    تلویزیون اللؤلؤه در این ارتباط تاکید کرد، در جلسه ای که روز گذشته برای رسیدگی به این پرونده برگزار شد، متهم به همراه وکیل خود در دادگاه حاضر شد و طی آن وکیل متهم خواستار به تعویق افتادن جلسه دادگاه برای حضور بقیه شاهدان در صحن دادگاه شد.

    دادستان کل بحرین در اتهامات خود علیه متهم اعلام کرده است، وی سلامت جسمی المشیمع را به خطر انداخته و همین امر باعث درگذشت وی شده است.

    تاکید دبیر کل جمعیت الوفاق در ادامه قیام مردمی در بحرین

    اما شیخ "علی سلمان"، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین بار دیگر تاکید کرد که مردم بحرین به قیام خود ادامه خواهند داد.

    شیخ علی سلمان در سخنانی افزود: قیام شکل گرفته در بحرین متوقف نمی شود و به عقب نیز باز نمی گردد.

    وی تصریح کرد: معادله های منطقه ای و افزایش قربانیان هیچ تاثیری بر ادامه قیام مردم نخواهد داشت.

    شیخ علی سلمان گفت: مردم مسیر خود را پیدا کرده و فهمیده اند که تا رسیدن به هدف خود نباید از پای بنشینند.



    خبر
    نام منبع: خبرگزاری فارس
    شماره مطلب: 20511
    دفعات دیده شده: ۹۲۳ | آخرین مشاهده: ۷ روز پیش