Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • راشا تودی: حقوق خبرنگاران در آمریکا نقض می شود
    شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰:۵۰

    تلویزیون روسیه از موارد متعدد نقض حقوق خبرنگاران در آمریکا خبر داد.به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی روسیه، به نظر می رسد این روزها ادای وظیفه ی خبرنگاری برای خبرنگارانی که اخبار تظاهرات در آمریکا را پوشش می دهند ، دردسر ساز شده باشد. برخی گزارشگران آمریکایی پلیس این کشور را متهم کرده اند که برای سرکوب آزادی رسانه ها فراتر از قانون عمل می کند.آنی سیسیا چارکن، خبرنگار تلویزیون انگلیسی زبان روسیه، دراین باره از نیویورک گزارش داد:پوشش اخبا

    تلویزیون روسیه از موارد متعدد نقض حقوق خبرنگاران در آمریکا خبر داد.
    به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی روسیه، به نظر می رسد این روزها ادای وظیفه ی خبرنگاری برای خبرنگارانی که اخبار تظاهرات در آمریکا را پوشش می دهند ، دردسر ساز شده باشد. برخی گزارشگران آمریکایی پلیس این کشور را متهم کرده اند که برای سرکوب آزادی رسانه ها فراتر از قانون عمل می کند.
    آنی سیسیا چارکن، خبرنگار تلویزیون انگلیسی زبان روسیه، دراین باره از نیویورک گزارش داد:
    پوشش اخبار مربوط به تظاهرات در آمریکا وظیفه خبرنگاران است. اما یکی از خبرنگارانی که تظاهرات جنبش تسخیر وال استریت در آمریکا را پوشش خبری می داد بازداشت شد. این خبرنگار که کریل بلووانینوف نام دارد برای روزنامه ی کومرسانت روسیه فعالیت می کند.
    بلووانینوف درباره بازداشت خود در نیویورک گفت: « یک مامور پلیس به من دستبند زد. من تلاش کردم به آن مامور بگویم که من خبرنگار هستم. وی مجوزی را که من از وزارت امور خارجه دریافت کرده بودم نادیده گرفت و از من خواست مدرکی را نشان بدهم که پلیس نیویورک آن را صادر کرده باشد. متاسفانه مجوزی که پلیس نیویورک در اختیار من قرار داده بود منقضی شده بود».
    این گزارش می افزاید: کریل بلووانینوف در سه سال گذشته به عنوان خبرنگار روزنامه روسی کومرسانت در نیویورک فعالیت می کرد.
    بلووانینوف افزود:« وقتی من برای آنها سند ارائه کردم و ثابت کردم که خبرنگارم آنها خیلی توجه نکردند. در اینجا کارت شناسایی و مجوزی که همراه دارید نمی تواند از شما محافظت کند».
    این گزارش می افزاید: این خبرنگار به عنوان یکی از معترضان بیست و چهار ساعت بازداشت شد. وی همچنین ششصد دلار به علت انجام دادن وظیفه حرفه ای خود جریمه شد. ماموران پلیس آمریکا پس از صدور حکم، این خبرنگار را به همراه عده ای دیگر سوار یک خودروی ون کردند و از آنها خواستند که رفتگری کنند. آنها هم دور روز به ارائه ی خدمات شهری از جمله جارو کردن خیابان و جمع آوری زباله ها اقدام کردند.
    در ادامه ی این گزارش جاشوا هولاند سردبیر و نویسنده سایت خبری آلترنت دات اورگ گفت:
    « بسیار مشمئز کننده است، درکشوری که مدعی احترام به آزادی مطبوعات است خبرنگاران زندانی می شوند».
    این گزارش می افزاید: مورد این خبرنگار روسی منحصر بفرد نیست بلکه بخشی از یک روند خطرناک در آمریکا است.
    در ادامه تیم پول، خبرنگار مستقل دیگر مستقر در نیویورک، گفت: « در نیویورک آنها خیلی توجه نمی کنند که شما مدراک و اوراق خبرنگاری دارید یا خیر. من خودم شاهد بودم که ماموران پلیس یک خبرنگار را که مجوز خبرنگاری نیز داشت بازداشت کردند».
    جاشوا هولاند نیز افزود: « در شهر اوکلند ماموران پلیس از خبرنگاران می خواهند که مجوز مقامات محلی اوکلند برای پوشش خبری را داشته باشند. در شهر نیویورک ماموران پلیس از پذیرش مجوز خبرنگاری از دیگر حوزه ها خودداری می کنند. این اقدام پلیس مغایر با اصلاحیه ی نخست قانون اساسی آمریکا است که براساس آن آزادی مطبوعات تضمین شده است. قانون آمریکا به پلیس اجازه نمی دهد انتخاب کند کدام رسانه، رسانه ی مشروع و کدام رسانه غیر مشروع است.
    خبرنگار راشا تودی در ادامه این گزارش گفت: دریافت مجوز خبرنگاری در واقع فرستادن خبرنگاران به دنبال« نخود سیاه» است!
    تیم پول نیز گفت: « شما باید به عنوان یک خبرنگار ثابت کنید که یک خبر فوری را پوشش داده اید اما پوشش دادن خبر فوری کار سختی است چون پلیس چنین اجازه ای به شما نمی دهد. چندین ماه طول می کشد که یک خبرنگار چنین کاری بکند. اگر پلیس از خبری که شما تولید کردید خوشش بیاید به شما مجوز می دهد».
    در ادامه لوک رودوکوفسکی، فعال و روزنامه نگار مقیم نیویورک، گفت: « ما به تدریج در حال قرار گرفتن در وضعیتی هستیم که از منظر دولت آمریکا تصویر گرفتن به مراتب خطرناک تر از تیراندازی شده است! ».



    خبر
    نام منبع: واحد مرکزی خبر
    شماره مطلب: 20053
    دفعات دیده شده: ۶۶۳ | آخرین مشاهده: ۵ روز پیش