Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • سخنگوی ائتلاف "وترنز فور پیس" :جایزه "راشل کوری" به فعال ضد جنگ آمریکا اهدا می شود
    چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۳

     سخنگوی یک ائتلاف ضد جنگ در آمریکا در گفتگو با فارس از اهدای جایزه راشل کوری به یک فعال ضد جنگ در آمریکا خبر داد.  سخنگوی ائتلاف «وترنز فور پیس» (کهنه سربازان طرفدار صلح) در گفتگو با فارس خبر داد یک کمیته مبارزه با تبعیض، جایزه امسال خود را به یکی از اعضای ائتلاف «وترنز فور پیس» اهدا می کند. «دیوید سوانسون»، سخنگوی این ائتلاف، افزود «کمیته آمریکایی ـ عربی مبارزه با تبعیض» (ADC) اعلام کرده است امسال جایزه خود، تقدیم «آ

     سخنگوی یک ائتلاف ضد جنگ در آمریکا در گفتگو با فارس از اهدای جایزه راشل کوری به یک فعال ضد جنگ در آمریکا خبر داد.

    خبرگزاری فارس: جایزه "راشل کوری" به فعال ضد جنگ آمریکا اهدا می شود

     سخنگوی ائتلاف «وترنز فور پیس» (کهنه سربازان طرفدار صلح) در گفتگو با فارس خبر داد یک کمیته مبارزه با تبعیض، جایزه امسال خود را به یکی از اعضای ائتلاف «وترنز فور پیس» اهدا می کند.

    «دیوید سوانسون»، سخنگوی این ائتلاف، افزود «کمیته آمریکایی ـ عربی مبارزه با تبعیض» (ADC) اعلام کرده است امسال جایزه خود، تقدیم «آن رایت»، از اعضای ائتلاف «وترنز فور پیس» خواهد کرد.

    جایزه ای که قرار است به «آن رایت» اهدا شود، به یادبود یک فعال صلح طلب آمریکایی، «جایزه راشل کوری» نام گرفته است.  

    «جایزه راشل کوری» جایزه ای است که هر ساله به فردی که در راستای استیفای عدالت و حفظ صلح برای فلسطین فعالیت می کند، اعطا می شود.

    این جایزه به پاسداشت یاد یک دانشجوی آمریکایی فعال در زمینه حقوق مردم فلسطین به این نام مشهور شده است.

    «راشل کوری» نام یک دانشجوی 23 ساله آمریکایی بود که یک بولدزر اسرائیلی او را در حالی که سعی می کرد از تخریب خانه یک فلسطینی جلوگیری کند زیر گرفت و به شهادت رساند. 

     

    جنازه راشل کوری، دختر صلح طلب آمریکایی که در فلسطین به شهادت رسید.

     

    «راشل کوری» پس از حوادث یازده سپتامبر در آمریکا تحقیقات و بررسی های زیادی در مورد مسائل بین المللی پیرامون خود انجام داد و به همین دلیل به مسائل فلسطین علاقه مند شد.

    وی در 22 ژانویه سال 2003 به همراه چند تن از دوستانش به سرزمین های اشغالی سفر کرد و مشاهدات خود را از وضعیت مردم فلسطین در قالب نامه هایی به پدر و مادرش ارسال کرد.

    «آن رایت» امسال برنده جایزه ای خواهد بود که به نام «راشل کوری» مزین شده است.

    «آن رایت»، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و دیپلمات این کشور بوده است که در سال 1997، به خاطر کمک به تخلیه هزاران نفر در خلال جنگ داخلی سیرالئون کرد موفق به دریافت جایزه قهرمانی وزارت خارجه آمریکا شد.

    «رایت» همچنین از سال 2003 فعال صلح طلب و عضو ائتلاف «وترنز فور پیس» بوده است؛ این ائتلاف در سال 1985 تأسیس شد و هم اکنون در 150 شعبه ای که در ایالتهای مختلف آمریکا و کشورهای گوناگون دارد، نزدیک به 5000 عضو دارد و برای لغو جنگ فعالیت می کند.

     

    آن رایت که یکی از قضات بررسی جرائم بوش بود امسال جایزه ای دریافت می کند که به نام راشل کوری مزین شده است

    وی همچنین یکی از پنج قاضی حاضر در جلسات دادگاهی بود که «کمسیون بین المللی تحقیق» در مورد «جرائم دولت بوش علیه بشریت» برگزار کرد.

    «آن رایت» چندین بار به خاطر فعالیت های عدالت خواهیش روانه زندان شده است. وی یکی از 38 نفری بود که در اعتراضات سال 2007 «سایت هسته ای نوادا» که علیه ساخت بمبهای هسته ای در آمریکا ترتیب داده شده بود، دستگیر شد.

    در سال 2011 نیز نیز او در یکی از 38 نفری بود که در ایالت نیویورک آمریکا به خاطر اعتراض به ساخت پهپادهای جنگی در آمریکا دستگیر شد.

    «رایت» از جمله سازمان دهندگان اصلی راهپیمایی آزادسازی غزه بود که موجب شد 1350 نفر از 55 کشور جهان در قاهره گرد هم آیند تا به مخالفت با محاصره غزه بپردازند. وی از زمان حمله اسرائیل به غزه در سال 2008 سه بار به غزه سفر کرده که آخرین بار آن سال 2011 بوده است.

    وی در نوشتن کتابی با عنوان «جنگ: ندای وجدان» که به شرح مخالفتهای دبعضی از دولتمردان آمریکا برای حمله به عراق پرداخته نیز همکاری داشته است.



    خبر
    نام منبع: خبرگزاری فارس
    شماره مطلب: 20019
    دفعات دیده شده: ۸۰۲ | آخرین مشاهده: ۷ روز پیش