Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • در واکنش به پیروزی "مرسی"/سفیر سابق اسرائیل: تل آویو باید برای روابط "بغرنج" با قاهره آماده شود
    دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۶

    سفیر سابق رژیم اسرائیل در قاهره، در واکنش به پیروزی اولین رئیس جمهور اسلام گرای مصر از زمان سقوط دیکتاتوری مبارک، ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که اسرائیل وارد مشکل ساز ترین دوره روابط خود با مصر شده است. به گزارش  روزنامه تایمز اسرائیل، "زوی مازل" سفیر سابق رژیم صهیونیستی در مصر بعد از ظهر روز گذشته در واکنش به پیروزی "محمد مرسی" نامزد اسلام گرا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید خود را بر


    سفیر سابق رژیم اسرائیل در قاهره، در واکنش به پیروزی اولین رئیس جمهور اسلام گرای مصر از زمان سقوط دیکتاتوری مبارک، ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که اسرائیل وارد مشکل ساز ترین دوره روابط خود با مصر شده است.

    خبرگزاری فارس: سفیر سابق اسرائیل: تل آویو باید برای روابط "بغرنج" با قاهره آماده شود

    به گزارش  روزنامه تایمز اسرائیل، "زوی مازل" سفیر سابق رژیم صهیونیستی در مصر بعد از ظهر روز گذشته در واکنش به پیروزی "محمد مرسی" نامزد اسلام گرا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید خود را برای دوره ای عمیقا مشکل ساز در روابط تل آویو با مصر آماده کند.

    سفیر سابق اسرائیل در مصر در شرایطی به بیان صریح نگرانی های خود متعاقب پیروزی رئیس جمهوری اسلام گرای مصر پرداخته است که سران سیاسی رژیم صهیونیستی هیچ واکنش سریعی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر از خود نشان ندادند و حتی وزرات خارجه اسرائیل نیز سریعا به اظهارنظر در این باره نپرداخت.

     

    زوی مازل سفیر سابق اسرائیل در قاهره

     

    مازل که در اواخر دهه 1990 میلادی به عنوان سفیر تل آویو در قاهره فعالیت کرده است، اعلام کرد که مرسی به عنوان رئیس جمهوری آینده در مصر درصدد نابودی اسرائیل است؛ وی در ادامه افزود که مرسی می خواهد بیت المقدس را تسخیر کند.

    سفیر سابق تل آویو در قاهره گفت که مرسی در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در مصر، عمدا درباره موضوع روابط جاری میان قاهره و تل آویو که در سال 1979 میلادی پیمان صلح موسوم به "کمپ دیوید" را امضا کردند، موضعی مبهم گرفت.

    این مقام اسرائیلی در ادامه اینطور پیش بینی کرد که مرسی و اخوان المسلمون سریعا قدرت خود را در مصر گسترش و تحکیم خواهند کرد؛ مازل گفت که رئیس جمهوری جدید مصر احتمالا یک پارلمانی را با تسلط اسلام گرایان دوباره ایجاد می کنند؛ پارلمانی که اوایل ماه جاری میلادی توسط حاکم موقت نظامی مصر منحل شد.

    سفیر سابق اسرائیل در مصر همچنین گفت که شخصیت های وفادار به اخوان المسلمون در زمان ریاست جمهوری مرسی جایگزین ژنرال های قدرتمند مصر خواهند شد.

    مازل همچنین اعلام کرد که پیروزی مرسی باعث تقویت ادامه دار حماس به عنوان جنبشی اسلام گرا شد؛ جنبشی اسلام گرا که غزه را تحت کنترل دارد و درصدد حذف اسرائیل است.

     

    خوشحالی مردم مصر از پیروزی مرسی

     

    سفیر سابق تل آویو در قاهره در ادامه ابراز نگرانی های خود درباره پیروزی نامزد اسلام گرای اخوان المسلمون به عنوان رئیس جمهوری جدید مصر، با اشاره به اینکه آمریکا در هفته های اخیر سران نظامی مصر را در پست های مختلف جایگزین کرده است، گفت که به نظر می رسد که آمریکا بیشتر از آنکه به توجه به نگرانی های سران ارتش موقت مصر توجه داشته باشد، به روی کار آمدن اخوان المسلمون بر مسند قدرت در مصر تمایل بیشتری دارد.

    اقدام هفته گذشته ارتش مصر در محروم کردن ریاست جمهوری این کشور از برخی از قدرت ها از جمله حق رفتن به جنگ برای آمریکا و اسرائیل نشانه ای از نگرانی های ارتش درباره آینده احتمالی مصر بود؛ نشانه ای که بر اساس باور مازل، واشنگتن و تل آویو نتوانستند آن را درک کنند.

    کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری مصر روز گذشته اعلام کرد که مرسی به عنوان کاندیدای اخوان المسلمون این کشور پیروز رقابت ریاست جمهوری بوده است و "احمد شفیق" نخست وزیری سابق مصر در این انتخابات شکست خورده است.

     

    کاریکاتور پیروزی مرسی

     

    براساس اعلام کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از شمارش آرا مشخص شد که "محمد مرسی"، نامزد اسلامگرا 51.7درصد آرا و "احمد شفیق"، آخرین نخست وزیر حسنی مبارک48.3 درصد آرا را کسب کرده اند تا به این ترتیب مرسی اولین رئیس جمهور اسلامگرا پس از دوره مبارک باشد.براساس این گزارش تعداد آرای صحیح 25میلیون و 577هزار و 511 رأی بوده که محمد مرسی 13 میلیون و 230 هزار و 131 رأی را از آن خود کرد.احمد شفیق نخست وزیر مبارک 12 میلیون و 347 هزار و 380 رأی کسب کرد.

    همچنین میزان مشارکت مردم در این انتخابات 51.85درصد و تعداد آرای باطله 843252 رأی اعلام شد.



    خبر
    نام منبع: خبرگزاری فارس
    شماره مطلب: 20155
    دفعات دیده شده: ۷۸۵ | آخرین مشاهده: ۱۸ ساعت پیش