Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • تلاش برای تبدیل نزاع عربی - اسرائیلی به شیعی - سنی
    شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰:۵۸

    «سلیمان فرنجیه» رئیس جمهور پیشین لبنان که از سیاستمداران و چهره های سرشناس مسیحی در لبنان به شمار می رود، طی اظهاراتی گفت: امروزه تحرکاتی در حال انجام شدن است تا نزاع عربی – اسرائیلی را به نزاعی شیعی – سنی تبدیل کنند.وی که اکنون نماینده پارلمان لبنان است، در ادامه افزود: اگر رهبران و چهره های سرشناس شیعی و سنی نسبت به این توطئه آگاه باشند، می توانند به راحتی آن را خنثی کنند و چنین خطری را پشت سر بگذارند اما اگر سردرگم و هیاهوگر باشند،













    «سلیمان فرنجیه» رئیس جمهور پیشین لبنان که از سیاستمداران و چهره های سرشناس مسیحی در لبنان به شمار می رود، طی اظهاراتی گفت: امروزه تحرکاتی در حال انجام شدن است تا نزاع عربی – اسرائیلی را به نزاعی شیعی – سنی تبدیل کنند.

    وی که اکنون نماینده پارلمان لبنان است، در ادامه افزود: اگر رهبران و چهره های سرشناس شیعی و سنی نسبت به این توطئه آگاه باشند، می توانند به راحتی آن را خنثی کنند و چنین خطری را پشت سر بگذارند اما اگر سردرگم و هیاهوگر باشند، وضعیت متفاوت خواهد بود.

    «سلیمان فرنجیه» همچنین گفت: ما می دانیم که برخی رهبران و سران عربی برای منطقه توطئه می چینند. ما تا مدتی پیش عبارتی تحت عنوان "خطر ایران" را نشنیده بودیم اما مدتی است که تکرار چنین اصطلاحی شنیده می شود و تلاش می کنند آن را جا بیندازند.

    رئیس جمهور پیشین لبنان افزود: بنده می خواهم این پرسش را مطرح کنم که مگر ایرانی ها نیستند که همواره مدافع پرونده فلسطین بوده اند؟! اگر اعراب یک بار دیگر مدافع پرونده فلسطین شوند، جایگاه ایران کم رنگ تر خواهد شد.

    وی همچنین گفت: امروز می شنویم که در مورد تقسیم سوریه و وقوع جنگ داخلی و طایفه ای سخن به میان می آید. آنان با این گونه حرف ها، به اصطلاح به دنبال از بین بردن آنچه که «هلال شیعی» می نامند، هستند. آنها تلاش می کنند با تقسیم سوریه، ساحل غربی این کشور را به دولت علوی و مرکز را به دولتی سنی تبدیل کنند تا بدین ترتیب این هلال را از بین ببرند و قطع کنند. در صورت تحقق این مسأله، منطقه نابود خواهد شد.

    «سلیمان فرنجیه» افزود: ما نمی خواهیم در منطقه جنگی رخ بدهد. ما خواهان صلح کامل در خاورمیانه هستیم. در صورتی که این مسأله رخ دهد، حتی حزب الله خود به خود و به طور ارادی سلاحش را کنار خواهد گذاشت. اما اکنون مخالفان می خواهند سلاح حزب الله را بگیرند، در حالی که کمترین فشاری به رژیم اسرائیل نیاورند.



    خبر
    نام منبع: شیعه آنلاین
    شماره مطلب: 20055
    دفعات دیده شده: ۴۸۸ | آخرین مشاهده: ۶ روز پیش