Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • پرتاب گاز اشک آور و اسپری فلفل در کالیفرنیا/ 5 نفر در "آناهایم" بازداشت شدند
    چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۸

    رسانه های خبری از به خشونت کشیده شدن تظاهرات نیمه شب گذشته در شهر آناهایم کالیفرنیا و بازداشت پنج نفر که در اعتراض به رفتار خشونت آمیز پلیس راهی خیابانها شده بودند، خبر دادند.تیراندازی پلیس به سوی "مانوئل دیاز" یک فرد غیر مسلح در شهر آناهایم و یک فرد دیگر در روز یکشنبه سبب برگزاری تظاهرات چهار روزه در کالیفرنیا و درگیری شدید میان پلیس و مردم شده است، به طوریکه نیروهای امنیتی برای کنترل اوضاع حتی به گاز اشک آور


    رسانه های خبری از به خشونت کشیده شدن تظاهرات نیمه شب گذشته در شهر آناهایم کالیفرنیا و بازداشت پنج نفر که در اعتراض به رفتار خشونت آمیز پلیس راهی خیابانها شده بودند، خبر دادند.

    تیراندازی پلیس به سوی "مانوئل دیاز" یک فرد غیر مسلح در شهر آناهایم و یک فرد دیگر در روز یکشنبه سبب برگزاری تظاهرات چهار روزه در کالیفرنیا و درگیری شدید میان پلیس و مردم شده است، به طوریکه نیروهای امنیتی برای کنترل اوضاع حتی به گاز اشک آور و اسپری فلفل متوسل شده اند.  

    این تظاهرات درحالی برگزار شد که اعضای شورای شهر در داخل این ساختمان در حال گفتگو درباره تیراندازی پلیس به سوی فرد غیرمسلح بودند که این اقدام موجی از خشم مردم را به همراه داشت.

    به گفته رسانه های آمریکایی، خانواده دیاز روز گذشته یک دادخواست حقوق مدنی را علیه پلیس شهر آناهایم تنظیم کرده و در پی دریافت غرامت 50 میلیون دلاری به خاطر شلیک اشتباهی پلیس به سوی فرزندشان و خسارات وارده از سوی اداره پلیس کالیفرنیا هستند.

    مردم خشمگین همچنین شنبه گذشته در نزدیکی محل تیراندازی به دیاز تجمع کرده و با به آتش کشیدن اموال عمومی از جمله سطل های زباله و اتوبوسها و پرتاب سنگ و بطری به سوی پلیس خشم خود را از اقدامات وحشیانه نیروهای امنیتی ابراز کردند.

    رسانه های آمریکایی گزارش دادند که در جریان تظاهرات نیمه شب سه شنبه در پی پرتاب اسپرس فلفل به سر یکی از معترضان وی به بیمارستان منتقل شد اما هیچ نیروی امنیتی در جریان درگیریها زخمی نشد.

    همچنین همزمان با افزایش ناآرامی ها در کالیفرنیا پلیس به حالت آماده باش درآمد و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن جمعیت معترضان تلاش کردند.

    درحالیکه شواهد از غیر مسلح بودن دو فرد کشته شده توسط پلیس در شهر  آناهیم خبر می دهند، اداره پلیس کالیفرنیا در بیانیه رسمی خود با حمایت از اقدامات خشونت بار پلیس آمریکا این دو نفر را تبهکار معرفی کرده است.



    خبر
    نام منبع: خبرگزاری مهر
    شماره مطلب: 20405
    دفعات دیده شده: ۶۷۴ | آخرین مشاهده: ۱ هفته پیش